Mellom søsken: Blir dette «rettferdig»?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

kongster-vb

k11923 skrev:
Det er muligt, normanden her bruger forumet som en brevkasse, men så må I jo lade være med at påtage jer rollen som brevkasseredaktører og eksperter.
Jamen det er da helt korrekt. Vi kunne lade være med at svare. Men da det jo ER en debatside og mange af os har børn i samme alder som hende, så vil vi jo gerne svare. Hvis vi var ligeglade kunne vi ignorere hende. Jeg synes faktisk der var gode og saglige svar i starten, samt pæne henstillinger til at korte indlæggene lidt ned FORDI vi gerne vil læse dem og forholde os til dem. Det er altid rart med nye debattører herinde. Jeg synes bare at tonen hurtigt blev ret grov, hvis der ikke blev svaret 'korrekt'. Men måske du har ret - måske man bare skulle blande sig udenom...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Charlotte d. 17.-vb

k11923 skrev:
Nu er der jo ikke nogen, der har forlangt, at I skulle svare på alting. I kan jo vælge at springe indlægget over, hvis det er for tidskrævende. Det er muligt, normanden her bruger forumet som en brevkasse, men så må I jo lade være med at påtage jer rollen som brevkasseredaktører og eksperter. Hold nu op med det piveri !!!
Hvis ingen kommenterede hendes indlæg, ville man kunne bebrejde os, at vi var sammenspiste og bare ignorerede 'folk udefra' - jeg ville da ikke selv føle mig velkommen, hvis mine indlæg bare blev ignoreret, uden at nogen gav mig en forklaring. Og den ER blevet givet på en pæn måde - mange gange. Først fik hun altså en del venlige svar - og svarede ikke særligt pænt på dem alle. Hun forlangte, at man kun besvarede hendes spørgsmål, og at man ikke forholdt sig til alt det andet, hun skrev. Så er man gået galt i byen her. Det er ikke debat. Endelig synes jeg, man bør reagere, når man læser om forhold, der virker decideret usunde for børn at vokse op under. Også det blev der spurgt pænt til først. Skal man så bare tie og samtykke, når beskrivelserne bliver mere og mere ekstreme - eller give udtryk for sin bekymring og, hen ad vejen, afstandtagen?

Anmeld

8. april 2010

Signe1704-vb

Titte skrev:
Jeg er af den overbevisning at i tilhører Jehovas Vidner, har spurgt dig tidligere, men du har ikke svaret. Din måde at beskrive jer på henleder mig desværre til at tro det. Og jeg kender til det....... Jeg orker ikke mere.
Må man spørge om du har været Jehovas vidne? Evt. som barn? Du kan blot lade være at svare hvis du ikke har lyst ;)

Anmeld

10. april 2010

Titte-vb

Signe1704 skrev:
Titte skrev:
Jeg er af den overbevisning at i tilhører Jehovas Vidner, har spurgt dig tidligere, men du har ikke svaret. Din måde at beskrive jer på henleder mig desværre til at tro det. Og jeg kender til det....... Jeg orker ikke mere.
Må man spørge om du har været Jehovas vidne? Evt. som barn? Du kan blot lade være at svare hvis du ikke har lyst ;)
Du må gerne spørge! Jeg har ikke været det, men jeg har en plejesøster der har været det, blev udstødt, blev set ned på, og fornedret i den grad. Hun er idag min 'søster' og har meget lidt kontakt med sin familie. Hendes mor præsterede, da hun havde fået sit første barn, at gå lige forbi hende da hun gik i byen med barnevognen. Det er kynisme........

Anmeld

10. april 2010

Webredaktøren-vb

Nu har jeg tygget mig igennem de nuværende 'dele' og har følgende kommentarer: Nej, det er ikke en retfærdig måde at afgøre om turen til USA bliver til noget. For det første har I egentlig allerede lagt svaret i munden på dem - de har allerede været tvunget til at tage en optagelsestest (såvidt jeg kan forstå) til den skole I allerede ved de skal gå på. Det er en voksenbeslutning som mange allerede har sagt, og med al den planlægning og minutiøse detaljearrangement, så vil børnenes stemme alligevel aldrig have nogen egentlig betydning. Mht planlægningen, så virker det som om at I har en helt forkvaklet indstilling til hvordan det vil gå. Der er intet i Jeres planlægning der levner plads til virkeligheden. Hvad hvis børnene ikke kan lide skolen (et besøg giver dem jo intet indblik i hvordan livet vil være), hvad hvis planen i projektet ryger sig en tur? Hvad hvis huset ikke er som I regner med? Nu ved jeg ikke hvad det er Jeres firma arbejder med, men en sådan projektplan som I har lagt for dagen fro projektet så ville jeg som kunde ikke turde binde an på så stram en plan hvis det var mig. At lade en 8-9 årig så stramt styret som I forældre styrer jeres børn være alene på et hotel i 3 dage er omsorgssvigt - det vil det være i Norge, i Danmark og jeg kan garantere at den dreng hurtigt vil blive fjernet af de amerikanske sociale myndigheder. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt over planlægningen for besøget. Hvorfor køre på Norgetid? Altså det er da længere ude end langt, og hvis I er så dårlige til at tilpasse Jer en anden tidszone så bør I som udgangspunkt blive hjemme i Norge. Hvad hvis skolelederen bliver syg, hvad hvis møderne trækker ud, hvad hvis der er trafikprop? Med tanken om en troll, så vil jeg sige, at hvis man er så interesseret i at arbejde så mange timer i en periode som du nævner, og seriøst overvejer at lade sit barn være alene på et hotelværelse i 3 døgn, så undrer jeg mig over hvorfor I overhovedet har fået børn i det heletaget, men ok..ting kan jo glippe i planlægningen *host* :blink:

Anmeld

10. april 2010

Signe1704-vb

Titte skrev:
Du må gerne spørge! Jeg har ikke været det, men jeg har en plejesøster der har været det, blev udstødt, blev set ned på, og fornedret i den grad. Hun er idag min 'søster' og har meget lidt kontakt med sin familie. Hendes mor præsterede, da hun havde fået sit første barn, at gå lige forbi hende da hun gik i byen med barnevognen. Det er kynisme........
Det er da også en underlig opførsel. Tænk at man kan være sådan overfor sit barn. Tak for svar. Godt hun har jer når hendes 'familie' er sådan ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.