Vind! - Giv et sundt tip til madpakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

sigfredsmor-vb

Hej, jeg har et super tip! Jeg giver nogle gange min søn sunde økologiske minipandekager med i vuggestuen, det er han helt vild med! ingredienserne er: ca. 300 g hvedemel 2 æg 5 dl mælk 1 spsk olie ca. 20 g. sukkerfrie cornflakes (jeg bruger dem fra isis) og så bare på panden, det er en stor succes! Han havde dem også med til børnefødselsdag og de blev revet væk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Musling-vb

sigfredsmor skrev:
Hej, jeg har et super tip! Jeg giver nogle gange min søn sunde økologiske minipandekager med i vuggestuen, det er han helt vild med! ingredienserne er: ca. 300 g hvedemel 2 æg 5 dl mælk 1 spsk olie ca. 20 g. sukkerfrie cornflakes (jeg bruger dem fra isis) og så bare på panden, det er en stor succes! Han havde dem også med til børnefødselsdag og de blev revet væk!
Smuldrer du cornflakesene?

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

crysse skrev:
Min dreng går i skovbørnehave - og hold da op hvor blevet der fortærret meget mad på sådan en dag. Han har altid en eftermiddagssnack i 'det hemmelige rum' i rygsækken. Så udover den MEGET store madpakke, så er der også lidt snack, så han ikke går helt 'sukkerkold'. En overraskelse med mange farver er jo altid et hit og noget der ligner noget. Venlig hilsen Christina
Tak for opskriften. Og velkommen til. Bland dig ENDELIG i andre debatter også - vi mangler sådan inspiration til noget vi kan sludre om!!! :-)

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

Hej Musling. Velkommen til, hvis jeg ikke har fået sagt det tidligere. Bland dig ENDELIG i de andre tråde også. Vi trænger i den grad til friske øjne og nye debatter!!

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

sigfredsmor skrev:
Hej, jeg har et super tip! Jeg giver nogle gange min søn sunde økologiske minipandekager med i vuggestuen, det er han helt vild med!
Hej Sigfredsmor. Godt tip! Og velkommen til. Opret meget gerne en masse andre tråde også! Vi trænger sådan til noget nyt at snakke om :-)

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

junik skrev:
Hej mine børn får små stykker frugt og gullerød/agurkestave med og jeg laver nogengange udstukkede rugbrøds madder som klap sammen madder med smørbart pålæg. de kan være som dinosaver,et hus eller som i dag fik William et får og Natalie En gris ( de har om dyr i Børnehaven), de kan få en lille bøtte med frugtgrød eller kolskål det kan de rigtigt godt lide.Hvis der lige skal lidt xtra i er de glade for de små pakker med smørost og stænger. De kan ogå få pølsehorn med, hvor der er lidt bage husk i dejen.
Hej Junik. Velkommen til. Du er meget meget velkommen til at blande dig i nogle af de andre debatter også! Det kunne være så godt med nye debatter og inspiration

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

louise.toennesen@gmail.com skrev:
Brugte små rosinpakker kan genbruges og anrettes som et tog - hjulene kan laves af hasselnødder, skorstenen af udskårne ostehaps. I rosinpakkerne kan lægges små overraskelser i form af radiser, friske bælgede grønne ærter, små stykker figenpålæg eller frugtstang, mandler, frisk kokos osv. Kun fantasien sætter grænser!
Hej og velkommen til. Wauw - det lyder som festlig mad, der serveres hos jer! Bland dig også meget meget gerne i nogle af de andre debatter eller endnu bedre - opret nogle nye tråde! Vi trænger sådan til nyt selskab

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

Cimi Til dessert laver jeg indimellem hindbærmousse af frossen frugt og yoghurt stivet med lidt husblas. Skal der luksus på bordet søder jeg med en smule sukker eller mørk chokolade. En sikker vinder! Mvh Camilla Iversen Det var da egentlig en god ide. En slags frossen smoothie :-) Og velkommen til, Camilla. Skynd dig at oprette en masse nye tråde og bland dig i nogle af de andre. Vi savner sådan nogle nye at snakke med!

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

Skamp skrev:
Det bedste ved hans madpakke er, at hans far oftest smører den;-) KH Pelle, far og Sara
Ja det kan jeg forestille mig!! Sådan en madpakke-smører-far mangler jeg til mine unger (men så kan han så meget andet :-) ). Velkommen til jer alle tre. Kom frisk og glad med flere indlæg eller opret nogle nye tråde. Det kunne være så godt med frisk blod!

Anmeld

5. juni 2011

kongster-vb

nikkeneje1 skrev:
Vi har købt en rimelig stor madkasse med ét rum og så små plastbøtter der kan sættes ned i. Her kommer vi f.eks. en rest pastaskruer, ærter/majs, frikadeller, og lidt sundt dip til i. Ellers er små spud med minifrikadeller, cherrytomater, ostetern og cocktailpølser også et hit. Som lidt sundt slik giver vi en blanding af mandler og rosiner med, eller engang imellem kvækbrød med kanel. I perioder er det dog almindelige flade rugbrødsmadder der ryger bedst ned. Disse kan så laves til 'ansigter' ved at skære et stort stykke rugbrød ud i en cirkel, og lave øjne, mund og næse af eks.vis agurk og tomat. Nogle gange gives der også et groft pitabrød med, hvori der er en skive skinke, en skive ost og tomat og agurk. MVH Anette
Hej Anette og velkommen til! Du er også mere end velkommen til at skrive i de andre tråde! Her mangler ny inspiration...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.