Hvor tit støvsuger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2015

TNBC

modesty skriver:

Jeg må indrømme at jeg er grænsende til chokeret over hvor ofte folk støvsuger. 

Selv da jeg havde to katte blev det aldrig til mere end en gang om ugen.

Hvorfor er lidt støv så farligt? 

Jeg forstår det heller ikke. Hvor hurtigt kan der danne sig sig nullermænd? jeg kan forstå mad der bliver smidt, sand, jord, men en smule støv. 

Her SKAL der støvsuges hele tiden, fordi det ikke er fair for den lille, ingen sko i huset, men vi vader frem og tilbage, ude hvor skoene står, hvor hun også kravler. Hele huset skal helst være som i et mode magasin..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2015

M &.I

mortilsilke skriver:

JA som overskrift siger, hvor tit støvsuger i? 

HVER DAG 

Anmeld Citér

6. april 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Det handler vel om grænser og velbefindende?

Nogen kan ikke handle uden at tage makeup på .

Nogen kan ikke lide nullermænd andre har det helt fint med lidt støv.

Der er ingen der siger at det er chokerende som nogen ikke støvsuger så skal vi ikke droppe at pege fingre af   hinandens grænser mhs til snavs og så bare sige godt vi er forskellige ? 

Synes det er ærgeligt at sådan nogle tråde her altid ender med at blive en tråd hvor dem der måske gør det lidt mere ekstremt ( og jeg skrev måske) skal forsvare hvorfor de prioterer som de gør- 

Og nu var det lige dig jeg citerede ,selv om det ikke kun lige er dig jeg mener :) 

Er egentlig ikke overrasket over forskellen på grænser, og nyder mangfoldigheden.

Jeg er egentlig mere overrasket over man har tid  Kan sagtens se i dit eksempel, at der er tiden også fordi du kan holde til at arbejde om aftenen når børnene er lagt. Da jeg havde mere fleksible arbejdstider, og netop kunne arbejde da børnene var lagt, var der klart også renere her hjemme - men mine unger kan ikke falde i søvn til støvsugerlarmen, og heller ikke sove til lys og støvsuger, oprydning på deres værelse - så tidsrummet for oprydning/støvsugning er begrænset når man rammer hjemmet mellem 15 og 17.30 

Jeg kan også godt se de på barsel eller måske studerende, men det undrer mig stadig for de som har arbejde begge to og kan da kun give en smule dårlig samvittighed her hjemme 

Anmeld Citér

6. april 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Er egentlig ikke overrasket over forskellen på grænser, og nyder mangfoldigheden.

Jeg er egentlig mere overrasket over man har tid  Kan sagtens se i dit eksempel, at der er tiden også fordi du kan holde til at arbejde om aftenen når børnene er lagt. Da jeg havde mere fleksible arbejdstider, og netop kunne arbejde da børnene var lagt, var der klart også renere her hjemme - men mine unger kan ikke falde i søvn til støvsugerlarmen, og heller ikke sove til lys og støvsuger, oprydning på deres værelse - så tidsrummet for oprydning/støvsugning er begrænset når man rammer hjemmet mellem 15 og 17.30 

Jeg kan også godt se de på barsel eller måske studerende, men det undrer mig stadig for de som har arbejde begge to og kan da kun give en smule dårlig samvittighed her hjemme 

Nu er jeg studerende, så jeg kan ikke støvsuge før efter min dag er slut. Samtidig er min datter herre bange for støvsugeren så vi støvsuger nok 1 gang om ugen. Synes også det er imponerende med 2 gange om dagen

Anmeld Citér

6. april 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Nu er jeg studerende, så jeg kan ikke støvsuge før efter min dag er slut. Samtidig er min datter herre bange for støvsugeren så vi støvsuger nok 1 gang om ugen. Synes også det er imponerende med 2 gange om dagen

Jeg elskede nu rent faktisk oprydningen, støvsugningen - konkrete ting hvor man kunne se målet var opnået, da jeg sad og skrev speciale - så der var helt klart meget mere rent da jeg var studerende end nu - men der er man jo forskellige, og jo heller ikke alle der sidder hjemme og studerer som jeg gjorde.

Anmeld Citér

6. april 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Nu kender jeg dig ikke Line andet end herinde fra :) Men udfra det indtryk du har givet mig skal du dælme ikke have dårlig samvittighed .

Og ja jeg er privilligeret at jeg arbejder som jeg gør ,det giver nogle andre muligheder end hvis jeg arbejde ude af hjemmet.

Nu er vi også flere end gennemsnittet her - og det gør også at det er tvingende nødvendigt at gøre mere rent end gennemsnittet :)

Men så længe man ikke bor i noget der kunne give en anmeldelse til de sociale myndigheder ,og man stadig kan åbne døren når det ringer på -så synes jeg man skal acceptere at man gør det godt nok.

Jeg ville også til enhver tid priotere tiden med børnene frem for støvsugning hvis vores liv så anderledes ud .Tror på at børn husker tidne med puslespil og boller mere end de husker at mor sled 1 støvsuger op om året - Så er der kun mulighed for den ene ting er det helt klart børnene først.

Anmeld Citér

6. april 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg elskede nu rent faktisk oprydningen, støvsugningen - konkrete ting hvor man kunne se målet var opnået, da jeg sad og skrev speciale - så der var helt klart meget mere rent da jeg var studerende end nu - men der er man jo forskellige, og jo heller ikke alle der sidder hjemme og studerer som jeg gjorde.

Jeg sidder netop ikke hjemme fordi så får jeg slet ikke lavet noget

Anmeld Citér

6. april 2015

modesty

Det handler vel om grænser og velbefindende?

Nogen kan ikke handle uden at tage makeup på .

Nogen kan ikke lide nullermænd andre har det helt fint med lidt støv.

Der er ingen der siger at det er chokerende som nogen ikke støvsuger så skal vi ikke droppe at pege fingre af   hinandens grænser mhs til snavs og så bare sige godt vi er forskellige ? 

Synes det er ærgeligt at sådan nogle tråde her altid ender med at blive en tråd hvor dem der måske gør det lidt mere ekstremt ( og jeg skrev måske) skal forsvare hvorfor de prioterer som de gør- 

Og nu var det lige dig jeg citerede ,selv om det ikke kun lige er dig jeg mener  

Det er helt bestemt op til folk selv hvor meget de vil støvsuge. Jeg er ikke forarget eller noget i den stil, men måske bare nysgerrig? Jeg forstår ikke behovet. Måske er det fordi folk tillader sko indendørs? Jeg kan også godt se at en hund f.eks (eller 7 børn!) kan svine uforholdsmæssigt meget, men derudover er vi vel alle nogenlunde ens svine-mæssigt.

Men du har ganske ret i at grænser ligger forskellige steder.

Anmeld Citér

6. april 2015

Mama85

modesty skriver:

Jeg må indrømme at jeg er grænsende til chokeret over hvor ofte folk støvsuger. 

Selv da jeg havde to katte blev det aldrig til mere end en gang om ugen.

Hvorfor er lidt støv så farligt? 

Jeg har på samme måde, dog over hvor lidt nogle støvsuger  prøv at tænke på hvad det er støv egentlig består af  

Anmeld Citér

6. april 2015

modesty

Mama85 skriver:

Jeg har på samme måde, dog over hvor lidt nogle støvsuger  prøv at tænke på hvad det er støv egentlig består af  

Hudceller, negle, hår, døde insekter? 

Hvorfor er det så farligt? 

I modsætning til hvad folk tror, så er det faktisk sundt for vores små børn at blive udsat for en varieret række bakterier.

(det er selvfølgelig noget andet hvis der er tale om allergi, eller hvis vi snakker et ekstremt beskidt hjem, men lidt almindelig skidt er der altså intet i vejen med, nærmest tværtimod).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.