Folk der kalder deres lille ny for biler, lande og ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.057 visninger
58 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Miamaja

Mercedes.. Ireland.. paris.. Apple.. Sunday..
Tja, hvad med navnet Toyota til den lille nye pige eller Volvo til fars nye dreng?

I usa er det meget populaert med lande og uge dage

folk der navnegiver deres born efter ting og sager. Hvad synes du om tendensen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mercedes og Paris (engelsk) kan jeg godt lide..de andre har jeg ikke hørt som navne, men synes da det virker lidt sært
Jeg vil sige, at der er steder jeg selv sætter grænser, men er generelt tilhænger af at man kalder sine børn det man gerne vil (uden at der er voldsom risiko for at de bliver drillet med det!!)
Jeg er ikke den bedste til at bedømme hvilket navn der er "rigtig eller forkert" for andres børn
knus Caroline

Anmeld

31. august 2009

Mira0911

Min Nevø hedder Storm.. Mange tror han bliver mobbet når han bliver ældre...

Anmeld

31. august 2009

NaFe

Jeg syntes nu det nogen meget cool navne...specielt vild med apple...min datter Feluca hedder Papaya til mellem navn......

Anmeld

31. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Miamaja skriver:

Mercedes.. Ireland.. paris.. Apple.. Sunday..
Tja, hvad med navnet Toyota til den lille nye pige eller Volvo til fars nye dreng?

I usa er det meget populaert med lande og uge dage

folk der navnegiver deres born efter ting og sager. Hvad synes du om tendensen?

Så vidt jeg ved, er Mercedes et ret almindeligt navn i spansktalende lande.

Anmeld

31. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg synes det er lidt fjollet Egentlig synes jeg at for eksempel Apple og Paris er rigtig søde navne, men ville alligevel altid vælge et "rigtigt" navn.

Anmeld

31. august 2009

Kaufie

Det er søde navne til babier, men sådan nogen har det jo med at blive voksne mennesker, der skal kunne tages seriøst (forhåbentlig)

Derfor ville jeg ikke give mit barn et navn, jeg ikke kan forestille mig en teenager/voksen/pensionist hedde.

Anmeld

31. august 2009

LotteGabriella

Caroline86 skriver:

Mercedes og Paris (engelsk) kan jeg godt lide..de andre har jeg ikke hørt som navne, men synes da det virker lidt sært
Jeg vil sige, at der er steder jeg selv sætter grænser, men er generelt tilhænger af at man kalder sine børn det man gerne vil (uden at der er voldsom risiko for at de bliver drillet med det!!)
Jeg er ikke den bedste til at bedømme hvilket navn der er "rigtig eller forkert" for andres børn
knus Caroline

enig

Anmeld

31. august 2009

Pige2009

Afhængig af kultur er nogle navne jo meget almindelige i udvalgte steder af kloden. Globaliseringen har så sørget for deres udbredelse worldwide. Jeg kender en knægt der heddder Vito. Jeg tænker straks på varevognen Mercedes Vito Men ellers synes jeg ikke Mercedes er underligt.

Anmeld

31. august 2009

oo

jamen Mercedes var jo et pigenavn inden det blev et bilnavn (manden opkaldt bilen efter sin datter), såe

vi har selv valgt "underlige" navne til evt børn, så jeg skal ikke kaste med sten!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.