Forulempet på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

De vil, hvis de passer deres job, tage anmeldelsen seriøst. Så vil pigerne blive afhørt(signalement, hvad/hvornår/hvem).

Hvis de finder drengene, vil de sociale myndigheder blive kontaktet og overtage sagen, såfremt de er under den kriminelle lavalder.

Men det er ligegyldigt, for din datter skal da lære hvordan man handler når man er udsat for et overgreb. Det er din pligt, at anmelde det.

Tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Patriark

Anonym skriver:

Jeg er enig med dig i at det er langt over grænsen. Jeg er bare bange for at politiet ikke vil tage det alvotlig. Drengene kan jo ikke straffes alligevel.

I guder....

Tag dig dog for fanden lidt sammen!! 

Din datter har været udsat for et overgreb, et overgreb der potentielt kan gentages imorgen og på onsdag og på torsdag...

Det fandme din pligt at anmelde dette, ellers er du sgu ikke dit forældreansvar voksent.

Og modsat hvad du tror er der rigeligt med muligheder for at "straffe" de fyre der, måske ikke efter straffeloven, men så ihvertfald efter anden lovgivning.

Hvis du ikke anmelder overgrebet, begår du et endnu større overgreb!!

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Kommunen kan intet gøre før de får en henvendelse fra politiet eller skole eller lign.  

Jeg skyder også lidt i blinde. Også derfor jeg lige vil sove på det inden jeg handler.

hvis jeg nu vil anmelde til politi, hvilket nummer ringer jeg så? Vel ikke 112? Mærkeligt spørsmål jeg ved men jeg kan ikke tænke klart lige nu.

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Har rettet autocorrect  grrr

Jeg er enig i at politiet skal involveres på et tidspunkt, men først skal ts jo finde ud af hvem de er, og det er ikke sikkert der bliver gjort så meget ud af det, på grund af deres alder. Ja, det er alvorlige og farlige ting de har gjort, grænseoverskridende. Og så synes jeg hun skal koncentrer sig om sin datter, så hun føler sig tryg.

Det er pisse irriterende, at man ikke kan gøre meget med de unge, når de opfører sig på den måde. Men de skal jo heller ikke dømmes hvis det var for sjov(der er bare nogen der ikke fatter at sådan noget bare ikke er sjovt) og det skal der gøres noget ved.

Men alligevel ville jeg så mor stadigvæk gerne have at vide hvad min søn havde gjort.

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg syntes at det er bekymrede at du er i tvivl....

Især når din datter har reageret så voldsomt og der var mærker efter spytklatter 

Hvorfor er DU bekymret? Tænker du aldrig over tingene inden du reagerer? Det gør jeg. 

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Patriark skriver:

I guder....

Tag dig dog for fanden lidt sammen!! 

Din datter har været udsat for et overgreb, et overgreb der potentielt kan gentages imorgen og på onsdag og på torsdag...

Det fandme din pligt at anmelde dette, ellers er du sgu ikke dit forældreansvar voksent.

Og modsat hvad du tror er der rigeligt med muligheder for at "straffe" de fyre der, måske ikke efter straffeloven, men så ihvertfald efter anden lovgivning.

Hvis du ikke anmelder overgrebet, begår du et endnu større overgreb!!

Hun ved jo ikke hvem drengene er, hvor de bor eller noget om dem eller deres forældre.

Hvis hendes  datter nu ikke kan beskrive dem, og heller ikke kender dem, hvad ville det så gøre at anmelde dem?

Ja, det kan ske i morgen, men hvis du læser har hun også tænkt sig at lægge sig på lur, for at fange dem/finde ud af hvem de er. Så hun jo faktisk KAN gøre noget.

Hun har jo ikke tænkt sig at lade det ligge, men hun tvivler bare hvad der kan gøres, når de jo ikke er ældre. Det er ikke alle unge under 15, der bliver sendt til de social myndigheder.

Så slap dog lidt af, hun har det sikkert pisse dårligt og har en super bange datter, så har hun sku ikke brug for at blive sparket til, når hun allerede ligger ned.

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Jeg er enig i at politiet skal involveres på et tidspunkt, men først skal ts jo finde ud af hvem de er, og det er ikke sikkert der bliver gjort så meget ud af det, på grund af deres alder. Ja, det er alvorlige og farlige ting de har gjort, grænseoverskridende. Og så synes jeg hun skal koncentrer sig om sin datter, så hun føler sig tryg.

Det er pisse irriterende, at man ikke kan gøre meget med de unge, når de opfører sig på den måde. Men de skal jo heller ikke dømmes hvis det var for sjov(der er bare nogen der ikke fatter at sådan noget bare ikke er sjovt) og det skal der gøres noget ved.

Men alligevel ville jeg så mor stadigvæk gerne have at vide hvad min søn havde gjort.

Nej det er politiets job at finde ud af hvem de er, den lille pige skal ikke forhøre af sine forældre, selvom man mener det godt.

Der er masser af muligheder for at handle overfor drenge i den alder .... det bliver bare på et andet plan end en domstol

Finder politiet frem til drengene vil de sociale myndigheder blive informeret. .... det er lovgivning og normal procedure!

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvorfor er DU bekymret? Tænker du aldrig over tingene inden du reagerer? Det gør jeg. 

Ja, åbenbart må man ikke tænke over ting, før man gør noget.

Jeg tvivler ikke på at du vil gøre alt for at hjælpe din datter, sørge for at der bliver gjort noget ved de drenge, men det er sku svært når man ikke ved hvem de er eller noget om dem. Men jeg synes helt sikkert at du skal snakke med din datter, måske kan hun huske noget om en eller flere af dem, havde han en bestemt hat/kasket, cykel med.. Et eller andet, og så tag det på den måde, for som jeg ser det, kan du ikke gøre det på andre måder, når du ikke ved hvem drengene er eller at andre ved hvem de er.

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du skal for det første finder ud af hvem de er. Snakker med din datter, om hun har set dem før eller oplevet at de har gjort noget andet?

Men ja politiet skal involveres(var måske lidt hurtig med at de ikke skulle involveres, men det var på grund af drengenes alder, at jeg tænkte at de ikke kan gøre noget, da jeg synes jeg har hørt det før), men jeg ville først koncentrer mig om min datter, forklare hende at hvad de gjorde var forkerte, og hvis hun nogensinde ser nogen af drengene igen, skal hun ikke nærme sig dem, hvis der er en voksen hun kender, skal hun gå hen til den voksen og siger; Det er en af dem.
Politiet kan jo ikke gøre noget, før de ved hvem drengene er.
Men hvis du nu kan finde ud af hvem de er, og tage fat i dem, forældrene.

Var de alene på legepladsen, siden ingen har set det?

Legepladsen ligger midt i et villakvarter. De råbte hjælp til de voksne der kom forbi, men de gik bare videre. Jeg var ude i haven og gik så indimellem hen og tjekkede til pigerne. Da jeg var hos pigerne forinden hyggede de sig og havde det sjovt.

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Fordi din datter har været udsat for et overgreb, jeg ville ikke betænke mig i 2 minutter om at kontakte politiet.

Imorgen kan det være andre små piger der oplever det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.