Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Tjuhl skriver:jamen Mercedes var jo et pigenavn inden det blev et bilnavn (manden opkaldt bilen efter sin datter), såe vi har selv valgt "underlige" navne til evt børn, så jeg skal ikke kaste med sten!!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
linda2009 skriver:Afhængig af kultur er nogle navne jo meget almindelige i udvalgte steder af kloden. Globaliseringen har så sørget for deres udbredelse worldwide. Jeg kender en knægt der heddder Vito. Jeg tænker straks på varevognen Mercedes Vito Men ellers synes jeg ikke Mercedes er underligt.
Bubbi skriver:Vores søn hedder Vito, og hvis jeg en dag får en pige skal hun faktisk hedde mercedes Anede ikke der var en bil der hed det, før jeg havde født. Pige navnet har jeg "altid" haft i hoved hvis det blev en pige Så jeg regner med at lave et helt bil navn på et tidspunkt
Znuzke skriver:Overvejer du så slet ikke at finde et andet pigenavn??? Tænk at stå på legepladsen og kalde på Mercedes Vito.....så kommer min bilNå ja - men gemalen synes jo så at hvis vi engang skulle have nr. 6 så skulle det være Ford Focus RS - men det lyder sgu heller ikke godt på legepladsen...
Så vidt jeg ved, er Mercedes et ret almindeligt navn i spansktalende lande.
Det er søde navne til babier, men sådan nogen har det jo med at blive voksne mennesker, der skal kunne tages seriøst (forhåbentlig)Derfor ville jeg ikke give mit barn et navn, jeg ikke kan forestille mig en teenager/voksen/pensionist hedde.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128