kusine og fætter leger læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

Cassiopeia

A&F skriver:

Jeg kan godt forstå dit chok. Du kunne måske have reageret anerledes men sket er sket .  Jeg ser personligt intet forkert i at børn leger de her lege, det er sundt og en del af deres udvikling, men jeg synes ikke om at børn skal mærke på hinandens intimdele, kald mig gammeldags men det er en principsag . Jeg mener tværtimod, at barnet skal lære at passe på og værne om sine privatedele og ikke bruge det til en del af leg. 

Så hører jeg med under gammeldags kategorien  jeg syntes også der skal sættes en grænse. Så de lærer at passe på sine privatedele, som du skriver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Cassiopeia

Tutter92 skriver:

Jeg tror jeg havde reageret ligesom dig 

Min søn er kun 3 måneder, og puha kan slet ikke have tanken om at han måske os finder på de ting der, når han bliver i den alder

Så ja, jeg kommer nok os til at sige, at sådan noget gør man ikke når man kun er en lille dreng.

Ja, nu ved du, at du på et tidspunkt skal være forberedt, hehe 

Mor88 har lagt et link op til en artikel på min-mave hvor de skriver omkring børn og seksualitet. Og jeg syntes noget af det jeg læste var skræmmende!

hvor børn ligefrem kan finde på at putte finger, tusser, pinde, glaskugler og div. ting ind i hinanden. Altså der vil jeg sige, der siger jeg stop! Hvis jeg ser det, så stopper legen. Det syntes jeg ikke er ok, lige meget hvor meget børn undersøger og eksperimentere. 

Anmeld

23. februar 2015

Tutter92

Cassiopeia skriver:

Ja, nu ved du, at du på et tidspunkt skal være forberedt, hehe 

Mor88 har lagt et link op til en artikel på min-mave hvor de skriver omkring børn og seksualitet. Og jeg syntes noget af det jeg læste var skræmmende!

hvor børn ligefrem kan finde på at putte finger, tusser, pinde, glaskugler og div. ting ind i hinanden. Altså der vil jeg sige, der siger jeg stop! Hvis jeg ser det, så stopper legen. Det syntes jeg ikke er ok, lige meget hvor meget børn undersøger og eksperimentere. 

Ja puha da, det kunne jeg godt undvære.

Altså jeg sys overhovedet ikke at det er iorden, og så er jeg ligeglad hvad andre mener og siger. Det er min søn, og i mit hjem vil jeg ikke se sådan noget ! Den seksuelle lav alder hedder så vidt jeg ved 15 år. Og så sys jeg det er dybt forkert bare at lade dem ''gøre'' det.

Jeg sys bestemt ikke det er iorden at de udforsker hinanden på den måde i den alder. Det har de hele livet til når de er gamle nok. Så øv bøv for min søn, men sådan er det bare

Anmeld

23. februar 2015

Patriark

Min dreng er lige blevet 4 år i sidste uge, han har en kusine som blev 5 år sidste måned. Jeg har så et spørgsmål omkring det at de leger læge ...

Fætter og kusine leger sammen i dag og de leger læge, jeg fanger så min niece med hånden nede i min drengs bukser... Jeg bliver meget chokeret, og siger at det skal de straks holde op med. Jeg ved godt at børn er nysgerrige, men altså ja...! 

Senere her til aften da jeg børstede tænder på min dreng, snakkede jeg med ham om det. Jeg fortalte ham, at de ikke skal stikke hænderne i bukserne på hinanden når de leger læge, han spurgte mig "hvorfor" og det eneste svar jeg kunne komme på var "fordi det vil jeg ikke have". Var det et forkert svar? hvad ellers skulle jeg sige?? Jeg sagde også at hvis hun gjorde det igen, så skulle han sige stop og hvis hun blev ved så skulle han få fat i en voksen - altså min eller hans moster eller hvem der nu er i nærheden. Han sagde også ja at det skulle han nok, og at de nok skulle lade være med det mere.

Jeg ved ikke om jeg er lidt sippet, men jeg blev altså bare meget chokeret!

Er det mig der er helt forkert på den eller hvad?? 

Alt var skrevet, efter at have nærlæst tråden.

Anmeld

23. februar 2015

Patriark

Tutter92 skriver:

Altså jeg sys overhovedet ikke at det er iorden, og så er jeg ligeglad hvad andre mener og siger. Det er min søn, og i mit hjem vil jeg ikke se sådan noget ! Den seksuelle lav alder hedder så vidt jeg ved 15 år. Og så sys jeg det er dybt forkert bare at lade dem ''gøre'' det.

Jeg sys bestemt ikke det er iorden at de udforsker hinanden på den måde i den alder. Det har de hele livet til når de er gamle nok. Så øv bøv for min søn, men sådan er det bare

Ja det er faktisk rigtig øv for din søn. 

Stakkels barn.

Anmeld

23. februar 2015

Tutter92

Patriark skriver:

Stakkels barn.

Min søn har det godt og trives. Og jeg er en god mor overfor ham, det ved jeg heldigvis godt selv. Så kommentare som denne får mig ikke ned med nakken hvis det er hensigten ;-)

Jeg har mine holdninger og regler overfor mit barn, lige så vel som I har jeres. Vi behøver ikke være enige i hvordan tingene skal gøres, så længe vi bare vil vores børn det bedste :-)

Anmeld

23. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tutter92 skriver:

Jeg tror jeg havde reageret ligesom dig 

Min søn er kun 3 måneder, og puha kan slet ikke have tanken om at han måske os finder på de ting der, når han bliver i den alder

Så ja, jeg kommer nok os til at sige, at sådan noget gør man ikke når man kun er en lille dreng.

hvorfor? og hvad er det præcis "man" gør når man netop kun er et lille barn?

Anmeld

23. februar 2015

Hvordan er det relevant at du nævner den seksuelle lavalder?

Det er da lidt perverst at tro at det er sådan noget der foregår, når der er tale om små børn.

Anmeld

23. februar 2015

Cassiopeia

Patriark skriver:

Stakkels barn.

Syntes det er en dum kommentar du slynger ud.

tutter92 har lov til at have hendes mening, og syntes faktisk det er flot at hun står ved det, eftersom der er så mange som mener det modsatte.

Anmeld

23. februar 2015

Cassiopeia skriver:

Så hører jeg med under gammeldags kategorien  jeg syntes også der skal sættes en grænse. Så de lærer at passe på sine privatedele, som du skriver.

Det er lidt sjovt at du ligefrem beskylder mig for at have givet dig en følelse af at du er en dårlig mor, når du nu alligevel ikke synes du er forkert på den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.