Uanset hvad I gør så skal jeres dreng på 8 år ikke være alene på et hotelværelse i 3 hele dage. Lad ham blive hjemme.
Jeg forstår godt din pointe i det med retfærdigheden, men jeg er meget uenig i din måde at forvalte retfærdigheden. Der kan være mange forskellige grunde til at en dreng ikke vil afsted, men det er jer, som voksne der må beslutte om de grunde er væsentlige nok til at I skal blive hjemme. I en så vigtig beslutning som denne, synes jeg netop åbenhed er nøgleordet. Også i forhold til afstemningen. Dine drenge vil i lang tid fremover tænke over, hvem det var der sagde nej (hvis der er en der gør det) og det er da slet ikke rart at skulle gå og mistænke hinanden for det ene eller det andet, som i et af de realityshows der kører på tv.
Hvis det er så vigtigt for dig at der ikke skal være noget splid mellem drengene, så lad dog være med at fortælle dem hele sandheden om, hvorfor i (evt.) vælger at blive hjemme.
I øvrigt har jeg ikke helt boykottet dig endnu. Men jeg vil meget gerne høre hvad du har at sige til Johannamors kommentar, for jeg fatter simpelthen heller ikke, at du har så mange spørgsmål om det ene og det andet, at det skal udpensles så meget. Og så synes jeg i øvrigt også at det er mærkeligt at du ikke deltager i nogen debatter ud over dine egne. Så kom med et svar der handler om noget vi spørger dig om og som ikke har noget at gøre med dette emne du selv har startet.
På forhånd tak.
Anmeld