Forulempet på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Patriark

Anonym skriver:

Hvad tror du politiet vil gøre ved det?

De vil, hvis de passer deres job, tage anmeldelsen seriøst. Så vil pigerne blive afhørt(signalement, hvad/hvornår/hvem).

Hvis de finder drengene, vil de sociale myndigheder blive kontaktet og overtage sagen, såfremt de er under den kriminelle lavalder.

Men det er ligegyldigt, for din datter skal da lære hvordan man handler når man er udsat for et overgreb. Det er din pligt, at anmelde det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg vil i hvert fald ikke ringe før i morgen. Jeg vil lige sove på det, så jeg forhåbenlig kan tænke mere klart. Overvejer at kontakte kommunen og spørge om råd

Kommunen kan intet gøre før de får en henvendelse fra politiet eller skole eller lign.  

Anmeld Citér

20. april 2015

Patriark

Yurie skriver:

Ganske enig, men det er ikke sikkert at politiet gøre noget, de kan se det som drengene bare har været "dumme".

Saksen var ikke mod pigerne, kun mod dem selv. Ja, det er voldsomt det der er sket.

En saks er en saks.

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Der er intet normalt  i at så store drenge viser kønsdele og over spytter  små piger, politiet har pligt til at kontakte de sociale myndigheder når drengene er mindre årige...

Det er en adfærd der er helt skæv og bestemt ikke normal.... heller ikke i flok.

Var det min knægt der havde gjort sådan ville jeg være alvorligt bekymret .... og helt sikkert mene at der skulle kigges lidt nærmere på ham.

Der er intet voldsomt? Gætter på at du mener at det er meget voldsomt.

Jeg er skam ikke uenig.
Jeg ville ikke være overbekymret, men ja jeg ville da være bekymret, men jeg ville da også være glad for at der blev sagt noget til mig, før at min søn blev meldt(Især hvis det aldrig er sket før.)

Ja, selvfølgelig skal der da kigges på de drenge..

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Patriark skriver:

En saks er en saks.

Har jeg sagt at den ikke er.. ??

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Yurie skriver:

Der er intet voldsomt? Gætter på at du mener at det er meget voldsomt.

Jeg er skam ikke uenig.
Jeg ville ikke være overbekymret, men ja jeg ville da være bekymret, men jeg ville da også være glad for at der blev sagt noget til mig, før at min søn blev meldt(Især hvis det aldrig er sket før.)

Ja, selvfølgelig skal der da kigges på de drenge..

Har rettet autocorrect  grrr

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

En saks på en lejeplads og spyt er langt over grænsen for hvad der skal tolereres.

Spyt er vold og en saks "er" et våben.

Selvfølgelig skal det anmeldes. 

Jeg er enig med dig i at det er langt over grænsen. Jeg er bare bange for at politiet ikke vil tage det alvotlig. Drengene kan jo ikke straffes alligevel.

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg er enig med dig i at det er langt over grænsen. Jeg er bare bange for at politiet ikke vil tage det alvotlig. Drengene kan jo ikke straffes alligevel.

Jeg syntes at det er bekymrede at du er i tvivl....

Især når din datter har reageret så voldsomt og der var mærker efter spytklatter 

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Du skal for det første finder ud af hvem de er. Snakker med din datter, om hun har set dem før eller oplevet at de har gjort noget andet?

Men ja politiet skal involveres(var måske lidt hurtig med at de ikke skulle involveres, men det var på grund af drengenes alder, at jeg tænkte at de ikke kan gøre noget, da jeg synes jeg har hørt det før), men jeg ville først koncentrer mig om min datter, forklare hende at hvad de gjorde var forkerte, og hvis hun nogensinde ser nogen af drengene igen, skal hun ikke nærme sig dem, hvis der er en voksen hun kender, skal hun gå hen til den voksen og siger; Det er en af dem.
Politiet kan jo ikke gøre noget, før de ved hvem drengene er.
Men hvis du nu kan finde ud af hvem de er, og tage fat i dem, forældrene.

Var de alene på legepladsen, siden ingen har set det?

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, så kan I jo desværre ikke gøre noget, før en eller flere af drengene bliver udpeget af en af pigerne.. Spørg din datter, hvordan han så ud, hans tøj(ved godt det skifter, men mange har en stil), snak med forældrene til de andre piger, hvad de har fået fortalt, de andre forældre der er i området, om at holde øje med de drenge, sådan at de ved hvad der er sket, sådan at det ikke sker igen, og at der bliver taget fat i de drenge, så der kan blive gjort noget, hvad ved jeg ik..

De har fortalt pigerne de går på xxxxxskolen, men den skole er nedlagt for flere år siden.

Hun hørte den ene kalde den anden et navn (fornavn) men det er jo ikke nok. Hun tror de to af dem er tvillinger. Og så kunne hun hårfarven.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.