Sandratoft skriver:
Jeg har siddet og tænkt over dette, siden jeg i sidste uge havde forelæsning om det.
Går vi imod naturens kræfter når der kan behandles for barnløshed?
Skal alle have børn for enhver pris?
Jeg synes at der er noget grundlæggende unaturligt i diverse behandlinger og kunstig befrugtning, når man i virkeligheden ikke er i stand til at lave børn. Jeg respekterer selvfølgelig folk der vælger denne løsning.
At visse former for barnløshed kan være arveligt, kan også gøre mig lidt neurotisk og jeg synes i det hele taget, at det bare er rigtig unaturligt.
Jeg går ikke ind for hetz mod nogen, men vil gerne høre andres synspunkt på dette emne.
For det første går jeg og undrer mig lidt over, hvor du bliver af i denne debat? Du forsvandt lidt efter side 3 
Når det så er sagt, så vil jeg mene at den naturlige selektion ikke længere hører til i vores moderne samfund. Som andre også er inde på, kan man ikke bruge videnskaben til en ting og sige at det er okay og så ikke til noget andet lignende. Fedme, diabetes, kræft, downs, autisme og alle de andre ting man ellers også ville udstøde, enten ville de dø, eller også ville man have udstødt dem i samfundet, jamen det er jo alt sammen noget vi behandler og gør plads til i dag.
Jeg tænker også at der kan være en lang række udefrakommende faktorer der kan spille ind, som ikke nødvendigvis er gener. Eks. så er der mange fra min årgang og de omkringliggende, der som små børn har leget med hormonforstyrrende legetøj. Det har jo intet med gener at gøre, men om tidens uvidenhed og skal det så fordømmes at vi stadig ønsker at få børn og derfor søger hjælp til den når den nu er mulig? Hvad med de mænd, hvis testikler er blevet påvirket af både mobiler i lommen, stramme moderne bukser og en bærbar i skødet? (Jeg har intet fagligt at hænge denne på stand op på)
Og i øvrigt, hvad så med aborter? Jeg ved godt at dette er en lidt anden kategori, men ikke desto mindre så handler det stadig om, at vi aktivt går ind og vælger om hvor vidt man vil eller ikke vil være forældre. De der ønsker det aller mest og som vil være de bedste forældre i verden, har måske svært ved at få børn, hvor de der bare har været heldige at være fertile vælge aborten for at leve et karrierefyldt liv, hvor uuddannede med dårlige kår stadig har muligheden og vælger at beholde deres børn på trods af at det måske ikke var nogens bedste?
Mit sidste argument er også som hos så mange andre, at kroppen jo selv har det sidste og vigtigste ord at skulle have sagt; er embryonet skadet eller unormalt, vil kvinden som udgangspunkt selv udstøde det.
Jeg synes at det er et spændende emne, men ikke desto mindre så synes jeg at vi i vores moderne samfund er så langt forbi det.