kusine og fætter leger læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

TNBC

mor88 skriver:

Hvis de skal sidde på en stol så skal de i hvertfald have et håndklæde under numsen

ej, jeg ved det ikke, jeg vender tilbage med et svar til sommer

Men jeg tror ikke de har prøvet at tage kampen. De er sådan lidt hippie-agtige, og jeg tror at de synes det er helt ok

Så er det jo deres levestil, og så må man jo acceptere det, eller lade vær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

mor88

Yurie skriver:

Så er det jo deres levestil, og så må man jo acceptere det, eller lade vær.

Det er jo heller ikke noget jeg har sagt noget til vel? 

men når andre har en anden livsstil så må man også tilsidesætte sin egen i andres hjem. 

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

mor88 skriver:

Det er jo heller ikke noget jeg har sagt noget til vel? 

men når andre har en anden livsstil så må man også tilsidesætte sin egen i andres hjem. 

Nej, du har ikke sagt noget, men du synes det er mærkeligt at hun løber rundt nøgen.

Men du har jo ikke sagt noget(omkring dit hjem), de er jo ikke tankelæsere. (Ja, det burde være normalt, men ikke alle tænker over at der er noget galt i det)

Anmeld

22. februar 2015

mor88

Yurie skriver:

Nej, du har ikke sagt noget, men du synes det er mærkeligt at hun løber rundt nøgen.

Men du har jo ikke sagt noget(omkring dit hjem), de er jo ikke tankelæsere. (Ja, det burde være normalt, men ikke alle tænker over at der er noget galt i det)

Det var heller ikke noget jeg behøvedes rådgivning omkring. Det blev blot en del af indlægget for at forklare hvor vores grænser for opdragelsen af vores barn går.

Anmeld

23. februar 2015

A&F

Jeg kan godt forstå dit chok. Du kunne måske have reageret anerledes men sket er sket .  Jeg ser personligt intet forkert i at børn leger de her lege, det er sundt og en del af deres udvikling, men jeg synes ikke om at børn skal mærke på hinandens intimdele, kald mig gammeldags men det er en principsag . Jeg mener tværtimod, at barnet skal lære at passe på og værne om sine privatedele og ikke bruge det til en del af leg. 

Anmeld

23. februar 2015

lineog4

Jeg ville ikke sætte mig ned og tage en snak med min dreng efterfølgende - for så virker det da først mærkeligt. Måske kan han ikke en gang huske episoden og så kommer mor og vil tale om den gang kusine puttede hånden ned i bukserne - underlig mor, og så må jeg da virkelig have gjort noget forkert.

derimod ville jeg forberede mig selv på det kunne ske igen og hvordan jeg så ville reagere mere hensigtsmæssigt, dvs. Lære at se den anden vej når de begge to synes det er okay.

Og jeg ville tænke kraftigt over hvordan jeg får formidlet til min dreng på en god og ikke "mor-kommer-og-lærer-dig" måde, at han sætter grænsen for sin krop og det samme gør andre. Det til sige han altid har nej kortet til at trække når det handler om sin egen krop og det nej kort skal respekteres af alle med mindre det handler om han skal have penicillin, skal i bad osv. Og at han på samme måde skal respektere andres nej.

og ja så har vi alle forskellige grænser for det kropslige lige fra hvornår er man nøgen til hvornår må man røre ved de intimedele. Og som forældre skal man da være bevidst om sine egne grænser og også stille sig kritisk over for dem i den forstand man må overveje hvilken syn på kroppen sender man videre.

Anmeld

23. februar 2015

lineog4

mor88 skriver:

Hvis de skal sidde på en stol så skal de i hvertfald have et håndklæde under numsen

ej, jeg ved det ikke, jeg vender tilbage med et svar til sommer

Men jeg tror ikke de har prøvet at tage kampen. De er sådan lidt hippie-agtige, og jeg tror at de synes det er helt ok

Hi hi så er jeg vist også sådan lidt hippi agtig for ikke bare går børnene nøgen rundt, men det kan jeg da også sagtens (altså ikke når der er gæster ). 

Og når mine små drøner rundt med numsen bar handler det ikke om at jeg ikke tager kampen, men blot om jeg sagtens kan forstå dem for kan også lide det selv. Men når det er sagt er vi jo bare forskellige, og jeg har den midterste her hjemme der slet ikke kan klare selv at være nøgen, og skulle han kun have underbukser og bluse på når det ringer på døren så brænder hele verden sammen og han må gemme sig. Og den mindste åbner gladeligt døren i bar røv og ingen ting.

derudover handler det vel også om frygten for pædofili, og der kan jeg mærke jeg er generationen der er vokset op med frygten for atombomben, hvorimod nøgenhed og voksne mennesker der kan lide børn var reduceret til børnelokkere og gå aldrig med fremmede. Dvs. Jeg tænker ikke over nogen sidder og har grimme tanker om min nøgne trold på stranden - det er ikke noget jeg er vokset op med og er derfor ikke så indgroet i min måde at tænke på.

Anmeld

23. februar 2015

modesty

lineog4 skriver:

Hi hi så er jeg vist også sådan lidt hippi agtig for ikke bare går børnene nøgen rundt, men det kan jeg da også sagtens (altså ikke når der er gæster ). 

Og når mine små drøner rundt med numsen bar handler det ikke om at jeg ikke tager kampen, men blot om jeg sagtens kan forstå dem for kan også lide det selv. Men når det er sagt er vi jo bare forskellige, og jeg har den midterste her hjemme der slet ikke kan klare selv at være nøgen, og skulle han kun have underbukser og bluse på når det ringer på døren så brænder hele verden sammen og han må gemme sig. Og den mindste åbner gladeligt døren i bar røv og ingen ting.

derudover handler det vel også om frygten for pædofili, og der kan jeg mærke jeg er generationen der er vokset op med frygten for atombomben, hvorimod nøgenhed og voksne mennesker der kan lide børn var reduceret til børnelokkere og gå aldrig med fremmede. Dvs. Jeg tænker ikke over nogen sidder og har grimme tanker om min nøgne trold på stranden - det er ikke noget jeg er vokset op med og er derfor ikke så indgroet i min måde at tænke på.

Helt enig, jeg orker ikke lige at tage diskussionen i den her tråd, men jeg synes godt nok at det er synd for den generation der skal vokse op med et så hæmmet syn på krop, som vores børn kommer til.

Anmeld

23. februar 2015

Cassiopeia

Jeg ville ikke sætte mig ned og tage en snak med min dreng efterfølgende - for så virker det da først mærkeligt. Måske kan han ikke en gang huske episoden og så kommer mor og vil tale om den gang kusine puttede hånden ned i bukserne - underlig mor, og så må jeg da virkelig have gjort noget forkert.

derimod ville jeg forberede mig selv på det kunne ske igen og hvordan jeg så ville reagere mere hensigtsmæssigt, dvs. Lære at se den anden vej når de begge to synes det er okay.

Og jeg ville tænke kraftigt over hvordan jeg får formidlet til min dreng på en god og ikke "mor-kommer-og-lærer-dig" måde, at han sætter grænsen for sin krop og det samme gør andre. Det til sige han altid har nej kortet til at trække når det handler om sin egen krop og det nej kort skal respekteres af alle med mindre det handler om han skal have penicillin, skal i bad osv. Og at han på samme måde skal respektere andres nej.

og ja så har vi alle forskellige grænser for det kropslige lige fra hvornår er man nøgen til hvornår må man røre ved de intimedele. Og som forældre skal man da være bevidst om sine egne grænser og også stille sig kritisk over for dem i den forstand man må overveje hvilken syn på kroppen sender man videre.

Ja det har jeg også tænkt på, at måske har han glemt det hele igen. Han er kun lige blevet 4 for ca. 7 dage siden. Jeg har ikke noget i mod at de kikker på hinanden, leger nøgen leg eller røre ved sig selv. Men det at de piller på hinanden, det tror jeg bare at det overskred min grænse. jeg tror ikke på at min reaktion har ødelagt noget i de to børn, jeg er ret overbevist om at der skal en del mere til.

Jeg har også tit taget et bad sammen med min dreng, hvor han har leget i badekaret og jeg har stået ved siden af og taget brusebad. Så han ved godt hvordan mænd og kvinder ud. Han har også spurgt til mine bryser og fars tissemand, og der har vi ikke afvist ham, men forklaret ham hvorfor vi ser ud som vi gør.

Største delen er enige i at de skal have lov, hvilket jeg på et hvis sted også er, men jeg syntes også der skal sættes en grænse. Som du selv siger, så skal de jo også lærer at passe på sig selv. 

Anmeld

23. februar 2015

Tutter92

Cassiopeia skriver:

Okay, jeg må slå lidt koldt vand i blodet  

Så må det vise sig hvad der sker næste gang de leger læge  

Jeg tror jeg havde reageret ligesom dig 

Min søn er kun 3 måneder, og puha kan slet ikke have tanken om at han måske os finder på de ting der, når han bliver i den alder

Så ja, jeg kommer nok os til at sige, at sådan noget gør man ikke når man kun er en lille dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.