mpr skriver:
Hvis du ikke stemmer acceptere du jo bare hvad alle andre vælger ingen vil løfte øjenbryn over en der ikke stemmer
Men stemmer man blank så siger man jo direkte at det her ikke er noget man ønsker?
Når du stemmer blank fortæller du at du støtter op omkring måden vi gør det på - altså det repræsentative demokrati. Men at du bare ikke synes der er noget af det der kan stemmes på, som er din kop the.
Jeg støtter ikke det repræsentative demokrati og derfor skal jeg ikke stemme, heller ikke blank.
DESVÆRRE er der ikke en kasse for os der gerne vil have ændret vores styreform, den eneste valgmulighed vi har, er at lade være med at stemme og så sprede budskabet så godt vi kan. Forfærdeligt er det jo at os der faktisk ikke har et problem med at lette røven og bidrage, men bare ikke er enig i måden det hele styres på ender i samme kategori som "sofa-vælgerne".
Der er aldrig nogen der informere om at vi kunne vælge HELT at fjerne partier osv som det er nu og gøre noget andet.
Jeg synes i hvert fald overhovedet ikke repræsentativt demokrati fungere og er meget klar på at prøve noget nyt.
Anmeld
Citér