Hvor tit støvsuger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2015

debbie19

vi støvsuger ca 1-2 gange i ugen men vi også kun kæresten og jeg og vores kat.

men støvsuger når jeg synes her trænger. men at tørre støv af skifter fra flere gange på 1 mdr til hver 2 mdr.. nogle vil tænke vi lever ulækkert men det må i om vi har altid fået af vide vi har et pænt rent hjem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2015

Mama85

lineog4 skriver:

Toilettet er frirummet for os voksne  

Nej egentlig ville jeg sige, babysider, facebook eller... Er de små huller, der hvor jeg nok burde sidde og stirre ind i en hvid væg og lukke ned - men det er lige som ikke legalt på samme måde. Så fx nu hvor jeg sidder og læser matematik og lige må fordøje min nye viden, så kan jeg læse her og skrive... 

Men klart handler alt om prioritering, og jeg ved udemærket godt vores hjem ikke dufter fint af ajax og vi også ved det er ned prioriteret i forhold til en masse andre ting. Og til trods for jeg nogen gange bliver desperat over vi ikke lever i et minimalistisk ultra rent hjem, så synes jeg nu ikke vi lever beskidt blot fordi vi ikke støvsuger så tit. Vi lever maksimalistisk og har ikke støvsalleri 

Men du har nok også ret, udarbejdende begge to, en hverdag hvor børn skal gå til tusind ting, legekammerater med hjem, prioritering af maden osv. Gør man bare ikke kan støvsuge hver dag og den dårlige samvittighed skal man pakke væk. Selvom det faktisk er svært når man hører hvad andre formår i deres hverdag.

Det er helt klart en prioteringssag, for hvis man virkelig vil, så KAN man finde tid, alt det andet kan man ikke bilde mig ind i  men når det så er sagt, så vil jeg sige blot for lidt over halvandet år siden, hvor vi kun havde den store, så støvsugede jeg kun én gang, måske 2 på nogle få dage, men der havde vi jo ikke nogen der kravlede rundt på gulvet. Dette blev gjort før jeg gik i seng, hvor oprydning, støvsugning og afvaskning blev gjort, så vi kunne stå op i et dejligt pænt og rent hus.

Men Jeg er noget overrasket over at hvor påvirket man bliver Over andres meninger i forhold til noget så simpelt som støvsugning, især mødre med store børn, Der er selv udarbejdende hvor manden også er,får så dårlig samvittighed..I stedet for at vi alle lige træder et skridt tilbage, og lige kigger på hvilke vilkår vi hver især har, også før os der svinger støvsugeren mere end gennemsnittet, får smidt en diagnose af nogle de lidt klogere hoveder.. Men hvorfor skal man altid måle sig i andre?? Det er vel noget vi kvinder er gode til..

Anmeld Citér

6. april 2015

Mama85

modesty skriver:

Hudceller, negle, hår, døde insekter? 

Hvorfor er det så farligt? 

I modsætning til hvad folk tror, så er det faktisk sundt for vores små børn at blive udsat for en varieret række bakterier.

(det er selvfølgelig noget andet hvis der er tale om allergi, eller hvis vi snakker et ekstremt beskidt hjem, men lidt almindelig skidt er der altså intet i vejen med, nærmest tværtimod).

Præcis, bare tanken om det kan få mig til at svinge støvsugeren NU  det er ikke farligt, medmindre man snakker om problemer i luftvejene, men jeg synes at det er ulækkert..

ja, det er da sundt for børnenes immunforsvar at blive udsat for lidt af hvert, men her er støv ikke en del af det, i mine øjne.

Anmeld Citér

6. april 2015

Hectar

Hver anden dag

Anmeld Citér

6. april 2015

lineog4

Mama85 skriver:

Det er helt klart en prioteringssag, for hvis man virkelig vil, så KAN man finde tid, alt det andet kan man ikke bilde mig ind i  men når det så er sagt, så vil jeg sige blot for lidt over halvandet år siden, hvor vi kun havde den store, så støvsugede jeg kun én gang, måske 2 på nogle få dage, men der havde vi jo ikke nogen der kravlede rundt på gulvet. Dette blev gjort før jeg gik i seng, hvor oprydning, støvsugning og afvaskning blev gjort, så vi kunne stå op i et dejligt pænt og rent hus.

Men Jeg er noget overrasket over at hvor påvirket man bliver Over andres meninger i forhold til noget så simpelt som støvsugning, især mødre med store børn, Der er selv udarbejdende hvor manden også er,får så dårlig samvittighed..I stedet for at vi alle lige træder et skridt tilbage, og lige kigger på hvilke vilkår vi hver især har, også før os der svinger støvsugeren mere end gennemsnittet, får smidt en diagnose af nogle de lidt klogere hoveder.. Men hvorfor skal man altid måle sig i andre?? Det er vel noget vi kvinder er gode til..

Kom hjem og bo hos mig - please

Ej spøg til side, men ville da være fantastisk at bo sammen med en hvor støvsugere krøb op i hånden frem for sofaen der kryber op på sofaen og en bog der på mystisk vis vil læses hver aften som jeg har det.

Hvorfor man sammenligner, det er vel fordi man i bund og grund gerne ville være supermor/kvinde/kæreste der både kan nå at spille ludo, se sexet ud, være fit, have det hjemmelavede mad, et hus der skinner, få lavet alle lektierne med sin præteen med et smil, nå at få ungerne x antal gange i skoven, svømmehallem, have det åbne hjem hvor ungernes kammerater elsker at komme og og og... Og egentlig er man bare menneske.

Jeg ved jeg er en hyggetrold og oplevelsesnarkoman, så selv når hjemmet sejler tager jeg hellere på en tur ud i det blå end svinger støvsugeren en solskinsdag (i dag er så en smule anderledes, men det er også efter en påskeferie fyldt med oplevelser og jeg derfor nu er bag efter med ALT, og derfor laver hundrede overspringshandlinger som at svare dig ).

Men det betyder ikke jeg sagtens kan få dårlig samvittighed når jeg høre eller ser en lille flig af andres hverdag, hvor det virker som de når/formår/kan mere end mig. Og jeg ved da godt en der støvsuger en gang om dagen så ikke har den time til det andet jeg så når. Men det glemmes jo fuldstændig når fokus kun er på rengøringen. På samme måde med motion eller andet. Og jeg kan sikkert også give andre dårlig samvittighed, hvis fokus var noget andet.

Anmeld Citér

6. april 2015

Mama85

lineog4 skriver:

Kom hjem og bo hos mig - please

Ej spøg til side, men ville da være fantastisk at bo sammen med en hvor støvsugere krøb op i hånden frem for sofaen der kryber op på sofaen og en bog der på mystisk vis vil læses hver aften som jeg har det.

Hvorfor man sammenligner, det er vel fordi man i bund og grund gerne ville være supermor/kvinde/kæreste der både kan nå at spille ludo, se sexet ud, være fit, have det hjemmelavede mad, et hus der skinner, få lavet alle lektierne med sin præteen med et smil, nå at få ungerne x antal gange i skoven, svømmehallem, have det åbne hjem hvor ungernes kammerater elsker at komme og og og... Og egentlig er man bare menneske.

Jeg ved jeg er en hyggetrold og oplevelsesnarkoman, så selv når hjemmet sejler tager jeg hellere på en tur ud i det blå end svinger støvsugeren en solskinsdag (i dag er så en smule anderledes, men det er også efter en påskeferie fyldt med oplevelser og jeg derfor nu er bag efter med ALT, og derfor laver hundrede overspringshandlinger som at svare dig ).

Men det betyder ikke jeg sagtens kan få dårlig samvittighed når jeg høre eller ser en lille flig af andres hverdag, hvor det virker som de når/formår/kan mere end mig. Og jeg ved da godt en der støvsuger en gang om dagen så ikke har den time til det andet jeg så når. Men det glemmes jo fuldstændig når fokus kun er på rengøringen. På samme måde med motion eller andet. Og jeg kan sikkert også give andre dårlig samvittighed, hvis fokus var noget andet.

Det kunne være meget interessent 

Den pokkers sammenligningsgen, den skulle forbydes, men det er rigtigt, når der er fokus på én ting, glemmer man som regel alt det andet..jeg har også en veninde der prikker lidt til mig med min madlavning..at brødet er hjemmebagt, ligesom kagerne vi nok får lidt for ofte.. ja mad der har en lang forberedelsestid, hjemmelavet mayonnaise og alt sådanne noget, hvor hun selv gerne vil på cafe med veninderne om aftenen og en bytur er hun hellere ikke bleg for- ting som jeg har valgt fra mens mine poder er små, dermed ikke sagt at jeg ikke tager på ture med veninderne, jeg gør det bare på andre tidspunkter end ellers. Så NEJ, man kan ikke nå alt hvad der forventes af den moderne kvinde, der er udearbejdende og har knapt 2 børn, og dyrker motion alle ugens dage med et smil på læben og støvsuger flere gange om dagen  i denne debat er det gået op for mig at jeg lever i det forkerte årti- for at ikke sige århundrede 

Anmeld Citér

7. april 2015

kesuh

Ca 2 gange om ugen :-D gulvtæppet afslører sig selv ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.