Børnene's forhold til bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.683 visninger
56 svar
29 synes godt om
14. juni 2015

Anonym trådstarter

Tanker spirer i mit hovedet efter en lang snak/diskution med min mor. Sagen er den at min mor aldrig passer mit barn da jeg ikke har et behov i hverdagen. Kan se hendes forhold til mine søskendes børn er helt anderledes , hvilket jo er naturligt nok da de ofte bliver passet der. Men alligevel tænker jeg skal mit barn så snydes for hygge med mormor. Min mor spøger ALDRIG om hun må passe/hygge med min barn.

syntes det er rigtig svært for hvordan skal de få et forhold når de aldrig ses ?

hvordan fungere det hos jer ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

ung-mor-2014

Min mor og kæreste kan IKKE sammen, så engang imellem tager jeg selv afsted med hende i nogle timer så de kan se hinanden, så må tiden jo vise om hun kan få lov til at passe hende om et godt stykke tid, vores pige blive snart 6 måneder

så du kunne jo spørge hende om hun en dag havde tid til du kom på besøg med den lille?

Anmeld Citér

14. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej jeg synes ikke dit barn skal snydes. Men passer hun dine søskendes børn fordi der er et behov? 

Vores den store har mange gange været hos bedsterne (kun mine svigerforældre) uden at det har været nødvendigt for os - men han har et enormt tæt bånd til dem og ELSKER at være hos dem. Måske også fordi vi i det hele taget er der ofte. Så det bånd er blevet knyttet fra start. 

Nu er han knap fire. Hans kusine er også knap fire, så nogle gange bliver de passet sammen bare fordi de elsker at lege sammen og synes det er hyggeligt at sove sammen. Så tænker om det er en mulighed for din mor?.  

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

ung-mor-2014 skriver:

Min mor og kæreste kan IKKE sammen, så engang imellem tager jeg selv afsted med hende i nogle timer så de kan se hinanden, så må tiden jo vise om hun kan få lov til at passe hende om et godt stykke tid, vores pige blive snart 6 måneder

så du kunne jo spørge hende om hun en dag havde tid til du kom på besøg med den lille?

Mit barn er ikke så lille enda men knap 6 år . Kan tælles på 1 hånd de gange de har været sammen alene sovet der 2 gange.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej jeg synes ikke dit barn skal snydes. Men passer hun dine søskendes børn fordi der er et behov? 

Vores den store har mange gange været hos bedsterne (kun mine svigerforældre) uden at det har været nødvendigt for os - men han har et enormt tæt bånd til dem og ELSKER at være hos dem. Måske også fordi vi i det hele taget er der ofte. Så det bånd er blevet knyttet fra start. 

Nu er han knap fire. Hans kusine er også knap fire, så nogle gange bliver de passet sammen bare fordi de elsker at lege sammen og synes det er hyggeligt at sove sammen. Så tænker om det er en mulighed for din mor?.  

Ja mine søskende bruger ofte min mor ( og mormor ) for den sags skyld. Mit indtryk er de ser hende fordi der er behov for pasning . Jeg har bare ikke behov for pasning. Men har lidt ondt af mit barn for forskellen er tydeligt. Min mor / mormor har slet ikke et bånd til mit barn. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja mine søskende bruger ofte min mor ( og mormor ) for den sags skyld. Mit indtryk er de ser hende fordi der er behov for pasning . Jeg har bare ikke behov for pasning. Men har lidt ondt af mit barn for forskellen er tydeligt. Min mor / mormor har slet ikke et bånd til mit barn. 

Tænker hvis din mor ikke er den type bedstemor der elsker at passe men gør det når det er nødvendigt - så er det jo bare sådan det er. 

Men jeg synes det er ærgeligt at der er så stor forskel. Kan din dreng mærke/se forskellen? Hvad siger din mir til at du føler din dreng ikke får den samme nære kontakt Efterspørger din dreng at være hjemme hos dem? 

Jeg synes det er svært fordi jeg på den ebe side ikke mener man kan pådutte bedsterne at passe men på den anden side kan jeg se problematikken når andre bliver passet. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

B&J

jeg valgte fra daniel var meget lille at han skulle have et stort kendskab til min mor fordi det havde jeg hos min bedste men mest fordi jeg tænkte hvis nu der skulle ske en ulykke så viste jeg han ville sætte pris på det bånd til min mor..

hun spiser her 2 gange om ugen og siden han var 3 har han sagt han vil sove hjemme ved sin bedste og det har vi givet ham lov til. og han gør det stadig og nu er han 5½ det er ca. 2-3 om måneden og han vælger selv om det er 1 eller 2 dage....

også laver de alt muligt hyggeligt sammen og det er så dejligt..

Anmeld Citér

14. juni 2015

Lukas&Liam<3

Vi ser tit alle 3 hold bedster, og de passer både ved behov og når de har lyst drengene bliver tit passet og de elsker det

Anmeld Citér

14. juni 2015

migxher

Der er lidt det samme her. Vores dreng er 3 måneder og har faktisk ikke et forhold til sine bedsteforældre på min kærestes side da de aldrig ser ham. De har set ham 3 gange hvoraf de 2 har være til noget fødselsdag hvor vi alle lige tilfældigvis var. Hvorimod min kærestes søskendes børn ser de tit og har et skide godt forhold til. Nu bor vi så også et godt stykke væk, men alligevel, de ringer hverken eller noget.....

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Tænker hvis din mor ikke er den type bedstemor der elsker at passe men gør det når det er nødvendigt - så er det jo bare sådan det er. 

Men jeg synes det er ærgeligt at der er så stor forskel. Kan din dreng mærke/se forskellen? Hvad siger din mir til at du føler din dreng ikke får den samme nære kontakt Efterspørger din dreng at være hjemme hos dem? 

Jeg synes det er svært fordi jeg på den ebe side ikke mener man kan pådutte bedsterne at passe men på den anden side kan jeg se problematikken når andre bliver passet. 

Jeg ved det simpelthen ikke har heller ikke selv et tæt forhold til hende da jeg syntes det er meget overflade. Jeg tænker blot hvis hun var, ville hun så ikke selv byde ind i forhold til at være sammen med mit barn ?

har helt samme holdning som dig, bedsteforældrene skal ikke påduttet deres børnebørn og bruger derfor kun pasning hvis det er nødvendigt . Det er det så yderst sjældent så derfor har mit barn ikke det samme forhold og ærligt det gør ski ondt.

han siger ikke så meget men den anden dag blev min søsters børn hentet af olde og min niece løb hende i møde og råbte MIN olde , min OLDE . Jeg var for at hente min dreng og der blev han " sur " og sagde det er ikke kun din olde. Men han er aldrig blevet hentet af hverken min mor eller olde.

måske det bare er mig der ligger mærke til det. Men det er tydeligt der er forskel , til familiekommensammen tar de aldrig kontakt til mit barn. 

Og sidst gik olde og sagde der er mit ynglings oldebarn til min søsters barn ( som hun ofte passer )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.