MysteriousAngel skriver:
Nej men de bliver da udsat for en masse "voksent" ved at se blod, splat og andet. Der er en grund til at man skal være +15.
Hvis man læser medierådets anvisninger, er der grunde til at børn ikke skal se de film. Jeg snakker ikke om, at børn der bliver 7 om en måned ikke må se film der er beregnet til at være til 7 år men jeg synes klart at der er forskel på hvad en 9 årig kan abstrahere og hvad en 15 årig kan...
Du har helt ret i, at der er forskel på hvad en 15 årig kan abstrahere fra og hvad en 9 årig kan. Men der er også forskel på 9 årige, den ene kan sagtens den anden kan måske ikke, og netop derfor er det forældrenes ansvar, ganske som det bør være.
Jeg mener ikke at jeg gør min 9 årig voksen ved at se avengers, iron man, osv. Jeg mener han sagtens og uden besvær ved at det er en film og dermed ikke virkelighed, og vi råhygger når ved ser en fed action film sammen 
Det må stå for enhver forældre at sørge for at de ikke bliver udsat for mere end de kan klare, og jeg ville personligt have bedt billetmanden i biffen om at lade mig som forældre bestemme.
Anvisninger er ikke lov, men en anvisning 
Anmeld
Citér