Min den første amning gik også hurtigt i vasken - og det var jeg helt knust over.
Det startede bare super, hun satte endda rekord på barselsgangen i vægtøgning.
Efter et stykke tid hjemme tog hun mindre og mindre på, og til sidst tabte hun sig - og så var det direkte på flaske.
Jeg havde brystbetændelse 2 gange, og det var simpelthen så smertefuldt at amme, at mælken ikke løb særligt meget, så hun brugte for meget energi på at spise.
Jeg var mega ked af det, for jeg havde en sær fornemmelse af, at jeg nærmest havde været ved at amme hende ihjel - og var overrasket over, at det ikke bare var noget der kørte pr. instinkt.
Anden gang gik/går meget bedre. Selvom der også har været startvanskeligheder.
Han suttede med det samme, men jeg var så stor, at han kun kunne få fat om det ene bryst.
Jeg kom hjem dagen efter jeg havde født, men et par dage efter var jeg ved en særlig sp på sygehuset (efter eget valg), bl.a. for at snakke om amning.
Hun lærte mig at amme liggende, hvilket var super, for jeg har slidgigt i lænden.
Da han var et par måneder, kunne jeg ikke følge med sidst på dagen, så jeg supplerede med MME.
Samtidig med at jeg masserede, malkede ud osv.
Det gik fint, og jeg fik hurtigt produktionen sat op :laugh: og selvom jeg frygtede, at han kun ville have flaske derefter, var han heldigvis med på at fortsætte amningen.
Han blev ammet fuldt ud til han var omkring 6 mdr. og han får stadig en gonatamning og nogle gange en hyggetår i løbet af dagen, nu hvor han er 17 mdr.
...og jeg fik aldrig gang i det andet bryst, så han er kun ammet med et bryst :laugh:
Han er vild med det, og jeg har faktisk heller ikke lyst til at stoppe - selvom man kan sige, at jeg har gjort min 'borgerpligt'.
Tror det hænger sammen med, at den første amning gik dårligt.
Bølgerne går hurtigt højt, når snakken falder på amning, for det er noget meget personligt.
Nogle har lettere ved det end andre, nogle har lærenemme børn, andre igen har ikke den nødvendige opbakning.
...om man vælger amning eller flaske - hvis man altså har et valg - er en privat sag.
Anmeld