Fungerede amningen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Det er stadig mig-vb

Ja der havde jeg det lige omvendt :) Synes det var skønt at gå med den lille på armen og give flaske alt imens jeg kunne snakke, gå, handle og lige aflevere den lille fra mig så nogen andre kunne tage over - synes også det så pænere ud når man var på café, restaurant osv at man kunne sidde og hygge med flasken, uden at skulle side med halv blottede bryster i mens andre sad og skulle nyde deres mad. OG der har været MANGE ture i Metroen, hvor jeg var glad for at kunne tilbyde et grædene barn en hurtig flaske, hvor jeg følte det var lidt af et omsorgssvigt at lade den lille skrige mellem 5 stationer, før man kunne komme af og finde en bænk til amningen - jeg hadede den slags situationer! Særligt i vinterperioderne og man havde alt for meget tøj på og ikke kunne opdrive en udendørs bænk til formålet:laugh: OG endnu bedre blev det, da de selv kunne holde på flasken og man kunne suse derud af uanset vejr og vind med et evigt glad og tilfreds barn. Men jow, det var sgu lidt besværligt med pulver, termoflaske med kogende vand, og en anden flaske med koldt vand, men man bliev sgu go' til det tilsidst og kunne jo lave det hele med en hånd på få sek, uden at få koldsved :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Nu har jeg nul erfaring med flasker, men jeg troede netop, det var meget kompliceret - altså, at mælken skal have en bestemt temperatur, og at det derfor er langt lettere at knappe op og lægge baby til i metroen end at skulle finde et sted at varme flasken? Jeg synes jo, amning er en genial og simpel 'opfindelse' i forhold til flasker, der skal gøres rene, pulver, der skal blandes, væske, der skal opvarmes - osv. Men selvfølgelig IKKE, hvis amning = smerte, frustration osv.

Anmeld

26. september 2010

Det er stadig mig-vb

Sådan noget kan man ikke i Metroen, der er sjældent siddeplads! Og så går det ekstemt hurtigt, og der er INGEN steder man kan sidde når man endelig kommer ud. Mit skrækscenarie var altid at de skulle græde nede i Metroen, og jeg kan se at andre Mødre har det på samme måde, for man er rimelig skidt stillet dernede :( OG selvom man er midt i København, så er det svært at opdrive en bænk udenfor stationen, hvorfor man da også kan se de ammende Mødre søge tilfulgt til div busstopsteder hvor de lige kan sidde og amme - bare ikke særlig hyggeligt. Der er faktisk kun et par stationer hvor man kan gå op og finde en siddeplads. Den ene er på Christianshavn blandt narkomaner og pushere, den anden er på Amagerbro sammen med bumserne. Nørreport og Kgs Nytorv, som ellers er de største stationer, skal man ud på en længere gåtur for at finde en bænkt på enten strøget eller Israelsplads. Vi var faktik mange der skrev under på at vi manglede bænke, men alt koster jo penge, så det fik vi ikke meget ud af. Og jeg tror de fleste der har stået feks på Nørreport med en skrigende lille i barnevogn, vil give mig ret i, at man sagtens kan stå og vente på elevatoren i en god halv time! Det er under al kritik. Og værre er det når man så endelig kommer ud, erfarer at elevatoren ikke virker, men at man må i toget igen og køre tilbage, eller et stopsted mere, for at i det hele taget kunne komme op igen!!!!! :huh:

Anmeld

26. september 2010

Kirle-vb

Jeg lærte hurtigt at slyngeamme :) kan anbefales. Har set at nu er der smarte ammeforklæder som lidt ligner en top der var smart for nogle år tilbage. Men må indrømme at øv med ammebrikker der har jeg siddet på nogle pænt klamme toiletter mest fordi at jeg skulle blotte hele brystet for at blusen ikke kom til at skubbe til de forbaskede brikker *G#%€€#&'!!* Ps er der ikke en ring af bænke inde på selve kgs Nytorv????

Anmeld

26. september 2010

Det er stadig mig-vb

Ikke altid, de har i lange perioder været nedlagt pga vejarbejde og plantning af nye træer, og alligevel skal man gå et lille stykke fra stationen - jeg satte mig på trappen til Det kongelige Teater den gang det var aktuelt :laugh: - eller fandt et toilet i Magasin....

Anmeld

26. september 2010

MetteNB-vb

Åh ja - amning!! Mit første barn lå på neonatal de første dage. Jeg kunne så ligge på barselsafsnittet og læse i samtlige brochurer om vigtigheden af amning og relationsdannelse, mens jeg slet ikke kunne være sammen med mit lille pus. Jeg biksede med sådan en skide (sorry) maskine for at få mælkeproduktion i gang. Da banditten måtte forlade glasrummet, ville han gerne sutte, men det fungerede ikke super. Mine stakkels brystvorter var hurtigt meget medtaget af både barnesutten og maskineriet!! Må sige, at jeg hylede noget over, at det lille pus skulle komme så uheldigt til verden, og nu også var udstyret med en mor, der ikke kunne finde ud af det der med amning..... - men men men - det endte med, at vi fik taget på det. Den første måned var bestemt ikke sjov..... Brystbetændelse og krummede tæer, var flere gange ved at få mig til at miste modet...... men men men (igen) havde jo læst alt det der om vigtigheden, så vi fortsatte. Resten af ammeforløbet var rigtigt fint. Han blev ammet til han var et år. Nr. 2 gav mig også lige i starten brystproblemer, men ellers ikke de samme startsvanskeligheder, som ved den 1. Han ville gerne ammes, men ikke så meget som den første. Han blev ammet til han var 8 mdr. Der ville han ikke mere. Han var til sutteflaske!

Anmeld

26. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg kan huske med min datter, at jeg ammede fra begge bryster de to første måneder, men så gik der totalt ged i venstre bryst med blod og betændelse i lange baner, og dét kunne jeg simpelthen ikke lide hun skulle lappe i sig, selvom de sagde på hospitalet at jeg bare skulle fortsætte - fy for den lede, det er jo bakterier!! Så jeg ammede udelukkende fra højre bryst i over to måneder mere, og stoppede faktisk fordi jeg blev lidt nervøs for om brysterne skulle blive markant forskellige.... Men de ser ens ud i dag, de hænger i hvertfald lige meget!!! :laugh: Dog synes jeg det højre bryst er LIDT blødere (på den ligegyldige måde).

Anmeld

26. september 2010

MetteNB-vb

Uha ja Helene. Det er en værre omgang at ligge sit barn til på, men som du skriver, så var det det anbefalingen lød på - også i forhold til helbredelse af brysterne!!! Kan godt være, de blev 'raske' igen, men ellers synes jeg sørme, de ændrede sig en del...........

Anmeld

26. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Min mand siger, at det ikke gør noget, bryster hænger - bare de er lige lange ;)

Anmeld

26. september 2010

MetteNB-vb

:cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.