Hvor tit støvsuger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2015

Mama85

lineog4 skriver:

Pua det sker i hullerne som nu hvor jeg sidder i bilen og venter på manden får tjekket mobilhome igennem eller når jeg går på toilettet - tidspunkter hvor jeg ikke kan støvsuge

Men udover det er det nu ikke støvsugningen jeg ikke kan finde tid og rum til men oprydningen. Skulle jeg støvsuge hver dag og endda 2 gange i de 3-5 timer vi er hjemme før ungerne skal i seng så ville der ikke være meget tid for ungerne at have legetøjet fremme 

Udover det tænker jeg tit at andre virkelig kan noget jeg ikke kan, de kan gøre rent, rydde op, få motioneret, lave mad fra bunden og og og og... når jeg når hjem kl 16 er jeg flad og kan nå maden og lidt vasketøj og så er det det....

Men du sidder vel ikke og venter i en bil hverdag i så lang tid, vel? Og hvor lang tid man bruger på lokum er vel individuelt, her er det maks 2-3 min, så i min verden er dén mulighed udelukket. Men når du selv først er hjemme fra job, indkøb og hvad hverdagen ellers tilbyder, så kan jeg godt se pointen i at du ikke kan støvsuge 3 gange inden poderne skal i seng så dér er du lovligt undskyldt  personligt er jeg på barsel, har én på 6 mdr. Og én på 18 måneder, de tumler, kravler, og krummer, derfor vil jeg på ingen måde nøjes med at være mindre hygiejnisk. 

Så dem uden babyer og tumlinger, pak jeres dårlige samvittighed væk, de fleste der svinger støvsugeren mere end én gang er vel småbørnsforældre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

Sitrani

mortilsilke skriver:

JA som overskrift siger, hvor tit støvsuger i? 

Får det kun gjort én gang ugentligt sådan ca. Ville gerne oftere....

vi er 2 børn og 2 voksne herhjemme.....

Anmeld Citér

5. april 2015

Elvers

Min mand siger jeg skal svare 2-6 gange om dagen - og at han er ved at blive vanvittig af det

Anmeld Citér

5. april 2015

FruK

Vi er hjemme omkring 16.30 hver dag, og de få timer jeg har med mine børn, vil jeg ikke bruge på støvsugning! 

Har en rengøringskone, som støvsuger og vasker gulv en gang om ugen. Når vi når til weekenden ligger der lidt nullermænd - men så er der jo ikke længe til hun kommer igen, og så vil jeg hellere bruge tiden på så meget andet. 

Anmeld Citér

6. april 2015

lineog4

Mama85 skriver:

Men du sidder vel ikke og venter i en bil hverdag i så lang tid, vel? Og hvor lang tid man bruger på lokum er vel individuelt, her er det maks 2-3 min, så i min verden er dén mulighed udelukket. Men når du selv først er hjemme fra job, indkøb og hvad hverdagen ellers tilbyder, så kan jeg godt se pointen i at du ikke kan støvsuge 3 gange inden poderne skal i seng så dér er du lovligt undskyldt  personligt er jeg på barsel, har én på 6 mdr. Og én på 18 måneder, de tumler, kravler, og krummer, derfor vil jeg på ingen måde nøjes med at være mindre hygiejnisk. 

Så dem uden babyer og tumlinger, pak jeres dårlige samvittighed væk, de fleste der svinger støvsugeren mere end én gang er vel småbørnsforældre 

Toilettet er frirummet for os voksne  

Nej egentlig ville jeg sige, babysider, facebook eller... Er de små huller, der hvor jeg nok burde sidde og stirre ind i en hvid væg og lukke ned - men det er lige som ikke legalt på samme måde. Så fx nu hvor jeg sidder og læser matematik og lige må fordøje min nye viden, så kan jeg læse her og skrive... 

Men klart handler alt om prioritering, og jeg ved udemærket godt vores hjem ikke dufter fint af ajax og vi også ved det er ned prioriteret i forhold til en masse andre ting. Og til trods for jeg nogen gange bliver desperat over vi ikke lever i et minimalistisk ultra rent hjem, så synes jeg nu ikke vi lever beskidt blot fordi vi ikke støvsuger så tit. Vi lever maksimalistisk og har ikke støvsalleri 

Men du har nok også ret, udarbejdende begge to, en hverdag hvor børn skal gå til tusind ting, legekammerater med hjem, prioritering af maden osv. Gør man bare ikke kan støvsuge hver dag og den dårlige samvittighed skal man pakke væk. Selvom det faktisk er svært når man hører hvad andre formår i deres hverdag.

Anmeld Citér

6. april 2015

heaven

Her støvsuges hver dag - vi er 2 voksne, et barn og en hund og en kat, så det er simpelthen nødvendigt..... Jeg gider faktisk ikk støvsuge, men kan heller ikke leve med hår og sand mm over det hele, så jeg svinger maskinen.....��

Anmeld Citér

6. april 2015

Carina:-)

Jer der skriver at I støvsuger 1-2 gange om dagen: er det så hele huset I støvsuger, og støvsuger I det helt i bund, eller er det mere overfladisk? Vi har næsten 200m2, og hvis jeg skulle støvsuge det hver dag, så ville der godt nok gå lang tid med det.

Det er gå flader - og så er det helt  ud i hjørner og bag møbler 2-3 gange om ugen .

Har eet stort hus ,men min erfaring er at det tager længere tid at gøre rent frem for at holde rent.

Så her gøres det fast hver morgen hvor gulvene også vaskes -Toilletter tages også dagligt og får så en ekstra tur 2-3 gange om ugen .

Jeg arbejder meget hjemmefra så når børnene er kørt i skole og inst så gør jeg rent - arbejder og henter børn og så er jeg sammen med den fra kl 15 indtil kl 19 hvor far tager over og bader og putter( og støvsuger) hvor jeg så arbejder indtil min kl 24 og tit til 01-02 .

Det lyder måske omstændigt med daglig rengøring,men jeg ville seriøst ikke kunne magte at se på nullermænd og krummer i flere dage. Vi er så også flere end gennemsnittet og dermed naturligt mere skidt ,men for mig er det lige så naturligt at støvsuge som det er at gøre køkkenet rent hver aften efter aftensmad . 

Og igen den tid man sparer ved ikke at gøre dagligt rent bruger man bare når man skal skrubbe og skure på "gammelt skidt" 

Anmeld Citér

6. april 2015

modesty

Jeg må indrømme at jeg er grænsende til chokeret over hvor ofte folk støvsuger. 

Selv da jeg havde to katte blev det aldrig til mere end en gang om ugen.

Hvorfor er lidt støv så farligt? 

Anmeld Citér

6. april 2015

Louise H.

Vi støvsuger 1 gang i ugen i hele lejligheden, 2 gange hvis der er meget beskidt. Køkken og gang bliver fejet hver aften. 

Ellers så er det jo bare hvis det trænger.

vi har no shoes policy herhjemme, så tror også det hjælper en del på det :-)

vi er 2 voksne, en 3 årig og en chihuahua :-)

Anmeld Citér

6. april 2015

Carina:-)

Jeg må indrømme at jeg er grænsende til chokeret over hvor ofte folk støvsuger. 

Selv da jeg havde to katte blev det aldrig til mere end en gang om ugen.

Hvorfor er lidt støv så farligt? 

Det handler vel om grænser og velbefindende?

Nogen kan ikke handle uden at tage makeup på .

Nogen kan ikke lide nullermænd andre har det helt fint med lidt støv.

Der er ingen der siger at det er chokerende som nogen ikke støvsuger så skal vi ikke droppe at pege fingre af   hinandens grænser mhs til snavs og så bare sige godt vi er forskellige ? 

Synes det er ærgeligt at sådan nogle tråde her altid ender med at blive en tråd hvor dem der måske gør det lidt mere ekstremt ( og jeg skrev måske) skal forsvare hvorfor de prioterer som de gør- 

Og nu var det lige dig jeg citerede ,selv om det ikke kun lige er dig jeg mener :) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.