Nu har jeg tygget mig igennem de nuværende 'dele' og har følgende kommentarer:
Nej, det er ikke en retfærdig måde at afgøre om turen til USA bliver til noget.
For det første har I egentlig allerede lagt svaret i munden på dem - de har allerede været tvunget til at tage en optagelsestest (såvidt jeg kan forstå) til den skole I allerede ved de skal gå på.
Det er en voksenbeslutning som mange allerede har sagt, og med al den planlægning og minutiøse detaljearrangement, så vil børnenes stemme alligevel aldrig have nogen egentlig betydning.
Mht planlægningen, så virker det som om at I har en helt forkvaklet indstilling til hvordan det vil gå. Der er intet i Jeres planlægning der levner plads til virkeligheden. Hvad hvis børnene ikke kan lide skolen (et besøg giver dem jo intet indblik i hvordan livet vil være), hvad hvis planen i projektet ryger sig en tur? Hvad hvis huset ikke er som I regner med?
Nu ved jeg ikke hvad det er Jeres firma arbejder med, men en sådan projektplan som I har lagt for dagen fro projektet så ville jeg som kunde ikke turde binde an på så stram en plan hvis det var mig.
At lade en 8-9 årig så stramt styret som I forældre styrer jeres børn være alene på et hotel i 3 dage er omsorgssvigt - det vil det være i Norge, i Danmark og jeg kan garantere at den dreng hurtigt vil blive fjernet af de amerikanske sociale myndigheder.
Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt over planlægningen for besøget. Hvorfor køre på Norgetid? Altså det er da længere ude end langt, og hvis I er så dårlige til at tilpasse Jer en anden tidszone så bør I som udgangspunkt blive hjemme i Norge.
Hvad hvis skolelederen bliver syg, hvad hvis møderne trækker ud, hvad hvis der er trafikprop?
Med tanken om en troll, så vil jeg sige, at hvis man er så interesseret i at arbejde så mange timer i en periode som du nævner, og seriøst overvejer at lade sit barn være alene på et hotelværelse i 3 døgn, så undrer jeg mig over hvorfor I overhovedet har fået børn i det heletaget, men ok..ting kan jo glippe i planlægningen *host* :blink:
Anmeld