Er det socialt bedrageri? Og ville i melde det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Melde det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.599 visninger
61 svar
225 synes godt om
26. april 2015

Anonym trådstarter

En bekendt har en "veninde" (er 99% sikker på at de er kærester) og hendes datter til at bo hos sig. Hun kører dagligt rundt i hans bil og sover der hver nat. 

Men hun får stadig sine enlig-ydelser! Er det bedrageri nok til at melde det, eller hvad tænker i? 

Det har stået på i over en måned. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Medmindre du har bevis for at de faktisk er kærester og det ikke blot er en overgangsperiode pga problemer med hendes bolig eller lignende så ville jeg bare lade det være...

hvis de rent faktisk bedrager så vil det blive opdaget på et tidspunkt og de vil få et ordentlig smæk økonomisk...

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Medmindre du har bevis for at de faktisk er kærester og det ikke blot er en overgangsperiode pga problemer med hendes bolig eller lignende så ville jeg bare lade det være...

hvis de rent faktisk bedrager så vil det blive opdaget på et tidspunkt og de vil få et ordentlig smæk økonomisk...

Men har man ikke pligt til at melde det egentlig?

Anmeld Citér

26. april 2015

Mama85

Jeg ville blande mig helt udenom.

Anmeld Citér

26. april 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Men har man ikke pligt til at melde det egentlig?

jo hvis du er vidne til bevidst bedrageri....

Men du kan jo ikke være sikker på det...

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jo hvis du er vidne til bevidst bedrageri....

Men du kan jo ikke være sikker på det...

Jo, jeg er ret sikker i min sag. 

Hun har bolig få 100 meter fra ham, som intet fejler. Kender dem der har boligblokken. Hun har desuden også egen bil. 

Anmeld Citér

26. april 2015

FN

Jeg ville blande mig helt udenom og stoppe med at betragte mig selv som vedkommendes veninde hvis jeg gik i så små sko. 

Anmeld Citér

26. april 2015

SandraXOXO

Hvis du egentlig ikke aner hvad der forgår ville jeg finde en hobby at stikke min snude i istedet. Der kan jo være en milion gode grunde du ikke lige kender til, og måske har hun mere end rigeligt at slås med uden at folk uberettiget begynder at anklage hende for at være kriminel. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Hvis du egentlig ikke aner hvad der forgår ville jeg finde en hobby at stikke min snude i istedet. Der kan jo være en milion gode grunde du ikke lige kender til, og måske har hun mere end rigeligt at slås med uden at folk uberettiget begynder at anklage hende for at være kriminel. 

Så det vil sige at hvis min mand og jeg lader os skille, flytter fra hinanden, men stadig bruger al vores tid sammen og jeg får enlige ydelser, boligsikring og friplads, så er det stadig i orden? 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Jeg ville blande mig helt udenom og stoppe med at betragte mig selv som vedkommendes veninde hvis jeg gik i så små sko. 

Som sagt er det en bekendt og ikke en ven. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.