Sandratoft skriver:
Hvis ts ved, at pigen får enlige ydelser, og hun ved de overnatter hos ham fyren samt låner hans bil, så er der for mig, mistanke nok til at jeg ville gå videre med det. Der er ingen grund til at trække sagen i langdrag for at se om det er noget der foregår i flere måneder.
Du får det til at lyde som noget negativt, med et samfund hvor vi holder øje med hinanden. Det siger sig selv, at hvis jeg hører naboen banke sine børn, så vil jeg også gå videre med det, selvom det kun havde stået på i en uge, og selvom den pågældende mand/dame måtte føle sig overvåget i sit eget hjem.
Så længe man opfører sig ordentligt, så går vi jo ikke rundt og mistænker hinanden.
Jeg holder stadig fast på, at jeg synes den konkrete sag her er ret søgt - man kan ikke konkludere noget som helst ud fra hvad der tilsyneladende har stået på 1 måned. Og samtidig synes jeg ikke der bliver begrundet noget reelt grundlag - der kan være adskillige forklaringer hvis man hørte sagen fra en anden side.
Ja, jeg synes det er en særdeles negativ udvikling, at vi skal overvåge hinanden, især når det kommer til småsager som den her, der er langt vigtigere ting at både vi og det offentlige tager sig af først.
Jeg synes på ingen måde du kan sammenholde en sag om vold med en sag som den her, det er to så vidt forskellige ting, at det gider jeg ikke kommentere på.
Jeg tror at det har fatale sociale konsekvenser, at man skal anmelde og mistænkeliggøre hinanden når det kommer til småting afdelingen som jeg synes det her er. Men jeg tror ikke vi kan blive andet end enige om at være uenige.
Anmeld
Citér