Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2015

MomInTheMaking

mpr skriver:

Hvis du ikke stemmer acceptere du jo bare hvad alle andre vælger ingen vil løfte øjenbryn over en der ikke stemmer Men stemmer man blank så siger man jo direkte at det her ikke er noget man ønsker?

Når du stemmer blank fortæller du at du støtter op omkring måden vi gør det på - altså det repræsentative demokrati. Men at du bare ikke synes der er noget af det der kan stemmes på, som er din kop the.

Jeg støtter ikke det repræsentative demokrati og derfor skal jeg ikke stemme, heller ikke blank.

DESVÆRRE er der ikke en kasse for os der gerne vil have ændret vores styreform, den eneste valgmulighed vi har, er at lade være med at stemme og så sprede budskabet så godt vi kan. Forfærdeligt er det jo at os der faktisk ikke har et problem med at lette røven og bidrage, men bare ikke er enig i måden det hele styres på ender i samme kategori som "sofa-vælgerne".

Der er aldrig nogen der informere om at vi kunne vælge HELT at fjerne partier osv som det er nu og gøre noget andet.

Jeg synes i hvert fald overhovedet ikke repræsentativt demokrati fungere og er meget klar på at prøve noget nyt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

Beem82

dorthemus skriver:

For mig er det pest eller kolera - de lover og lover og kaster med mudder på hinanden.  De er lige gode om det alle sammen!

Har i den grad politikerlede - ikke politiklede, men lede over for de personer der er sat til at lede landet. Og så er det sgu lige fedt om det er rød eller blå blok. I øjeblikket har vi en rød regering der fører blå politik, såå deeet 

Stemmer jeg socialdemokratisk får jeg de radikale med i købet NEJ TAK! Og stemmer jeg blåt får jeg Lars Uløkke....tilsvarende NEJ TAK!

Så de kan alle rende mig et vist sted...BØVS, det lettede tak! 

Så jeg stemmer blank for første gang i mit liv.

Er så overvældende enig! Det er sgu ligemeget hvad man gør så bliver det bare endnu mere mundævl fra useriøse politikere...

Tror dog ikke jeg stemmer blank, det vil trods alt gøre mig mere ondt at se Løkke på toppen end noget andet... Så det bliver nok en stemme på S eller SF.

Min mand snakker meget om, at der burde være et krav om at politikere først kunne vælges ind, når de har været ude og arbejde på det danske arbejdsmarked i fx mindst 5 år. Den tanke tiltaler mig mere og mere. De har jo ikke den mindste anelse om hvad de snakker om...

Anmeld Citér

29. maj 2015

serinasmor

Beem82 skriver:

Er så overvældende enig! Det er sgu ligemeget hvad man gør så bliver det bare endnu mere mundævl fra useriøse politikere...

Tror dog ikke jeg stemmer blank, det vil trods alt gøre mig mere ondt at se Løkke på toppen end noget andet... Så det bliver nok en stemme på S eller SF.

Min mand snakker meget om, at der burde være et krav om at politikere først kunne vælges ind, når de har været ude og arbejde på det danske arbejdsmarked i fx mindst 5 år. Den tanke tiltaler mig mere og mere. De har jo ikke den mindste anelse om hvad de snakker om...

Jeg tror faktisk de fleste af politikerne vil have godt af at prøve en måned i dagpengesystemet / på kontanthjælp - kun med de penge til rådighed som man får der - dvs alle andre konti frosset. Sat i en lejlighed som koster det gennemsnitlige af hvad en kontanthjælpsmodtager betaler i husleje .

Skulle opfylde de samme krav - også dem der ikke giver mening

Altså en helt almindelig måned for en kontanthjælpsmodtager / ledig 

Eller bare en måned i et helt almindeligt job  

Det ville i øvrigt være glimrende tv - men det er en helt anden snak  

Tror jeg stemmer rødere end jeg plejer og personligt på én der har prøvet det der med job til almindelig løn - og selvfølgelig ellers deler mine holdninger ... 

Anmeld Citér

29. maj 2015

dorthemus

Beem82 skriver:

Ja levebrødspolitikere ....de er nemlig håbløst virkelighedsfjerne 

Har også overvejet SF, men de kan ikke finde ud af at være i regering...aaaargh altså 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.