Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

lineog4

Mom skriver:

Papirnussere??? Det må være sådan en som mig. Jeg arbejder med miljøsager, og løser ca. 100 sager om året, de sager er med til at belyse hvor der er forurening, og hvor der skal ryddes op, så det du får ud af hanen kan forblive rent.

Men lad os da endelig skære det væk, det er jo bare miljøet

Nej jeg mener ikke alle papirnussere  jeg mener alle de der læser alt det de varme hænder skal dokumentere. Du ville tro det var løgn hvor mange mellemledere der er til at holde et par lærere i skak og læse alt det vi skal skrive.

jeg er selv uddannet magister og synes ds absolut jeg kan bidrage led en masse konstruktivt som papirnusser. Men jeg synes forholdet mellem de varme hænder og deres mellemledere efterhånden er blevet grinagtigt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Sitrani

Carina:-) skriver:

Nej men hvis der ikke er noget der hedder den private sektor forsvinder skattekr og det er det jeg mener når jeg siger at ingen betaler skat :)

Og den der tjener mest betaler jo i forvejen % mæsssigt set i skat mere end en lavtlønnet uden at de behøver betale topskat. 
Og det samme med lige løn - det er jo de principper Enhedslisten står for derfor jeg nævner dem.

Enhedslisten snakker bare ikke om topskat men helt plain at alt hvad der hedder det private arbejdsmarkede skal forsvinde fordi ingen må have profit af andres arbejde. 

Og det er da også fint nok - bortset fra at så skulle Johanne Smith lige huske på at hendes egen løn er financeret af andres arbejde ;) 

Jeg synes tanken bag et lige samfund er fin nok ,men yderst urealistisk . Og det runger bare hult når selv samme politikere øffer om at ingen skal være nogens arbejdsgiver og alt der er privat skal forsvinde - Når de selv høster en god hyre af deres egne tilhængeres hårdt tjente penge :)

Muligvis  Derfor er Ø stadig det parti jeg har mest til fælles med 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Nej jeg mener ikke alle papirnussere  jeg mener alle de der læser alt det de varme hænder skal dokumentere. Du ville tro det var løgn hvor mange mellemledere der er til at holde et par lærere i skak og læse alt det vi skal skrive.

jeg er selv uddannet magister og synes ds absolut jeg kan bidrage led en masse konstruktivt som papirnusser. Men jeg synes forholdet mellem de varme hænder og deres mellemledere efterhånden er blevet grinagtigt.

Jeg er enig i at mange mellemlederstillinger kunne skæres væk, vi kunne i alt fald godt bruge nogle flere sagsbehandlere der hvor jeg er, og ikke flere ledere

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Jeg er enig med dig i det meste :)

Og f.eks det med at der skal være plads til alle er jo netop en ting LA slår på.

De synes jo at alle skal yde med det de kan - og ikke mere . Og den tankegang kan jeg godt lide. 

For det kan næppe være sundt at gå fra vugge til grav uden at være en del af samfundet . At sidde derhjemme og bare vente, -Vente på at det skal blive aften,weekend,osv osv - 

Alle har et behov for at føle sig brugbar også selv om det kun er 1 time om dagen. 

Tænker udfra dit indlæg at du er ikke ren rød ,nærmere lyseblå ( eller lilla) Og vi er såmænd ikke så langt fra hinanden politisk . Jeg ser det bare fra arbejdsgiverens stol og den er præget af de sindssyge skatter og afgifter vi betaler - Og som er med til at hindre vækst- Vækst der kan komme alle til gode . 

Jeg er ærke rød  men må indrømme jeg synes skellet mellem rød og blå efterhånden er blevet overhalet inden om.... Og det ville være fedt nogen ville tænke alternativt (og nej jeg mener ikke alternativet som ikke får min stemme). 

Men i forhold til fordelingen af samfundets gode der er jeg så rød man kan blive 

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Mom skriver:

Jeg er enig i at mange mellemlederstillinger kunne skæres væk, vi kunne i alt fald godt bruge nogle flere sagsbehandlere der hvor jeg er, og ikke flere ledere

Nemlig og sagsbehandlere er for mig også varme hænder 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Nemlig og sagsbehandlere er for mig også varme hænder 

Ok

Bliver bare så fyldt op af, at være papirnusser (og så når man fortæller at man er indenfor det offentlige, amen kan du se det for dig? )

Jeg knokler nemlig en vis kropsdel ud af bukserne hver dag, for at prøve at sikre et renere miljø

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg er ærke rød  men må indrømme jeg synes skellet mellem rød og blå efterhånden er blevet overhalet inden om.... Og det ville være fedt nogen ville tænke alternativt (og nej jeg mener ikke alternativet som ikke får min stemme). 

Men i forhold til fordelingen af samfundets gode der er jeg så rød man kan blive 

Så har du ikke læst La´s partiprogram der tilgode ser alle i samfundet -  Og ikke bare de "svage" men alle samfundslag ( det er da samfundsmæssigt set da fair politik) Og de er så blå som nogen kan være . 

Desværre er der stadig en del der misforstår deres politik,men kan kun opfordre til at læse om deres social politik :) 

Og så skal man ellers stemme som man har lyst til -Om man sætter sig ind i tingene eller ej-Stemmer med hjertet eller hovedet osv bare man stemmer .For ellers kan man jo ikke klage over vores lille smørhul ( ja jeg synes vi skal tænke over vores prioteringer siden vi synes vi kan klage med alle de goder vi trods alt har...) Pointen er bare at man skal huske der skal være nogen der betaler gildet,og vi skal helst kunne se vores børn i øjenen når vi trækker os tilbage og lader dem om at overtage et sønderskudt velfærdsamfund fordi vi ser alt for meget på ret frem for pligt. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Så har du ikke læst La´s partiprogram der tilgode ser alle i samfundet -  Og ikke bare de "svage" men alle samfundslag ( det er da samfundsmæssigt set da fair politik) Og de er så blå som nogen kan være . 

Desværre er der stadig en del der misforstår deres politik,men kan kun opfordre til at læse om deres social politik :) 

Og så skal man ellers stemme som man har lyst til -Om man sætter sig ind i tingene eller ej-Stemmer med hjertet eller hovedet osv bare man stemmer .For ellers kan man jo ikke klage over vores lille smørhul ( ja jeg synes vi skal tænke over vores prioteringer siden vi synes vi kan klage med alle de goder vi trods alt har...) Pointen er bare at man skal huske der skal være nogen der betaler gildet,og vi skal helst kunne se vores børn i øjenen når vi trækker os tilbage og lader dem om at overtage et sønderskudt velfærdsamfund fordi vi ser alt for meget på ret frem for pligt. 

Jeg er fx meget meget enig med Riisager i deres skolepolitik lige ind til vi så kommer til og hvad så...? Har siddet i paneldebat med Riisager og Rosa Lund fra EL og de var såmænd også enige indtil hvad så.... 

Jeg kan godt være enige med LA om noget, men grundlæggende er jeg ikke liberal og kan aldrig blive det. Og den kære kuglestøder må jeg indrømme gør desværre en meget komisk figur.

men jeg har respekt for LA, meget mere end jeg har for fx Venstre

Anmeld Citér

28. maj 2015

MomInTheMaking

Hvorfor synes du ikke det virker? Synes det virker meget bedre end noget andet sted i verden!!

Åh der er så meget..

f.eks. blev der lavet en meningsmåling omkring krigen i Irak og om hvor mange danskere der mente vi skulle deltage i den krig. Det var MARKANT mange der ikke synes vi skulle have deltaget. Det var en beslutning som blev taget hen over hovedet på os, fordi vi har valgt en eller anden person som ikke er uddannet i at have forstand på sådanne affære, til at bestemme om vi skulle de eller ej. DET synes jeg ikke fungere. (og dette var jo bare et eksempel)

Jeg synes heller ikke det virker at vi (dem af os der gør det) sætter os ind hvad partierne står for og tænker DEM vil jeg vælge fordi de har lovet mig gode ting og så overholder de faktisk sjældent det de lover. F.eks. den nye børnepakke, der  havde de lovet, at der ville komme et normerings minimum som hed 1 til 4 børn i børnehaverne, men det de rent faktisk blev vedtaget var at de enkelte kommuner selv måtte bestemme om de penge de får skal gå til normering eller efteruddannelse. Tænker at både forældre, pædagoger og generelt folk inde fra de humanitære fag, som jo immervæk udgør en stor del af befolkningen noooook ikke havde stemt det på den måde.

Derudover har vi som personer jo intet at skulle have sagt, jovist vi vælger med vores stemmeret hvem der skal bestemme over os, men der er ingen lov om at de SKAL holde hvad de lover, så hvad godt gør det? 

Jeg synes bestemt heller ikke det fungere at vi f.eks. har en der ikke er uddannet i økonomi som økonomi minister - fair nok Bjarne Corydon som sidder der lige nu har en cand.scient.pol udd. hvor der indgår både micro og macro økonomi, men det er mere held end med vilje at han sidder på den post.

Der er så meget mere.. men ja, det er nogen af grundene. 

og så synes jeg der findes styreformer som er langt mere appelerende i mine øre end repræsentativt demokrati.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Sprit25

LonglivetheQueen skriver:

Åh der er så meget..

f.eks. blev der lavet en meningsmåling omkring krigen i Irak og om hvor mange danskere der mente vi skulle deltage i den krig. Det var MARKANT mange der ikke synes vi skulle have deltaget. Det var en beslutning som blev taget hen over hovedet på os, fordi vi har valgt en eller anden person som ikke er uddannet i at have forstand på sådanne affære, til at bestemme om vi skulle de eller ej. DET synes jeg ikke fungere. (og dette var jo bare et eksempel)

Jeg synes heller ikke det virker at vi (dem af os der gør det) sætter os ind hvad partierne står for og tænker DEM vil jeg vælge fordi de har lovet mig gode ting og så overholder de faktisk sjældent det de lover. F.eks. den nye børnepakke, der  havde de lovet, at der ville komme et normerings minimum som hed 1 til 4 børn i børnehaverne, men det de rent faktisk blev vedtaget var at de enkelte kommuner selv måtte bestemme om de penge de får skal gå til normering eller efteruddannelse. Tænker at både forældre, pædagoger og generelt folk inde fra de humanitære fag, som jo immervæk udgør en stor del af befolkningen noooook ikke havde stemt det på den måde.

Derudover har vi som personer jo intet at skulle have sagt, jovist vi vælger med vores stemmeret hvem der skal bestemme over os, men der er ingen lov om at de SKAL holde hvad de lover, så hvad godt gør det? 

Jeg synes bestemt heller ikke det fungere at vi f.eks. har en der ikke er uddannet i økonomi som økonomi minister - fair nok Bjarne Corydon som sidder der lige nu har en cand.scient.pol udd. hvor der indgår både micro og macro økonomi, men det er mere held end med vilje at han sidder på den post.

Der er så meget mere.. men ja, det er nogen af grundene. 

og så synes jeg der findes styreformer som er langt mere appelerende i mine øre end repræsentativt demokrati.

Jeg synes du er en lille smule modstridende. Du vil have mere selvbestemmelse men flere eksperter? 

Hvis alle i folketinget er eksperter hvorfor skal vi så stemme om tingene?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.