9 år VS. avengers ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Ja og hvorfor ikke lade dem vente til de rent faktisk må se det? 

Så kan de vente og glæde sig. Det er faktisk også sundt. 

Må? De må se Avengers som 7-årige, i følge med en voksen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Nej men de bliver da udsat for en masse "voksent" ved at se blod, splat og andet. Der er en grund til at man skal være +15. 

Hvis man læser medierådets anvisninger, er der grunde til at børn ikke skal se de film. Jeg snakker ikke om, at børn der bliver 7 om en måned ikke må se film der er beregnet til at være til 7 år men jeg synes klart at der er forskel på hvad en 9 årig kan abstrahere og hvad en 15 årig kan...

Du har helt ret i, at der er forskel på hvad en 15 årig kan abstrahere fra og hvad en 9 årig kan. Men der er også forskel på 9 årige, den ene kan sagtens den anden kan måske ikke, og netop derfor er det forældrenes ansvar, ganske som det bør være.

Jeg mener ikke at jeg gør min 9 årig voksen ved at se avengers, iron man, osv. Jeg mener han sagtens og uden besvær ved at det er en film og dermed ikke virkelighed, og vi råhygger når ved ser en fed action film sammen

Det må stå for enhver forældre at sørge for at de ikke bliver udsat for mere end de kan klare, og jeg ville personligt have bedt billetmanden i biffen om at lade mig som forældre bestemme.

Anvisninger er ikke lov, men en anvisning

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg kan bare ikke være mere enig 

alle har travlt med at gøre børn til små voksne. Det trist. 

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan børn bliver voksne af en film??

Måske man bare skulle lade fornuftige forældre selv tage ansvaret for vores børn, vi kan rent faktisk godt finde ud af det

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Jamen hvorfor? HVORFOR skal en 9 årig have lov til at se en film der hedder +15? Hvorfor ikke vente til hun er ældre?

Jeg forstår ikke hvorfor vi er så hurtige til at gøre børn voksne. 

Hun bliver da ikke vokse  af se en film..  hvis hun nu ELSKER  detfilm handler om, hvorfor må hun så ikke gå ind og se den? Det er jo ikke sikkert at hun har lyst til at se den om 6år, men det har hun nu.. kan ikke se hvorfor det gør hende til en voksen?

Man ser film, man gerne vil, hvorfor skal alderen stoppe en, hvis ma  kan klare det.

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg kan bare ikke være mere enig 

alle har travlt med at gøre børn til små voksne. Det trist. 

Hvordan bliver børn til små voksne fordi de ser en actionfilm? 

Så ka  jeg vende den om og sige at jeg synes mange børn bliver holdt på småbørns stadiet. De må ku  se de sukersøde film og tegnefilm, ikke det de faktisk gerne vil. 

Og so  modesty siger, de tal er kun hvis børnene er alene. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

modesty

Mom skriver:

Du har helt ret i, at der er forskel på hvad en 15 årig kan abstrahere fra og hvad en 9 årig kan. Men der er også forskel på 9 årige, den ene kan sagtens den anden kan måske ikke, og netop derfor er det forældrenes ansvar, ganske som det bør være.

Jeg mener ikke at jeg gør min 9 årig voksen ved at se avengers, iron man, osv. Jeg mener han sagtens og uden besvær ved at det er en film og dermed ikke virkelighed, og vi råhygger når ved ser en fed action film sammen

Det må stå for enhver forældre at sørge for at de ikke bliver udsat for mere end de kan klare, og jeg ville personligt have bedt billetmanden i biffen om at lade mig som forældre bestemme.

Anvisninger er ikke lov, men en anvisning

Præcis. Tror jeg var 7 år første gang jeg så både Bloodsport og Robocop. Det rørte mig ikke det mindste.

Til gengæld havde jeg det svært med spøgelser.

Det er så forskelligt hvor grænserne ligger, og dem der kender det enkelte barns grænser bedst, er forældrene.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Ja og hvorfor ikke lade dem vente til de rent faktisk må se det? 

Så kan de vente og glæde sig. Det er faktisk også sundt. 

Ja personligt tror jeg ikke en på 7-8 eller 9år, selv kommer og siger den film vil jeg gerne se, hvis ikke de blev præsenteret for det af en voksen (eller teenager). 

Tror i bund og grund det forældrene der vil se det, og så er undskyldningen at det ungerne. 

Tag det med et gram salt, men forstå hvad jeg mener. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Sprit25

Nu er Avengers jo rent faktisk bygget på en tegneserie. Kan ikke huske om det et Marvel? Men anyways det er vel ikke værre en de ser dem tegnet? 

Der er da nogle dybere lag som jeg ikke tror en 9 årige vil forstå men ja sådan er der jo så meget

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Hun bliver da ikke vokse  af se en film..  hvis hun nu ELSKER  detfilm handler om, hvorfor må hun så ikke gå ind og se den? Det er jo ikke sikkert at hun har lyst til at se den om 6år, men det har hun nu.. kan ikke se hvorfor det gør hende til en voksen?

Man ser film, man gerne vil, hvorfor skal alderen stoppe en, hvis ma  kan klare det.

Men det ved du jo rent faktisk ikke før BAGEFTER? Især ikke som barn hvor en voksen kan vælge at trække sig. 

Jeg blev feks præsenteret for en gyser da jeg var 8. Jeg syntes den var spændende og ja, lidt uhyggelig men ikke noget jeg var bekymret for, indtil natten kom. Jeg havde mareridt flere mdr i træk.

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Må? De må se Avengers som 7-årige, i følge med en voksen.

Ja fordi man ikke må fratage forældrene det valg. For så ville der komme problemer. 

Synes dog at det kan godt være at det "bare" er anbefalinger men de anbefalinger er lavet af bla. psykologer...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.