kusine og fætter leger læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

mor88

Yurie skriver:

Selvfølgelig skal børn ikke gå rundt og smide tøjet, men altså der med jeres vennepar, du kan jo ikke bestemme om hun har tøj på i sit eget hjem, det er deres regler. Ja, synes måske godt at de kunne sørge for at hun har tøj på når der er gæster, men når hun selv tager det... Her når den store har været i bad, kan han da også løbe nøgen rundt og kravle op i møblerne, ser jeg intet galt i, der er jo ikke noget forkert i det han gør. og det er der heller ikke det den pige gør.

Men hvorfor sagde i ikke noget til dem, da hun smed tøjet i JERES hjem? Hun må da lære forskel om hvor hun er henne.

Hvornår er det i dine øjne, ok at være nøgen for et barn? Og hvor går grænsen til at de kan gå nøgen rundt? (F.eks i eget hjem)?? Spørg bare fordi jeg er nysgerrig.

Selvfølgelig må hun være nøgen i deres eget hjem, men jeg ser ingen grund til at børn er nøgne når der er gæster på besøg eller når man er på besøg hos andre. Jeg tror grunden til at jeg ikke sagde noget til dem var, at jeg blev virkelig chokeret over at de syntes det var ok.

Min datter synes også nogengange det er dejligt eller hyggeligt at være nøgen når hun er hjemme, og det får hun også lov til, men hun får dog ikke lov til at sidde i sofaen f.eks. Uden underbukser. Men får vi gæster, så ser jeg ingen grund til at hun Ikke skal have tøj på?

Jeg synes det er ok at være nøgen når man er hjemme, når man skal skifte tøj eller når man f.eks er i svømmehallen. Det kan godt være jeg er sippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

mor88

modesty skriver:

Ja, jeg misforstod dig. 

Derudover vil jeg sige at jeg bestemt ikke synes det er forkert at et barn er nøgent i sit eget hjem, heller ikke når der er gæster. Synes du også at det er forkert at børn er nøgne på stranden? Det med at hun smider tøjet hjemme hos jer mens der er besøg af morfar er nok lige en tand over grænsen, det giver jeg dig ret i. Men jeg tænker at hendes "regel" måske er at man smider aldrig tøjet når mor og far ikke er der?

Jeg er nok lidt sippet så, for jeg synes heller ikke børn skal være nøgne på stranden  

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

Cassiopeia skriver:

Det bliver svært for mig at tage den snak med begge børn. Bare det at skal snakke med min dreng om det, syntes jeg er underligt og også lidt grænseoverskridende for mig. Men det du siger vil jeg da tage i betragning, for min søsters datter skal selvfølgelig heller ikke føle sig forkert, pga. sin skøre moster.

Min søster blev også chokeret, men sagde intet, da jeg var den første til at sige noget. Efter jeg bad dem stoppe, spurgte jeg ungerne, om de ville med op i stuen og se en tegnefilm, og det ville de godt. De virkede hverken kede eller forvirrede, de grinede bare begge to efterfølgende, da jeg bed dem holde op.

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad min søsters mening omkring det er, vi snakkede ikke videre om det.

Hvad med at I begge sætter jeg ned med dem?
Forklare dem at I fik et chok, at man derfor kan sige ting. Din dreng har jo fået en reaktion, siden han spørg hvorfor de ikke må gøre det, selvom at han ikke blev ked af det, kan han jo godt have fået en reaktion.

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia

Selvfølgelig må hun være nøgen i deres eget hjem, men jeg ser ingen grund til at børn er nøgne når der er gæster på besøg eller når man er på besøg hos andre. Jeg tror grunden til at jeg ikke sagde noget til dem var, at jeg blev virkelig chokeret over at de syntes det var ok.

Min datter synes også nogengange det er dejligt eller hyggeligt at være nøgen når hun er hjemme, og det får hun også lov til, men hun får dog ikke lov til at sidde i sofaen f.eks. Uden underbukser. Men får vi gæster, så ser jeg ingen grund til at hun Ikke skal have tøj på?

Jeg synes det er ok at være nøgen når man er hjemme, når man skal skifte tøj eller når man f.eks er i svømmehallen. Det kan godt være jeg er sippet

Det kan jeg godt følge dig i! Jeg kan heller ikke se nogen grund til at ungerne skal rende nøgne rundt, når der er gæster i huset. Med mindre det er sommer og de leger ude i haven og plasker med vand. Jeg kan heller ikke have at man sidder med bar numse på stole, sofaer, borde eller andre steder, men det er pgr. af undskyld mig 'numse bakterier', og ja der er jeg MEGET sippet og sær!! 

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia

Yurie skriver:

Hvad med at I begge sætter jeg ned med dem?
Forklare dem at I fik et chok, at man derfor kan sige ting. Din dreng har jo fået en reaktion, siden han spørg hvorfor de ikke må gøre det, selvom at han ikke blev ked af det, kan han jo godt have fået en reaktion.

Ja, det var faktisk en godt ide! Det vil jeg da prøve at forslå min søster. Det er jeg også sikker på hun ville syntes var en god måde at snakke med dem om det på 

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

mor88 skriver:

Jamen det er hendes liv og hun har en fase, hvor hun godt kan li at være nøgen, det er sådan hun føler sig godt til pas i.. Ja, man skal sætte grænser, men hvis de sætter grænser for det, kan hun se det som at det er forkert og der jo ikke noget galt i at være nøgen.

Der er jo heller ikke en grund til at hun er nøgen, det er bare noget hun går igennem og det skal hun have lov til.

Lader du heller ikke din datter løbe nøgen rundt i haven om sommeren? Selvom at der er gæster.

Men når de kommer i deres hjem, hvis hun gør det igen, siger du til forældre at du gerne ser at hun har tøj på.

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

Cassiopeia skriver:

Ja, det var faktisk en godt ide! Det vil jeg da prøve at forslå min søster. Det er jeg også sikker på hun ville syntes var en god måde at snakke med dem om det på 

Anmeld

22. februar 2015

mor88

Yurie skriver:

Jamen det er hendes liv og hun har en fase, hvor hun godt kan li at være nøgen, det er sådan hun føler sig godt til pas i.. Ja, man skal sætte grænser, men hvis de sætter grænser for det, kan hun se det som at det er forkert og der jo ikke noget galt i at være nøgen.

Der er jo heller ikke en grund til at hun er nøgen, det er bare noget hun går igennem og det skal hun have lov til.

Lader du heller ikke din datter løbe nøgen rundt i haven om sommeren? Selvom at der er gæster.

Men når de kommer i deres hjem, hvis hun gør det igen, siger du til forældre at du gerne ser at hun har tøj på.

Jeg synes absolut ikke der er noget forkert i at sætte grænser for hvornår det er ok at være nøgen eller ikke. Og når der er gæster på besøg som f.eks. Sidder i sofaen og får kaffe og kage samtidig med at deres datter gennemgår en fase hvor hun gerne vil sidde nøgen i sofaen sammen med gæsterne der sidder og spiser, ville jeg som forælder bede min datter om at tage tøj på da jeg ikke synes det er ok. Om det gør mig sippet er jeg ligeglad med, for jeg synes ikke det er ok men jeg blander mig ikke i andres børneopdragelse

Børn der løber nøgne rundt i haven om sommeren og leger med vand er jo super hyggeligt, og igen det er noget andet end når der er gæster til kaffe og børnene sidder nøgne i sofaen. 

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

mor88 skriver:

Jeg synes absolut ikke der er noget forkert i at sætte grænser for hvornår det er ok at være nøgen eller ikke. Og når der er gæster på besøg som f.eks. Sidder i sofaen og får kaffe og kage samtidig med at deres datter gennemgår en fase hvor hun gerne vil sidde nøgen i sofaen sammen med gæsterne der sidder og spiser, ville jeg som forælder bede min datter om at tage tøj på da jeg ikke synes det er ok. Om det gør mig sippet er jeg ligeglad med, for jeg synes ikke det er ok men jeg blander mig ikke i andres børneopdragelse

Børn der løber nøgne rundt i haven om sommeren og leger med vand er jo super hyggeligt, og igen det er noget andet end når der er gæster til kaffe og børnene sidder nøgne i sofaen. 

Ja, men når de løber rundt nøgen rundt om sommeren, skal de så tage tøj på, hvis de skal have noget af spise ved bordet???

Jeg ved ikke om du er sippet, vi har forskellige grænser, og nej man skal ikke blande sig, især ikke i deres hjem, men du ved heller ikke om de har prøvet at tage kampen, om der er en grund til at de ikke siger noget til hende??? Men du kan sagtens sige at I jeres hjem, der har man tøj på..

Anmeld

22. februar 2015

mor88

Ja, men når de løber rundt nøgen rundt om sommeren, skal de så tage tøj på, hvis de skal have noget af spise ved bordet???

Jeg ved ikke om du er sippet, vi har forskellige grænser, og nej man skal ikke blande sig, især ikke i deres hjem, men du ved heller ikke om de har prøvet at tage kampen, om der er en grund til at de ikke siger noget til hende??? Men du kan sagtens sige at I jeres hjem, der har man tøj på..

Hvis de skal sidde på en stol så skal de i hvertfald have et håndklæde under numsen

ej, jeg ved det ikke, jeg vender tilbage med et svar til sommer

Men jeg tror ikke de har prøvet at tage kampen. De er sådan lidt hippie-agtige, og jeg tror at de synes det er helt ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.