Forulempet på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Nej det er politiets job at finde ud af hvem de er, den lille pige skal ikke forhøre af sine forældre, selvom man mener det godt.

Der er masser af muligheder for at handle overfor drenge i den alder .... det bliver bare på et andet plan end en domstol

Finder politiet frem til drengene vil de sociale myndigheder blive informeret. .... det er lovgivning og normal procedure!

Ja, hvis de ikke ved hvem drengene er, hvor de bor(de kan jo bare være gået forbi legepladsen), eller noget om den. Hvordan gør man det så?

Det er jo ikke sikkert at pigerne kan beskrive dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

I guder....

Tag dig dog for fanden lidt sammen!! 

Din datter har været udsat for et overgreb, et overgreb der potentielt kan gentages imorgen og på onsdag og på torsdag...

Det fandme din pligt at anmelde dette, ellers er du sgu ikke dit forældreansvar voksent.

Og modsat hvad du tror er der rigeligt med muligheder for at "straffe" de fyre der, måske ikke efter straffeloven, men så ihvertfald efter anden lovgivning.

Hvis du ikke anmelder overgrebet, begår du et endnu større overgreb!!

Og DU har lige begået et verbalt overgreb!

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Legepladsen ligger midt i et villakvarter. De råbte hjælp til de voksne der kom forbi, men de gik bare videre. Jeg var ude i haven og gik så indimellem hen og tjekkede til pigerne. Da jeg var hos pigerne forinden hyggede de sig og havde det sjovt.

Hvad fanden er det for nogle voksne?? De skulle skamme sig.. Når et barn råber hjælp, så reagere man..

Har du nogen anelse om hvor drengene kommer fra? Altså om de bor i villa kvarteret eller om de bare er gået forbi og så udset pigerne ved et tilfælde?

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Yurie skriver:

Ja, hvis de ikke ved hvem drengene er, hvor de bor(de kan jo bare være gået forbi legepladsen), eller noget om den. Hvordan gør man det så?

Det er jo ikke sikkert at pigerne kan beskrive dem.

Og det er grundlag nok til ikke at kontakte politiet?

Det er jo sørme det politiet er uddannet til at finde ud af bl.a.

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

De har fortalt pigerne de går på xxxxxskolen, men den skole er nedlagt for flere år siden.

Hun hørte den ene kalde den anden et navn (fornavn) men det er jo ikke nok. Hun tror de to af dem er tvillinger. Og så kunne hun hårfarven.

Nej kan være noget. og at to måske er tvillinger(Så de ligner hinanden)

Der er jo en stor chance for at de er en gruppe, der altid holder sammen, så du kan jo snakke med de andre forældre du møder, nævne navnet og at der måske er tvillinger, måske er der nogen der har set gruppen, set et sted du er gået ind(hvor en af dem måske bor)
Det er bare om at prøve, gøre alt for at finde ud af hvem de er.

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, åbenbart må man ikke tænke over ting, før man gør noget.

Jeg tvivler ikke på at du vil gøre alt for at hjælpe din datter, sørge for at der bliver gjort noget ved de drenge, men det er sku svært når man ikke ved hvem de er eller noget om dem. Men jeg synes helt sikkert at du skal snakke med din datter, måske kan hun huske noget om en eller flere af dem, havde han en bestemt hat/kasket, cykel med.. Et eller andet, og så tag det på den måde, for som jeg ser det, kan du ikke gøre det på andre måder, når du ikke ved hvem drengene er eller at andre ved hvem de er.

Lige mine ord. Derfor hjælper det heller ikke min datter at jeg ringer til politiet pr. omgående. Det hjælper min datter at hun er blevet trøstet, fået varmt bad, fortalt det igen og igen og til sidst puttet i sin seng.

Tak.

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Og det er grundlag nok til ikke at kontakte politiet?

Det er jo sørme det politiet er uddannet til at finde ud af bl.a.

Jo, men det er jo svært for at politiet at lede efter en gruppe drenge, de ikke aner hvordan ser ud, så er alle 12-14årige i det villakvarter mistænkte, hvis de overhovedet bor i det kvarter.

Jo, man kan ringe og fortælle dem hvad der er sket, men hun kan jo ikke gøre ret meget andet.

Hun har så fortalt at pigen har fortalt lidt om dem, så nu har hun jo noget.

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad fanden er det for nogle voksne?? De skulle skamme sig.. Når et barn råber hjælp, så reagere man..

Har du nogen anelse om hvor drengene kommer fra? Altså om de bor i villa kvarteret eller om de bare er gået forbi og så udset pigerne ved et tilfælde?

Jeg ved ikke hvor drengene kommer fra. De løb så hurtigt væk at jeg ikke kunne følge med og overalt er der høje hække så kunne jo ikke engang se hvor de løb i retning

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Lige mine ord. Derfor hjælper det heller ikke min datter at jeg ringer til politiet pr. omgående. Det hjælper min datter at hun er blevet trøstet, fået varmt bad, fortalt det igen og igen og til sidst puttet i sin seng.

Tak.

Selv tak..
Jeg er helt sikker på at du ikke ønsker at det sker for andre børn, det er der jo ingen forældre der ønsker. Og at du vil gøre alt for at din datter er tryg, at der bliver gjort noget ved de drenge, for det er ikke ok det de har gjort, og der skal gøres noget ved det. Om det ender hos politiet, er op til dig. Men lige nu er det vigtigste din datter. Og lad hende ikke være alene på legepladsen og snak med alle du møder omkring i kvarteret.

Held og lykke til dig, og til dig og din datter.

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor drengene kommer fra. De løb så hurtigt væk at jeg ikke kunne følge med og overalt er der høje hække så kunne jo ikke engang se hvor de løb i retning

Ja, det gør det sku ikke nemt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.