Børnene's forhold til bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at det er din opgave at skabe den tætte kontakt!

Det kan du jo gøre ved at spørge din mor om hun har lyst til at holde en fridag sammen med dit barn, hvor de bare ka hygge og slappe af sammen.

Du ku også invitere på hygge frokost bare jer 3 eller tage på en lille tur sammen.

Det er jo slet ik sikkert at din mor tænker over det, når nu du giver udtryk for at i jo ik har et behov.... Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg valgte fra daniel var meget lille at han skulle have et stort kendskab til min mor fordi det havde jeg hos min bedste men mest fordi jeg tænkte hvis nu der skulle ske en ulykke så viste jeg han ville sætte pris på det bånd til min mor..

hun spiser her 2 gange om ugen og siden han var 3 har han sagt han vil sove hjemme ved sin bedste og det har vi givet ham lov til. og han gør det stadig og nu er han 5½ det er ca. 2-3 om måneden og han vælger selv om det er 1 eller 2 dage....

også laver de alt muligt hyggeligt sammen og det er så dejligt..

Lyder som de har et dejligt forhold. Ville skam også ønske det anderledes. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

lineog4

Forholdet kan jo også skabes ved mere kontakt uden det nødvendigvis er pasning eller hos hende. 

Min mor har sjældent ungerne sovende (og altid kun en af gangen), men det betyder ikke de har et overfladisk forhold tværtimod. De bliver sjældent passet, men min mor kommer her fordi vi inviterer, vi kommer til hende fordi vi inviterer os selv 

tror ikke vi ville se hende så meget hvis ikke vi pressede og inviterede for hun vil ikke være til besvær.

så mit råd ville være at I tog teten og inviterede hende over til hygge hvor I så laver mad og hun er sammen med jeres dreng mens I er i køkkenet. Inviter på ture, vi har fx lige været på Stevns med min mor. Vi nyder at have hende med, for elsker at se hende sammen med ungerne, og ja så er hun jo mon mor og jeg nyder hendes selskab.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg tænker at det er din opgave at skabe den tætte kontakt!

Det kan du jo gøre ved at spørge din mor om hun har lyst til at holde en fridag sammen med dit barn, hvor de bare ka hygge og slappe af sammen.

Du ku også invitere på hygge frokost bare jer 3 eller tage på en lille tur sammen.

Det er jo slet ik sikkert at din mor tænker over det, når nu du giver udtryk for at i jo ik har et behov.... Vh stine

Jeg giver ikke udtryk for noget , nærmere det modsatte.Hvorfor er det kun mit ansvar ?? Har bedsteforældre ikke et " ansvar " 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Vi ser tit alle 3 hold bedster, og de passer både ved behov og når de har lyst drengene bliver tit passet og de elsker det

Lyder lækkert. Bedsteforældre er nemlig noget særligt de kan bare noget forældre ikke kan.

Anmeld Citér

14. juni 2015

MMOGM

Mine forældre spørger ofte om de må have dem til overnatning. Nogle gange siger jeg ja, og andre gange nej.. Har ikke selv behov for at de skal ud og sove, men somme tider er det nu rart med lidt kæreste hygge, og jeg ved at børnene ELSKER at være ved mine forældre 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Forholdet kan jo også skabes ved mere kontakt uden det nødvendigvis er pasning eller hos hende. 

Min mor har sjældent ungerne sovende (og altid kun en af gangen), men det betyder ikke de har et overfladisk forhold tværtimod. De bliver sjældent passet, men min mor kommer her fordi vi inviterer, vi kommer til hende fordi vi inviterer os selv 

tror ikke vi ville se hende så meget hvis ikke vi pressede og inviterede for hun vil ikke være til besvær.

så mit råd ville være at I tog teten og inviterede hende over til hygge hvor I så laver mad og hun er sammen med jeres dreng mens I er i køkkenet. Inviter på ture, vi har fx lige været på Stevns med min mor. Vi nyder at have hende med, for elsker at se hende sammen med ungerne, og ja så er hun jo mon mor og jeg nyder hendes selskab.

Ja tænker du har helt ret  tak for svar. Problemet ligger nok i jeg ikke selv har et bånd til min mor, så måske det bare er sådan. Har hvis bare en drøm om hvordan det kunne være  min mor virker aldrig til at have tid, og førhen kom vi ofte derover. Men efter at være ned priotereret er det stoppet. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

MMOGM skriver:

Mine forældre spørger ofte om de må have dem til overnatning. Nogle gange siger jeg ja, og andre gange nej.. Har ikke selv behov for at de skal ud og sove, men somme tider er det nu rart med lidt kæreste hygge, og jeg ved at børnene ELSKER at være ved mine forældre 

Det lyder sørme som et godt forhold kan sagtens følge dig. Har heller ikke det store behov for at få passet men syntes alligevel det kunne være rart engang imellem. Og så tænker jeg at der bare er noget særligt ved bedsteforældre  de kan noget forældre ikke kan

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Der er lidt det samme her. Vores dreng er 3 måneder og har faktisk ikke et forhold til sine bedsteforældre på min kærestes side da de aldrig ser ham. De har set ham 3 gange hvoraf de 2 har være til noget fødselsdag hvor vi alle lige tilfældigvis var. Hvorimod min kærestes søskendes børn ser de tit og har et skide godt forhold til. Nu bor vi så også et godt stykke væk, men alligevel, de ringer hverken eller noget.....

Øv det skal være sådan . Ikke mindst på børnene vegne . Håber det bliver bedre med tiden. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Lyder lækkert. Bedsteforældre er nemlig noget særligt de kan bare noget forældre ikke kan.

Ja den store på 2 vil aldrig hjem, han bliver vildt sur når vi kommer og henter ham og hvis vi er til aften spisning kan han ikke forstå at han ikke kan blive og sove altid.. Det er virkelig dejligt de har et så tæt bånd allesammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.