Spunken84 skriver:
Selvom det naturligvis må have været en ganske forfærdentlig oplevelse for dig, er jeg stadig ikke enig. Jeg mener stadig at det netop er de tilfælde de lærer mest fra hvorfor det er vigtigt at de deltager.
Jeg har selv stået i en meget sårbar situation (mange gange faktisk) og der har der også været studerende med. Nej, de tænker ikke altid over hvad de siger og det er mindre heldigt. Og det må man bestemt også gerne kommentere på- det lærer de også af.
Men du nævner så at du tidligere har haft studerende med inde og som jeg tidligere har sagt kunne man måske (men det ved jeg heller ikke hvor vellykket det ville være i praksis) lave et system, hvor folk der havde haft en studerende med kunne fravælge det senere hen).
Jeg tror under alle omstændigheder at rigtig mange vil betragte sig selv som sårbare når de skal føde - jeg ved at jeg vil være det i hvert tilfælde!
Men hvorfor skulle de dog ikke komme flere gange. Jeg har intet imod studerende hverken som fødende, i konsultation og på andre tidspunkter. Alle mine børn har haft en af deres års undersøgelse med en studerende hos vores privat praktiserende.
Og nej den kære studerende der var inde sammen med mig og i den grad fik trådt i tusind spinater, vil aldrig få det at vide for jeg havde såmænd ikke en gang overskuddet til at fortælle hende det. Da hun blev ved at vrøvle om den manglende hjertelyd var jeg heldigvis i totalt apati og ikke som de fleste der har mistet i angsthelvede, så det eneste jeg tænkte var : idiot han er i den anden side.
Jeg havde en fødsel hvor jeg ikke var mentalt til stede, en fødsel hvor jeg kunne have foræret min dreng væk da jeg fik ham i armene. Og ingen opdagede det og jeg havde da absolut ikke tænkt mig at fortælle det.
På Hvidovre ved jeg man som forældre der har mistet bliver fulgt af særlige jordmødre og en studerende tror jeg aldrig kommer på tale, fordi man ved hvir sårbart det er, man ved hvordan den næste fødsel efter man har mistet er ikke mindre end forfærdelig. Den stakkels studerende der stod med mig, var ikke en gang blevet oplyst om vi havde mistet, og nej hun lærte præcis ingen ting om den sårbare fødsel for hun kom aldrig til at ane det var en sårbar fødsel.
så kunne måske være enig med dig, hvis de studerende der kom med til de sårbare fødsler, så vidste det netop var læringen i den situation. Ja så er det lige før jeg ville sige måske de ville være fantastiske til det fordi de var mere obs.