Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

Lilotte87

Jeg er selvstændig, betaler topskat og er i den grad boligejer.

Mit hjerte er til trods for det rødt og jeg betaler med et smil min topskat i velfærdens navn. Desværre synes jeg det halter i den offentlige sektor. Håber det kan gøres bedre hvis vi skulle være så heldige at få fire år mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

migxher

Jeg aner det virkelig ikke... Synes sgu de lukker lort ud alle sammen.

Men noget jg synes burde blive prioriteret er lavere skatter og afgifter. Det skal kunne betale sig og arbejde og det skal kunne betale sig at drive virksomhed i dk. 

Men vi er ret ens her hjemme mig og min kæreste

Anmeld Citér

28. maj 2015

MomInTheMaking

Sprit25 skriver:

Jeg synes du er en lille smule modstridende. Du vil have mere selvbestemmelse men flere eksperter? 

Hvis alle i folketinget er eksperter hvorfor skal vi så stemme om tingene?

Kan godt forstå hvorfor du måske kan se det sådan.

Som jeg skrev tidligere har jeg ikke den gyldne opskrift, jeg ved bare at jeg overhovedet ikke er enig i den måde det fungere på nu, hvad andre synes må de selv om, vi er alle berettiget til vores egne holdninger og meninger. - Vi har haft dette system så længe og i det lange løb er der faktisk ikke meget der har ændret sig i alt den tid vi har haft denne styreform. Jeg siger ikke "min" styreform kan gøre det bedre, blot at jeg gerne vil prøve noget andet.

Jeg vil ikke have flere eksperter.. jeg vil bare have eksperter.

Jeg mener ikke at dem der sidder på posterne nu er eksperter i de ting de er sat for at styre. Derudover stemmer vi jo altså også nu direkte  nogengange omkring diverse ting. f.eks. euroen. 

Jeg har jo ikke styr på alle detaljerne i hvordan et nyt system skal se ud, jeg ved bare ud fra dette system at det i hvert fald ikke er sådan jeg synes det skal være og så har jeg nogen ide'er om hvad jeg tror på kunne være bedre. 

og du skriver som om folketinget vil være noget der eksistere, det er det ikke.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Lilotte87 skriver:

Jeg er selvstændig, betaler topskat og er i den grad boligejer.

Mit hjerte er til trods for det rødt og jeg betaler med et smil min topskat i velfærdens navn. Desværre synes jeg det halter i den offentlige sektor. Håber det kan gøres bedre hvis vi skulle være så heldige at få fire år mere.

Hvordan mener du det halter i den offentlige sektor?

Anmeld Citér

28. maj 2015

dorthemus

For mig er det pest eller kolera - de lover og lover og kaster med mudder på hinanden.  De er lige gode om det alle sammen!

Har i den grad politikerlede - ikke politiklede, men lede over for de personer der er sat til at lede landet. Og så er det sgu lige fedt om det er rød eller blå blok. I øjeblikket har vi en rød regering der fører blå politik, såå deeet 

Stemmer jeg socialdemokratisk får jeg de radikale med i købet NEJ TAK! Og stemmer jeg blåt får jeg Lars Uløkke....tilsvarende NEJ TAK!

Så de kan alle rende mig et vist sted...BØVS, det lettede tak! 

Så jeg stemmer blank for første gang i mit liv.

Anmeld Citér

28. maj 2015

FruStolpe

Mullesmith skriver:

men du har lige brug for at lufte at du ikke lufter din politiske holdning  det er super  

Næ, det har jeg skam ikke brug for.

Men jeg synes det var det høflige at fortælle hvorfor jeg ikke svarede på dit spørgsmål når nu jeg alligevel kommenterede på tråden... 

Anmeld Citér

28. maj 2015

energystar

Mullesmith skriver:

ja nu er valgkampen jo skudt igang, er personligt meget i tvivl da jeg synes at alle politikerne lukker lort ud for at sige det pænt. Men da jeg virkelig godt kunne tænke mig ikke at betale så sindssygt meget i skat så overvejer jeg Liberal alliance. Hvad med jer, hvem sætter i kryds ved d.18. Juni?

Stemmer helt klart på enhedslisten! :-) 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Cammie

Mullesmith skriver:

ja nu er valgkampen jo skudt igang, er personligt meget i tvivl da jeg synes at alle politikerne lukker lort ud for at sige det pænt. Men da jeg virkelig godt kunne tænke mig ikke at betale så sindssygt meget i skat så overvejer jeg Liberal alliance. Hvad med jer, hvem sætter i kryds ved d.18. Juni?

Jeg stemmer DF 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Cammie skriver:

Jeg stemmer DF 

Af ren nysgerrighed, må jeg spørge hvorfor?

Anmeld Citér

29. maj 2015

mpr

LonglivetheQueen skriver:

Hvis jeg stemmer blankt støtter jeg jo stadig den styreform vi har i dag, altså repræsentativt demokrati. Jeg synes den styreform er en joke og kan ikke ændre styreformen ved at stemme, da det ville være at "gå med" på den måde tingene er skruet sammen i dag.

Hvis du ikke stemmer acceptere du jo bare hvad alle andre vælger ingen vil løfte øjenbryn over en der ikke stemmer Men stemmer man blank så siger man jo direkte at det her ikke er noget man ønsker?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.