Forulempet på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.464 visninger
56 svar
41 synes godt om
20. april 2015

Anonym trådstarter

-ja det er hvad min datter og hendes veninder er blevet.

pigerne er 7-8 år og drengene der har gjort det går i 6-7 klasse. De kender ikke hinanden.

pigerne har selvfølgelig leget ude her i det fine vejr og har haft det rigtig hyggeligt, men det skulle de så ikke have lov til.

vi har boet her i flere år og der har aldrig været sådan noget før. Børnene plejer at finde ud ad det.

Drengene har bl.a.:

-vist mave

-trukket bukserne ned foran pigerne

- stukket en saks ned til tissemanden og ladet som om de ville klippe

- forsøgt at få pigerne til at vise "hud"

- taget deres ting og begravet i sandkassen

- over spyttet pigerne

- spærret så pigerne ikke kunne løbe hjem. ( vi bor ca 50 m derfra).

er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre??

jeg er så ked af det på min datters og de andre pigers vejne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

pigerne er 7-8 år og drengene der har gjort det går i 6-7 klasse. De kender ikke hinanden.

pigerne har selvfølgelig leget ude her i det fine vejr og har haft det rigtig hyggeligt, men det skulle de så ikke have lov til.

vi har boet her i flere år og der har aldrig været sådan noget før. Børnene plejer at finde ud ad det.

Drengene har bl.a.:

-vist mave

- over spyttet pigerne

Det lyder ikke rart..

Ved du hvem drengene er? Deres forældre? For hvis du gør, ville jeg da tage en snak med dem, forklarer hvad pigerne har sagt. For det er jo ikke ok det de har gjort, og hvis der ikke bliver gjort noget, kan det jo være at de går længere næste gang, og det er der jo ingen forældre der vil have.

Hvis du ikke ved hvem drengene er, så tag med næste gang, og så kan pigerne fortælle dig hvem de er, og så kan du jo så tage fat i dem, eller ja deres forældre, hvis det ikke virker.

Drengene er jo store nok til at vide at det er forkert, og de skal vide at de skræmmer og gør pigerne bange.  Men de er også lige i den alder hvor de begynder at forandre sig og de begynder at intressere sig for piger, men skal vide at det de har gjort ikke er ok.

Anmeld Citér

20. april 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Drengene har bl.a.:

-vist mave

- over spyttet pigerne

Det lyder da ubehageligt.... virkelig en klam opførsel af nogen som er næsten dobbelt så gamle...

Kender I drengene? For så havde jeg kontaktet deres forældre og fortalt om deres "overgreb", som det jo næsten kan betegnes som. At de viser mave er én ting, men at spytte på dem, spærre for dem, og vise kønsdele osv. er krænkende.... ellers havde jeg taget en god snak med min datter omkring, at nogle kan gøre dumme ting mod andre, fordi de ikke ved hvor bange man faktisk kan blive osv. Drengene er jo ikke decideret onde mennesker, men unge knægte der måske søger et adrenalin-kick.... der er jo også lidt tale om magtanvendelse her.....

håber du får beroliget din datter - hun må være skræmt.....

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det lyder ikke rart..

Ved du hvem drengene er? Deres forældre? For hvis du gør, ville jeg da tage en snak med dem, forklarer hvad pigerne har sagt. For det er jo ikke ok det de har gjort, og hvis der ikke bliver gjort noget, kan det jo være at de går længere næste gang, og det er der jo ingen forældre der vil have.

Hvis du ikke ved hvem drengene er, så tag med næste gang, og så kan pigerne fortælle dig hvem de er, og så kan du jo så tage fat i dem, eller ja deres forældre, hvis det ikke virker.

Drengene er jo store nok til at vide at det er forkert, og de skal vide at de skræmmer og gør pigerne bange.  Men de er også lige i den alder hvor de begynder at forandre sig og de begynder at intressere sig for piger, men skal vide at det de har gjort ikke er ok.

Jeg ved ikke hvem drengene er og de stikker af så snart de ser mig. De kommer kun når pigerne er der alene.

jeg ville nemlig også tage fat i forældrene hvis jeg vidste hvem de er

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvem drengene er og de stikker af så snart de ser mig. De kommer kun når pigerne er der alene.

jeg ville nemlig også tage fat i forældrene hvis jeg vidste hvem de er

Kan du ikke snakke med nogle af de andre forældre, der må vel være nogen der ved hvem de eller hvor de bor?

Kan du se legepladsen fra jeres hjem?

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Jeg havde kontaktet politiet..... det er virkelig bekymrende adfærd fra så store drenge.

Så kan politiet tage snakken med de drenge .... og kontakte de sociale myndigheder, det er bestemt ikke kun drengestreger det der

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Det lyder da ubehageligt.... virkelig en klam opførsel af nogen som er næsten dobbelt så gamle...

Kender I drengene? For så havde jeg kontaktet deres forældre og fortalt om deres "overgreb", som det jo næsten kan betegnes som. At de viser mave er én ting, men at spytte på dem, spærre for dem, og vise kønsdele osv. er krænkende.... ellers havde jeg taget en god snak med min datter omkring, at nogle kan gøre dumme ting mod andre, fordi de ikke ved hvor bange man faktisk kan blive osv. Drengene er jo ikke decideret onde mennesker, men unge knægte der måske søger et adrenalin-kick.... der er jo også lidt tale om magtanvendelse her.....

håber du får beroliget din datter - hun må være skræmt.....

Hun var virkelig skræmt, det tog en næsten en time at berolig hende.

jeg ved desværre ikke hvem drengene er, og de stikker af når de ser mig.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan nogen kan være sådan.

efter hun havde været i bad var der røde pletter rundt på kroppen, der hvor spytklatterne havde ramt

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Kan du ikke snakke med nogle af de andre forældre, der må vel være nogen der ved hvem de eller hvor de bor?

Kan du se legepladsen fra jeres hjem?

Nej jeg kan ikke se derover for nogen andre huse, men jeg har tænkt mig at sidde på lur i morgen. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

de andre piger ved heller ikke hvem drengene er.

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg havde kontaktet politiet..... det er virkelig bekymrende adfærd fra så store drenge.

Så kan politiet tage snakken med de drenge .... og kontakte de sociale myndigheder, det er bestemt ikke kun drengestreger det der

Jeg har også overvejet politiet men jeg ved jo ikke hvem drengene er, så hvordan tænker du politiet kan hjælpe?

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej jeg kan ikke se derover for nogen andre huse, men jeg har tænkt mig at sidde på lur i morgen. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

de andre piger ved heller ikke hvem drengene er.

Nej, jeg tænkte på nogle af de andre forældre, eller bare mennesker omkring i området. Der må jo være nogen der har en ide om hvem de er eller hvem deres forældre er.

Er der nogle nye beboer, siden ingen af pigerne ved hvem de er..?

Jeg ville ikke kontakte politiet endnu og de kan alligevel ikke gøre noget, når de kun er 12-13år gamle..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.