Mama85 skriver:
Det er helt klart en prioteringssag, for hvis man virkelig vil, så KAN man finde tid, alt det andet kan man ikke bilde mig ind i
men når det så er sagt, så vil jeg sige blot for lidt over halvandet år siden, hvor vi kun havde den store, så støvsugede jeg kun én gang, måske 2 på nogle få dage, men der havde vi jo ikke nogen der kravlede rundt på gulvet. Dette blev gjort før jeg gik i seng, hvor oprydning, støvsugning og afvaskning blev gjort, så vi kunne stå op i et dejligt pænt og rent hus.
Men Jeg er noget overrasket over at hvor påvirket man bliver Over andres meninger i forhold til noget så simpelt som støvsugning, især mødre med store børn, Der er selv udarbejdende hvor manden også er,får så dårlig samvittighed..I stedet for at vi alle lige træder et skridt tilbage, og lige kigger på hvilke vilkår vi hver især har, også før os der svinger støvsugeren mere end gennemsnittet, får smidt en diagnose af nogle de lidt klogere hoveder..
Men hvorfor skal man altid måle sig i andre?? Det er vel noget vi kvinder er gode til..
Kom hjem og bo hos mig - please
Ej spøg til side, men ville da være fantastisk at bo sammen med en hvor støvsugere krøb op i hånden frem for sofaen der kryber op på sofaen og en bog der på mystisk vis vil læses hver aften som jeg har det.
Hvorfor man sammenligner, det er vel fordi man i bund og grund gerne ville være supermor/kvinde/kæreste der både kan nå at spille ludo, se sexet ud, være fit, have det hjemmelavede mad, et hus der skinner, få lavet alle lektierne med sin præteen med et smil, nå at få ungerne x antal gange i skoven, svømmehallem, have det åbne hjem hvor ungernes kammerater elsker at komme og og og... Og egentlig er man bare menneske.
Jeg ved jeg er en hyggetrold og oplevelsesnarkoman, så selv når hjemmet sejler tager jeg hellere på en tur ud i det blå end svinger støvsugeren en solskinsdag (i dag er så en smule anderledes, men det er også efter en påskeferie fyldt med oplevelser og jeg derfor nu er bag efter med ALT, og derfor laver hundrede overspringshandlinger som at svare dig
).
Men det betyder ikke jeg sagtens kan få dårlig samvittighed når jeg høre eller ser en lille flig af andres hverdag, hvor det virker som de når/formår/kan mere end mig. Og jeg ved da godt en der støvsuger en gang om dagen så ikke har den time til det andet jeg så når. Men det glemmes jo fuldstændig når fokus kun er på rengøringen. På samme måde med motion eller andet. Og jeg kan sikkert også give andre dårlig samvittighed, hvis fokus var noget andet.