Nu er jeg ganske vist ateist, men jeg har et meget bredt kendskab til nordisk mytologi, så jeg ved hvad Loke står for.
Men jeg ser ham samtidigt mere nuanceret end de fleste andre.
Han er indbegrebet af hvad der sker når man blander to racer. Eller i dette tilfælde godt og ondt. Loke er den person der kommer tætteste det menneskelige væsen.
Han gør ufattelig mange dumme ting, men langt de fleste forsøger han også at rette op på.
Jeg ser mere Loke som en forvirret person, netop fordi han er en sammensmeltning af Jætte og As. En blanding der giver en vis form for personlighedssplatning i overført betydning. Ikke som i psykisk syg.
Loke er en person der ikke helt kan finde ud af om han skal være jætte og as, og derfor synes jeg det er et fint navn til en verden som er så fuld af valg angående hvem man vil vælge at være som person.
Det er ikke tilfældigt vi har valgt nordisk mytologi, da vores nationale arv har en stor betydning for os, dog uden at vi er religiøse.
Nu valgte faderen navnet og jeg efternavnet. Skulle jeg vælge den symbolik som for mig er vigtigst i nordisk mytologi havde jeg nok valgt Mimer. Men omvendt set tror jeg vores basse hellere vil hedde Loke end Mimer.

Men det ved jeg selvfølgelig ikke på forhånd.
Så det behøver ikke at gøre ondt på dig.
Vi har nemlig ikke valgt Loke fordi vi synes han er ond eller pga uvidenhed.
Men pga en lidt anden tolkning af hans handlinger.
Anmeld