Er det socialt bedrageri? Og ville i melde det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

FN

Anonym skriver:

Som sagt er det en bekendt og ikke en ven. 

Budskabet et stadig det samme, efter min mening burde du finde noget andet at gå op i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Louisejulia

Anonym skriver:

En bekendt har en "veninde" (er 99% sikker på at de er kærester) og hendes datter til at bo hos sig. Hun kører dagligt rundt i hans bil og sover der hver nat. 

Men hun får stadig sine enlig-ydelser! Er det bedrageri nok til at melde det, eller hvad tænker i? 

Det har stået på i over en måned. 

Hvis du har et konkret bevis på at de er kærester, ja så ville jeg melde det. Og ellers ville jeg holde mig til mine egne sager. Som de andre her i tråden skriver kan der være mange grunde til at hun er hos ham, også grunde du ikke kender noget til 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Budskabet et stadig det samme, efter min mening burde du finde noget andet at gå op i.

Men hvorfor er det i orden at hun skal have enlige ydelser, boligsikring og friplads når hun bor hos ham? Så kunne hun vel bo i den lejlighed hun har 300 m fra ham, som er helt fint (kender dem der har boligblokken, og den fejler intet). 

Hvorfor skal vi betale for hende? 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Louisejulia skriver:

Hvis du har et konkret bevis på at de er kærester, ja så ville jeg melde det. Og ellers ville jeg holde mig til mine egne sager. Som de andre her i tråden skriver kan der være mange grunde til at hun er hos ham, også grunde du ikke kender noget til 

Jeg ved kun hvad hun har udtalt det fælles venner, og de siger at hun har sagt de er sammen, vi bor en i lille by hvor man nemt ser og høre ting. Vi har da også tit set dem sammen. 

Og jeg ser hende nærmest dagligt kører i hans bil. 

Anmeld Citér

26. april 2015

FN

Anonym skriver:

Men hvorfor er det i orden at hun skal have enlige ydelser, boligsikring og friplads når hun bor hos ham? Så kunne hun vel bo i den lejlighed hun har 300 m fra ham, som er helt fint (kender dem der har boligblokken, og den fejler intet). 

Hvorfor skal vi betale for hende? 

Nu ved hverken du eller jeg hvad der reelt er op og ned i den her sag. Men hvem har udnævnt dig til politibetjent? Ja, det kan godt være hvad de gør ikke er helt korrekt, men hvad jeg kan læse, ud fra hvad du skriver, virker det altså mest af alt til at du har ondt i måsen - kan ikke forstå hvorfor folk skal ha så ualmindeligt travlt med andre, jeg håber da at du er en af dem der har fejet for egen dør og lever efter bogen når du har tid til at gå op i andres gøren. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Carina:-)

Hvis du er sikker har du pligt til at melde det. 

Og ja jeg ville og har meldt socialt bedrageri -jeg betaler ikke topskat for at nogen skal snyde og malke det system som vores børn også gerne skulle have glæde af, også som voksne. Så jeg melder gladeligt og er også åben om det . 

Kan ikke snuppe den asociale holdning nogen har at det er ok og at man skal blande sig udenom- Man ringer vel også til politiet hvis naboen har indbrud - og tyveri er tyveri også selv om det "bare" er fra fælleskassen :) 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Nu ved hverken du eller jeg hvad der reelt er op og ned i den her sag. Men hvem har udnævnt dig til politibetjent? Ja, det kan godt være hvad de gør ikke er helt korrekt, men hvad jeg kan læse, ud fra hvad du skriver, virker det altså mest af alt til at du har ondt i måsen - kan ikke forstå hvorfor folk skal ha så ualmindeligt travlt med andre, jeg håber da at du er en af dem der har fejet for egen dør og lever efter bogen når du har tid til at gå op i andres gøren. 

Selvfølgelig har jeg det. Ellers ville jeg da ikke kunne sidde og sige sådan.  

Jeg har selv været enlig med en kæreste jeg ikke boede med, men tit så og ikke en gang har jeg modtaget enlige ydelser, friplads eller boligsikring. 

Anmeld Citér

26. april 2015

God-mor

Anonym skriver:

En bekendt har en "veninde" (er 99% sikker på at de er kærester) og hendes datter til at bo hos sig. Hun kører dagligt rundt i hans bil og sover der hver nat. 

Men hun får stadig sine enlig-ydelser! Er det bedrageri nok til at melde det, eller hvad tænker i? 

Det har stået på i over en måned. 

Hvis hun bor der fast, så ja det er bedrageri. Har det kun stået på i en måned, ville jeg altså bare se igennem fingre med det og passe mit eget. Det var noget andet hvis det var mere end et år, fordi hvem ved måske er de bare gode venner som ses meget ofte og det er da OK. 

Jeg er faktisk lidt træt af små politibetjente. Gå til dem selv, og fortæl hvad du observere. 

Anmeld Citér

26. april 2015

alenemor42

Selvfølgelig skal man da melde socialt bedrageri. ... underlig holdning at skulle passe sig selv.

Jeg betaler sgu ikke en formue i skat for at folk som ikke er berettiget til det modtager ydelser som andre har mere brug for som reelt er enlige.

Det er da lige præcis derfor at alle lovgivninger bliver strammet op at de ender med at gå ud over dem der virkelig har brug for det fremfor dem der snyder og bedrager.... fordi folk syntes det er i orden

Anmeld Citér

26. april 2015

jenny4

Hvordan kan du være sikker på, at hun fortsat får de ydelser?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.