Folk der kalder deres lille ny for biler, lande og ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2009

AstridM

Ej det er da ikke underligt ??

Det er da gamle navne jeg har hørt i usa for over 20 år siden første gang.

Mercedes er det spansk navn der er MEGET brugt i syd og mellem amerika.

De andre har altid været brugt, alt fra frugter til byer. Desværre men her sytnes jeg det er en underligt spørgsmål for det er jo et spørgsmål om vi endelig har fået øjnene op for andres navne og ikke kunne ensidige danske navne.

En af vores venner kaldte deres søn for Rune-sten (se det er humor)

Jeg har noget familie der hedder Britt anja.. prøv at sige det hurtigt efter hinanden så siger du britania

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Miamaja skriver:

Noj, jeg troede ikke det var dit rigtige navn. synes da det passer rigtig godt til dig og det er positivt ment.

da jeg arbejdede som klinikass. i usa, rendte jeg ind i en ung pige, fodt sidst i '70erne (hvor sjove navne var populaere) og hun hed FROSTY

Jeg synes bare det var SAAA synd for denne stakkels pige. Ja, det syntes alle ansatte paa tandlaege klinikken iovrigtHvad hun ikke har maatte hore for  i skolen.. frosty the snowman..

Jo tak  Det er skam mit rigtige navn.

Ej frosty, det var da også bare... :-S Men det var jo ligesom hende der moren der kørte en retssag for at kalde sin søn christoffer med dobbelt ph :-S KUN for at være på tværs.

MAMA MIA!!!!!!!

Anmeld

1. september 2009

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

ja de er lidt hemmelige men forhåbentlig går der ikke længe før du hører dem

Ihhh altså glæder mig alledere til at høre dem. Og jeg ved det bliver lige om lidt, at jeg høre dem

Har I 2 af hver? Det tror jeg vil være en god ide

Anmeld

1. september 2009

Klumpe-dumpe

Zafir skriver:

Der er jo mange i danmark der har heddet tidsel eller persille og den slags.
Jeg selv hedder jo Zafir, som en sten, bare med Z jo.

Men - jeg ville aldrig selv gøre det Jeg holder mest af de dejlige traditionelle nordiske navne

Jeg sys du har et MEGET smukt navn. 

Anmeld

1. september 2009

Lone Jakobsen

jeg er også en af dem der bare elsker specielle navne....og stod det til mig var min søn aldrig kommet til at hedde noget så almindeligt som Rasmus.
så om man forelsker sig i et navn der tilfældigvis er en bil, frugt eller by... jamen fred være med det.

Anmeld

1. september 2009

Honningblomst

Nu kan man jo ikke døbe/navngive børn til hvad man vil herhjemme...men jeg synes det er dejligt at ikke alle børn hedder det samme. Så jeg synes det er fint nok, at folk vælger det de kan lide og som betyder noget for dem.
Knus Eva.

Anmeld

1. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jeg er meget tolerant når det kommer til navne.
Der er dog et som står i "Hvad skal barnet hedde" jeg blev dybt rystet over og det var Lolita.
DET kalder man bare ikke sin datter.

Vi holder os til nordiske navne, så vores søn skal hedde Loke.

Det har vi dog også hørt lidt for pga hans rolle i Nordisk mytologi, men han bliver sikkert en lille ballademager, så det kommer nok til at passe meget godt.

Anmeld

1. september 2009

Moderator

malucca09 skriver:

Jeg sys du har et MEGET smukt navn. 

Tak

Anmeld

1. september 2009

Moderator

RGN skriver:

Jeg er meget tolerant når det kommer til navne.
Der er dog et som står i "Hvad skal barnet hedde" jeg blev dybt rystet over og det var Lolita.
DET kalder man bare ikke sin datter.

Vi holder os til nordiske navne, så vores søn skal hedde Loke.

Det har vi dog også hørt lidt for pga hans rolle i Nordisk mytologi, men han bliver sikkert en lille ballademager, så det kommer nok til at passe meget godt.

LOLITA!?!?! Det syntes jeg er helt ude i hampen!!! Det giver de helt forkerte associationer.

Men så vil jeg så lige sige mht. Loke.

Jeg har så svært ved at kapere at folk kalder sit barn det. Jeg ved godt at folk der ikke er asatro, måske er ligeglade. - Eller må være ligeglade, for mange i danmark i øjeblikket kalder deres søn for Loke.

Det svarer til, at fordi jeg ikke er kristen, kunne jeg sagtens kalde min dreng for Judas. Alle kristne (og mange andre) ville stirre på mig og tænke: Elsker jeg ikke min søn?

Det er måske hårde ord, men jeg får helt ondt i maven over det. Jeg ved godt at der er mange der gør det.
Mange satanister og sorte mennesker kalder deres dreng Loke med stolthed - og det er så fordi de ved hvilke energier der er bundet til jætten Loke.

Som forældre - efter min mening - så er det vigtigste at give et barn et navn med positive energier og det er der IKKE i Loke. Det er ikke 'bare' en bandit eller en røver og det er da meget sødt. For sådan ER Loke ikke. Det er indbegrebet af falskhed, tvetydighed og ikke nogen man kan stole på. Samtidig er han ond og prøver at dreje alting til sin fordel.

Jeg er virkelig ked af det - det er IKKE for at desse dit valg af navn, men jeg vil gerne prøve at forklare dig, hvad det betyder og hvorfor det gør ondt på mig (og mange andre) at folk kalder deres søn for Loke.
Der er så mange positive navne i norden, hvorfor vælge det med aller mest dårlig energi bundet til?

Anmeld

1. september 2009

CRS

Zafir skriver:

Men så vil jeg så lige sige mht. Loke.

Jeg har så svært ved at kapere at folk kalder sit barn det. Jeg ved godt at folk der ikke er asatro, måske er ligeglade. - Eller må være ligeglade, for mange i danmark i øjeblikket kalder deres søn for Loke.

Det svarer til, at fordi jeg ikke er kristen, kunne jeg sagtens kalde min dreng for Judas. Alle kristne (og mange andre) ville stirre på mig og tænke: Elsker jeg ikke min søn?

Det er måske hårde ord, men jeg får helt ondt i maven over det. Jeg ved godt at der er mange der gør det.
Mange satanister og sorte mennesker kalder deres dreng Loke med stolthed - og det er så fordi de ved hvilke energier der er bundet til jætten Loke.

Som forældre - efter min mening - så er det vigtigste at give et barn et navn med positive energier og det er der IKKE i Loke. Det er ikke 'bare' en bandit eller en røver og det er da meget sødt. For sådan ER Loke ikke. Det er indbegrebet af falskhed, tvetydighed og ikke nogen man kan stole på. Samtidig er han ond og prøver at dreje alting til sin fordel.

Jeg er virkelig ked af det - det er IKKE for at desse dit valg af navn, men jeg vil gerne prøve at forklare dig, hvad det betyder og hvorfor det gør ondt på mig (og mange andre) at folk kalder deres søn for Loke.
Der er så mange positive navne i norden, hvorfor vælge det med aller mest dårlig energi bundet til?

som du selv siger er de fleste jo netop ikke af asatro og derfor ikke ved alt det om Loke, de fleste danskere tænker sikkert ikke værre ting om Loke end at han er den drilske fyr fra Valhalla tegnefilmene...

Så det jo op til folk og hvad de ligger af betydning i et navn.
Ville du vælge at kalde dit barn for judas er det jo akkurat det samme, det hvad du føler navnet betyder for dig, forskellen er så nok bare mængden af kristne eller skabs kristne også folk der tror på Nordisk mytologi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.