Hvad stemmer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Carina:-) skriver:

Det undlader jeg lige at kommentere på 

Men synes også du er klog på alle andre punkter ihvertfald det jeg ser herinde 

Fede smiley's

til ts:

hvad med at tage den der test fra TV2? Det gjorde jeg. Der står tilmed hvor mange % man ligget tæt på de forskellige. Samt at man kan læse deres test og se forskellen. Syntes det var virkelig fedt og gav god mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Abracadabra

Jeg kan slet, slet ikke holde Løkke ud, så jeg stemmer på nogen, der ikke vil pege på ham. Jeg er nok radikal. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

modesty

ja nu er valgkampen jo skudt igang, er personligt meget i tvivl da jeg synes at alle politikerne lukker lort ud for at sige det pænt. Men da jeg virkelig godt kunne tænke mig ikke at betale så sindssygt meget i skat så overvejer jeg Liberal alliance. Hvad med jer, hvem sætter i kryds ved d.18. Juni?

Har lige taget Kristeligt Dagblads værdi-test. Jeg scorer 80% på Enhedslisten og 79% på De Radikale. Og så er der et spring ned til den næste som ligger på 52%

Har altid stemt radikalt, men overvejer faktisk Enhedslisten denne gang. Ikke på grund af nævnte test, men fordi jeg er så skide træt af at der bliver skåret og skåret på velfærden, og jeg tænker at det er godt at komme så langt til venstre som muligt for at give lidt modvægt.

Det er de eneste to partier jeg kan overveje at stemme på, grundet de andre partiers indvandrer/flygtninge-politik.

Anmeld Citér

28. maj 2015

MomInTheMaking

Mullesmith skriver:

ja nu er valgkampen jo skudt igang, er personligt meget i tvivl da jeg synes at alle politikerne lukker lort ud for at sige det pænt. Men da jeg virkelig godt kunne tænke mig ikke at betale så sindssygt meget i skat så overvejer jeg Liberal alliance. Hvad med jer, hvem sætter i kryds ved d.18. Juni?

Jeg stemmer ikke.

Jeg er direkte imod hele den styreform vi har i DK i dag. Jeg synes ikke det fungere og efter hvad jeg kan læse mig til og høre mig til fra ældre borgere, så har det aldrig fungeret. Folket får ikke det de vil have, de bliver lovet en masse ting som meget sjældent bliver overholdt.

Jeg synes faktisk repræsentativt demokrati er lidt en joke og at det er på tide at prøve noget nyt.

Men desværre findes der ikke et sted jeg kan sætte mit kryds for at vise den holdning. Det eneste man kan gøre er ikke at stemme, forsøge at sprede budskabet og så ellers blive proppet i kassen med "sofa-vælgere" som alle os der ikke stemmer bliver proppet i.

Det er så forkert som noget kan være. Jeg støttede hellere end gerne op om et samfund og et styresystem som jeg kunne se gjorde en forskel i det lange løb, men det synes jeg ikke den form for demokrati vi har i dag gør.

... derfor stemmer jeg ikke.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mullesmith

FruStolpe skriver:

Jeg er sikker på hvori stemme ligger. Jeg har dog ikke behov for at lufte den offentligt 

Men jeg synes du bør læse og undersøge det lidt inden du beslutter dig.  At sætte sit kryds kun pga du ikke vil betale så høj skat synes jeg er lidt "silotænkning" pengene skal jo komme et sted fra. 

Så en ide er at se på hvordan de forskellige partier vil finansiere dette lover.  

men du har lige brug for at lufte at du ikke lufter din politiske holdning  det er super  

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Tror vist de færreste kan være i tvivl om hvilken side jeg stemmer til  men ved endnu ikke hvilket parti, føler mig faktisk helt partiløs - snøft. 

Men meget sjovere at gætte på hvad hinanden stemmer, end blot at afsløre det 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mullesmith

lineog4 skriver:

Tror vist de færreste kan være i tvivl om hvilken side jeg stemmer til  men ved endnu ikke hvilket parti, føler mig faktisk helt partiløs - snøft. 

Men meget sjovere at gætte på hvad hinanden stemmer, end blot at afsløre det 

Hvis man ikke kender dig så kan mam vel ikke vide hvad du stemmer?

Anmeld Citér

28. maj 2015

EKAB

28. maj 2015

Sitrani

Mullesmith skriver:

Jeg stemmer Enhedslisten!!! Har før stemt SF..

mit råd er at sætte sig ind i hvad partierne står for, altså deres grundprincipper og mærkesager... alt det der bliver fyret af op til et valg er ren valgflæsk og ikke det der "gør" et parti, i mine øjne.....

Jeg sætter pris på at vi hjælper hinanden i samfundet, og at dem der har mest giver mest, så vi på en solidarisk måde kan hjælpe dem, der har mindst.... det synes jeg giver god mening... desuden ser jeg også hellere at pengene bliver brugt i det offentlige og ikke i det private, da jeg synes vi har brug for bedre velfærd for alle, også dem som ikke har råd til en dag at skulle betale for fx at gå til lægen. Derudover skal det være bedre undervisning i skolerne og bedre normeringer i institutionerne, og det kan der kun komme hvis der bliver flere penge til offentlige ansatte - jeg synes det er synd, at dem der "bare" går i alm. folkeskole skal nøjes.... og dem der har mange penge, og har råd til bedre undervisning i privatskolerne,  kan få bedre undervisning.. så dem med knap så mange mønter, er det bare ærgerligt for.... åh jeg ku blive ved

Anmeld Citér

28. maj 2015

Sprit25

LonglivetheQueen skriver:

Jeg stemmer ikke.

Jeg er direkte imod hele den styreform vi har i DK i dag. Jeg synes ikke det fungere og efter hvad jeg kan læse mig til og høre mig til fra ældre borgere, så har det aldrig fungeret. Folket får ikke det de vil have, de bliver lovet en masse ting som meget sjældent bliver overholdt.

Jeg synes faktisk repræsentativt demokrati er lidt en joke og at det er på tide at prøve noget nyt.

Men desværre findes der ikke et sted jeg kan sætte mit kryds for at vise den holdning. Det eneste man kan gøre er ikke at stemme, forsøge at sprede budskabet og så ellers blive proppet i kassen med "sofa-vælgere" som alle os der ikke stemmer bliver proppet i.

Det er så forkert som noget kan være. Jeg støttede hellere end gerne op om et samfund og et styresystem som jeg kunne se gjorde en forskel i det lange løb, men det synes jeg ikke den form for demokrati vi har i dag gør.

... derfor stemmer jeg ikke.

Du kan stemme blankt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.