Overvejede i hvilken årstid i ville ha barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2015

April-baby

Overs er delvis planlagt men ønsket! 

Vi planlagde ikke hvilken mpned jeg skulle ha termin, så længe hub har det godt og er sund og rask (: er nu meget glad for at have termin i April måned (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg tænkte lige kort over det, inden vi gik i gang, men jeg tænkte, at man ikke kan planlægge sådan noget og, at det nok ikke ville ske i første forsøg alligevel. Det gjorde det så, og jeg endte med at have termin 1. Januar.

Han valgte så at komme 6. December i stedet, og jeg er egentlig glad for, at hans fødselsdag ligger lidt længere væk fra julen, end den kunne have gjort, men var han kommet midt i julen, så havde vi nok også fundet ud af det. 

Hvis vi skal have flere, vil jeg dog nok forsøge at undgå vintermånederne.

Anmeld

28. februar 2015

Mami

Hvis jeg kunne ville jeg godt planlægge udenom august, slut maj og december

Anmeld

28. februar 2015

Boble123

Vi har tænkt tanken.

Jeg havde termin i august 2015, men det endte desværre i en MA i uge 11. Nu er vi igang igen, og lykkedes det i første forsøg, så vil terminen ligge i starten af december 2015. Hvis det ikke lykkedes har vi overvejet om næste cyklus skal springes over.

Jeg tror dog ikke at jeg vil kunne nænne at spilde et forsøg, bare fordi man frygter at få et jule- eller nytårsbarn.

Anmeld

28. februar 2015

modesty

Goggelogge skriver:

Overvejede i hvilken månede i ville have barn eller gjorde i det bare?

vi vil gerne have nummer 2, men vil helst ikke ha dec/jan.. Men sidste gang gik der næsten 1 år fra begyndelse til gravid, så det er lidt svært hvornår man skal begynde

Vi tænkte slet ikke over det da vi gik i gang. Vi gik bare i gang da vi var klar. Det tog så 2 år og 4 IVF behandlinger, så vi var bare lykkelige da han kom. I oktober, midt i efterårsferien - ikke skide optimalt, men sådan er der jo så meget. 

Hvis jeg helt selv kunne vælge, ville jeg vælge lige før eller lige efter sommerferien, så man kunne holde udendørs fødselsdage.

Jeg er selv fra december og det har aldrig generet mig.

Anmeld

28. februar 2015

Hike

Ved den første tænkte vi slet ikke over det, men ved heller ikke om det havde ændret noget. Termin var den 24. december  (og der kom hun til verden). Lige gyldig datoen er det for mig verdens bedste dag 

Ved de to næste er det planlagt efter henholdsvis semester og afslutning af uddannelsen, derfor er de begge augustbørn, så på den måde er der tænkt over det.

Anmeld

28. februar 2015

Signe-bine

Årstiden var ikke en direkte begrundelse for at begynde pb da vi gjorde. Men da jeg blev gravid med det samme, glædede jeg mig over at det ville blive et efterårs barn, for det er den tid på året jeg synes er aller smukkest. Men inden jeg blev gravid tænkte jeg ikke over det, da det jo ikke er til at vide hvor lang tid det vil tage at lave en bebs :-) 

Anmeld

28. februar 2015

Lisette W

Vi tænkte meget over det. Min kæreste ville helst ikke have at jeg var højgravid mens der var sne og frost, fordi han var bange for at skulle falde. Jeg ville gerne have en forårs-baby fordi det er min ynglings årstid hvor alt springer ud 

Det endte dog med at da jeg var løbet tør på p-piller og enten skulle købe nye eller droppe dem. Vi blev enige om at nu var det nu vi skulle starte pb, så vi får en april-baby lige om lidt

Anmeld

28. februar 2015

LinLin

Ja jeg overvejede det da  ville gerne undgå juli (sommerferie) og december/januar men ikke sådan at vi undgik at prøve at blive gravide i de måneder der ville give termin dér!

Jeg havde faktisk termin d. 4. Januar med Noa, men hende fik vi ikke lov at få...

jeg har haft termin 9. Sep, 17. Sep og 7. Okt  med de tre børn jeg har  (de er kommet 9. Sep, 2. Sep og 14. Okt )

Anmeld

28. februar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Goggelogge skriver:

Overvejede i hvilken månede i ville have barn eller gjorde i det bare?

vi vil gerne have nummer 2, men vil helst ikke ha dec/jan.. Men sidste gang gik der næsten 1 år fra begyndelse til gravid, så det er lidt svært hvornår man skal begynde

ja lidt gjorde vi. Her med nr 3.

vi ville rigtig gerne undgå endnu et marts barn.

så i de mdr hvor chancen for det var der var vi lidt ekstra forsigtige.

nr 3 bliver et sommerbarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.