Børnene's forhold til bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Sig til hende, at dit barn har spurgt, om han ikke må blive passet af sin mormor. Eller sig, at du har tænkt på, at det ville være dejligt at dit barn fik et nært forhold til sine kusiner/fætre, og om dit barn ikke må komme med til næste overnatning.

Måske vil din mor ikke være til besvær eller træde over grænsen, fordi hun tror, at du ikke har behov for eller lyst til, at hun skal passe dit barn. Det er trods alt dit barn, så jeg vil mene, at det er dig, der må melde ud.

Det har jeg gjordt flere gange har givet udtryk for det flere gange. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Hertz skriver:

Min datter har et meget tæt forhold til mine forældre, jeg var alene med hende det første år og vi var derfor meget hjemme hos mine forældre, og de var meget hos os. Da hun var omkring halvandet år sov hun der første gang alene og blev passet ved behov, men her det sidste års tid er hun der hver fredag da min mor, moster og mormor går til svømning med hende og hun overnatter der stort set altid. Hun er også tit hjemme hos mine forældre og spise aftensmad om onsdagen hvor min kærestes store knægt er hos sin mor. Vores dreng på 3 mdr har ikk været så meget sammen med dem som min datter var i den alder, men det skal nok komme. Og elsker virkelig at hun har det tætte forhold til mine forældre min moster og min mormor. Har altid selv haft et tæt bånd til mine bedsteforældre ja og resten af familien.

Lyder fantastisk  hvor dejligt de nyder hinanden. Bedsteforældre er noget særligt i børnenes liv

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Hvorfor er det forkert?

min kæreste skrev til min far igår om de ikke ville have dem, det ville de gerne. Vi skulle ikke noget, men min kæreste inviterede mig på madklubben om aftenen. Dejligt stadig at kunne være lidt spontan en gang i mellem

Ja det føler jeg det er. De få gange han er blevet passet , har hun altid tusind planer så det virker ubelejligt. Så spørger ikke med mindre det er højst nødvendigt

Anmeld Citér

14. juni 2015

MMOGM

Anonym skriver:

Det lyder sørme som et godt forhold kan sagtens følge dig. Har heller ikke det store behov for at få passet men syntes alligevel det kunne være rart engang imellem. Og så tænker jeg at der bare er noget særligt ved bedsteforældre  de kan noget forældre ikke kan

Ja lige præcis  nu er jeg så heldig at mine forældre er forholdsvis unge. Så de nyder det bare SÅ meget når de får lov at passe dem. 

Men ja, lidt alene tid er altid rart, også selvom man nogen gange tænker "nej jeg behøver ikke få mine børn passet", men forholdet skal også huskes engang imellem hehe  det kan man i hvert fald hurtigt glemme.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

MMOGM skriver:

Ja lige præcis  nu er jeg så heldig at mine forældre er forholdsvis unge. Så de nyder det bare SÅ meget når de får lov at passe dem. 

Men ja, lidt alene tid er altid rart, også selvom man nogen gange tænker "nej jeg behøver ikke få mine børn passet", men forholdet skal også huskes engang imellem hehe  det kan man i hvert fald hurtigt glemme.

Min mor er også forholdsvis ung men har jo sit eget travle liv  det kan man hurtigt og selv om man er forældre er det vigtigt at huske at være kærester 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Ja det føler jeg det er. De få gange han er blevet passet , har hun altid tusind planer så det virker ubelejligt. Så spørger ikke med mindre det er højst nødvendigt

Det kan jeg godt forstå så  

har dine søskende et mere nært forhold til jeres mor?

Anmeld Citér

14. juni 2015

MMOGM

Anonym skriver:

Min mor er også forholdsvis ung men har jo sit eget travle liv  det kan man hurtigt og selv om man er forældre er det vigtigt at huske at være kærester 

Ja det er jo det når de er unge, selvom min mor ikke har så meget at gå op i, derfor jeg også tror hun går meget op i vores børn  hun har dog heller ikke andre børnebørn. 

Men ja, kan huske med min første. Jeg kunne slet ikke holde ud at han skulle passes, og jeg kunne slet ikke hygge mig med min kæreste, fordi jeg bare ville hente vores søn. Men det er heldigvis meget bedre nu, og nu nyder jeg alenetiden med kæresten, de få gange det nu engang sker 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Det kan jeg godt forstå så  

har dine søskende et mere nært forhold til jeres mor?

Måske ?? Kan faktisk ikke finde ud af det. Kommer an på hvordan man tolker nært. Tror ofte de bruger hende som barnepige mm. Men tæt som i fortrolig ved jeg ikke. Min mor er ikke typen der kommer forbi , hun har som regl travlt med alt muligt. Hvis de er sammen er de på deres initiativ 

Anmeld Citér

14. juni 2015

jenny4

Anonym skriver:

Det har jeg gjordt flere gange har givet udtryk for det flere gange. 

Hvad svarer hun så når du siger at du gerne ville, at dit barn har et nært forhold til sin mormor?

har du prøvet at invitere til hygge uden at der er en anledning? Og hvor det ikke handler om pasning men samvær?

Anmeld Citér

14. juni 2015

2721

Min søn har hverken et tæt forhold til det ene eller det andet hold.

det er fint med mig. Jeg har heller ikke et super tæt forhold til hverken det ene eller det andet hold og pasning er meget sjældent et behov og hvis det sker bruger jeg mit netværk tæt på

det forekommer nok sært for de fleste men fungere fint for os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.