Jeg bryder mig ikke om folk der ophøjer deres børn til prinsesser, prinser eller små konger... De har IKKE blåt blod i årene, og personligt vil jeg hellere kalde mine børn; rødder, trolde og krudtugler 
Så absolut HADER jeg folk der ikke har god håndhygiejne - jeg kan næsten få kvalme af, at stå på et offenligt toilet og vaske fingre - der kommer en dame ud fra et af de andre toiletter og går ud UDEN at vaske hænder, eller hvis folk kun lige skyller hænderne - det forsvinder bakterierne altså ikke af!
Det er da for klamt - så jeg er sådan en særling der bruger papir på, at åbne døren og har hånddesinfektion i tasken og det første jeg gør når jeg kommer hjem, er at vaske fingre - 2 GANGE!
Og så er jeg bare generelt træt af den tendens jeg syntes vi ser i DK og i verden i dag - den her; mig, mig, mig... Alt handler om, at komme først uden overhoved at have tid til også at se sig omkring og hjælpe de nærmeste der kunne bruge en hånd.
Det er så simpelt som, at opgive sin plads i bussen til de ældre (eller andre besværede) holde døren for andre til butikken, hjælpe den ældre dame i netto med at få pakket sine vare, stikke den hjemløse en skilling osv. Generelt bare opfører sig ordenligt i det offentlige rum og tage hensyn til de medmennesker man har.. Men NEJ, hvis JEG syntes, så gør JEG også sådan som JEG vil det!
Lad os hjælpe hinanden og smile lidt mere! 
Anmeld
Citér