Hvorfor synes du ikke det virker? Synes det virker meget bedre end noget andet sted i verden!!
Åh der er så meget..
f.eks. blev der lavet en meningsmåling omkring krigen i Irak og om hvor mange danskere der mente vi skulle deltage i den krig. Det var MARKANT mange der ikke synes vi skulle have deltaget. Det var en beslutning som blev taget hen over hovedet på os, fordi vi har valgt en eller anden person som ikke er uddannet i at have forstand på sådanne affære, til at bestemme om vi skulle de eller ej. DET synes jeg ikke fungere. (og dette var jo bare et eksempel)
Jeg synes heller ikke det virker at vi (dem af os der gør det) sætter os ind hvad partierne står for og tænker DEM vil jeg vælge fordi de har lovet mig gode ting og så overholder de faktisk sjældent det de lover. F.eks. den nye børnepakke, der havde de lovet, at der ville komme et normerings minimum som hed 1 til 4 børn i børnehaverne, men det de rent faktisk blev vedtaget var at de enkelte kommuner selv måtte bestemme om de penge de får skal gå til normering eller efteruddannelse. Tænker at både forældre, pædagoger og generelt folk inde fra de humanitære fag, som jo immervæk udgør en stor del af befolkningen noooook ikke havde stemt det på den måde.
Derudover har vi som personer jo intet at skulle have sagt, jovist vi vælger med vores stemmeret hvem der skal bestemme over os, men der er ingen lov om at de SKAL holde hvad de lover, så hvad godt gør det?
Jeg synes bestemt heller ikke det fungere at vi f.eks. har en der ikke er uddannet i økonomi som økonomi minister - fair nok Bjarne Corydon som sidder der lige nu har en cand.scient.pol udd. hvor der indgår både micro og macro økonomi, men det er mere held end med vilje at han sidder på den post.
Der er så meget mere.. men ja, det er nogen af grundene.
og så synes jeg der findes styreformer som er langt mere appelerende i mine øre end repræsentativt demokrati.
Anmeld
Citér