kusine og fætter leger læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

Cassiopeia

esioul skriver:

Normalt” 3-7 år:

Stimulerer sig selv/onanerer

Undersøger, kigger på og piller ved andres kroppe

Viser sig frem for hinanden

Barnet bliver tiltagende bevidst om, at numselege er ”private”

Leger rollelege med ”seksuelle” elementer med jævnaldrende

Undersøger kønsidentitet (Mor har en tissekone, det har jeg også&hellip

Kan prøve at putte ting ind i hinanden (fingre, tusser, glaskugler, bær &hellip

Kopierede lige noget materiale vi fik i undervisningen om køn og seksualitet

Nå, så kan jeg godt se at jeg har været meget uforberedt omkring det  jeg må hellere læse lidt på det emne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Cassiopeia

Mor og meget mere skriver:

Det gør de måske ikke igen, hvis du ikke får snakket med dem om, at din reaktion var forkert. Du er nødt til at tage det op, så ingen af dem skammer sig over helt naturlig nysgerrighed. 

Altså min søster stod også derinde, da det skete og jeg føler ikke det er mig, som skal tage snakken hendes datter omkring det, det må hun selv gøre. Jeg bad dem blot pænt om at stoppe jeg hverken råbte eller var sur, men sagde pænt de skulle stoppe. Jeg vil da tage snakken med min egen dreng igen og fortælle ham at jeg var lige hurtig nok...

Anmeld

22. februar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg ville have set den anden vej, tror det kan hæmme dem seksuelt hvis det kropslige bliver noget skamfuldt. Børn har også en seksualitet dog selvfølgelig anderledes end de voksnes. Men tænker, ar hvis man lærer sine børn at sige fra hvis der er nogle der overskrider deres grænser så er det vel ok at de leger doktorlege

Anmeld

22. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Kan godt følge dig, tror også jeg ville panikke lidt - uanset at man godt ved det er naturligt. Kan mindes jeg selv legede "bolleleg" med min veninde, vi lå ovenpå hinanden under dynen indtil det ligesom blev for kedeligt. Vi har ikke været ret gamle, for vi vidste vist ikke rigtigt hvad det egentlig gik ud på.

Min pige har siden hun var helt lille "humpet" alt hun kan komme afsted med: bolde, puder, hendes bamser osv. Hun er nu næsten 3, og de sidste par måneder har hun udvist voldsom interesse for bruge håndbruseren et vist sted. Jeg forsøger at sige hun må gøre det når hun er alene, synes ikke det er noget jeg gider at overvære....

Synes godt nok det er et svært område at navigere i....

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia

Kan godt følge dig, tror også jeg ville panikke lidt - uanset at man godt ved det er naturligt. Kan mindes jeg selv legede "bolleleg" med min veninde, vi lå ovenpå hinanden under dynen indtil det ligesom blev for kedeligt. Vi har ikke været ret gamle, for vi vidste vist ikke rigtigt hvad det egentlig gik ud på.

Min pige har siden hun var helt lille "humpet" alt hun kan komme afsted med: bolde, puder, hendes bamser osv. Hun er nu næsten 3, og de sidste par måneder har hun udvist voldsom interesse for bruge håndbruseren et vist sted. Jeg forsøger at sige hun må gøre det når hun er alene, synes ikke det er noget jeg gider at overvære....

Synes godt nok det er et svært område at navigere i....

Okay jeg er glad for at se at jeg ikke er den eneste, som har panikket, og at der i det mindste er én, som kan følge min reaktion. Selvom det er, som du selv siger helt naturligt.

Jeg ved også godt at min dreng piller på sig selv i f.eks i badet, og det lader jeg ham også gøre. Men som du selv siger, så er det noget man som forældre ikke har lyst til at overvære.

Jeg syntes heller ikke det er nemt 

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia

mor88 skriver:

Jeg synes du overreagerede, og jeg synes absolut ikke det er ok at du reagerede på den måde, da der nu er to små børn der føler sig MEGET forkert. Nok specielt den stakkels pige. De forbinder ikke tissemænd og tissekoner med det samme som os voksne gør, og når man ikke har en tissemand selv og er 4(!) år, er det kun nysgerrighed der gør at børn agerer således.

Jeg synes at du skal sætte dig ned sammen med de to børn og forklare dem hvad der er ok og ikke, og derudover synes jeg at du skal forklare dem at det ikke var ok at du reagerede på dem måde.

Du kunne læse denne artikel:  http://altomboern.dk/artikel/born-og-seksualitet

Tak for artiklen, den var god at læse!  

Anmeld

22. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja du er forkert på den, fordi du ser på legen med voksne briller i stedet for børnebrillerne. Det er ikke en seksuel leg som du tænket det. 

Det er nok også derfor din dreng spurgte hvorfor. 

Jeg synes det er synd hvis din dreng nu skal føle at han skal skamme sig over det. 

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia

Ja du er forkert på den, fordi du ser på legen med voksne briller i stedet for børnebrillerne. Det er ikke en seksuel leg som du tænket det. 

Det er nok også derfor din dreng spurgte hvorfor. 

Jeg synes det er synd hvis din dreng nu skal føle at han skal skamme sig over det. 

Tak, fordi du får mig til at føle mig som en dårlig mor! Men hvis du læser ordenligt i tråden, så kan du se at jeg vil tage snakken med ham igen, og forklare at det ikke er noget han skal være ked af eller skamme sig over.

Jeg skrev jo netop herinde for at få et godt råd, ikke for at få en lussing... 

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia skriver:

Tak, fordi du får mig til at føle mig som en dårlig mor! Men hvis du læser ordenligt i tråden, så kan du se at jeg vil tage snakken med ham igen, og forklare at det ikke er noget han skal være ked af eller skamme sig over.

Skrev et svar til dig og først derefter læste jeg tråden. 

Det var nu ikke ment som en lussing men du spørge om du er forkert på den og har fået mit ærlige svar. 

Jeg kunne da ikke vide at du har tænkt dig at tage en snak med ham. Det er ikke altid man lige får læst hele tråden. 

Og helt ærligt - der skal vel mere til for at føle sig som en skidt mor? 

Anmeld

22. februar 2015

Cassiopeia skriver:

I øvrigt kan jeg ikke se hvordan mit svar er mere hårdt end nogle af de andre svar du har fået???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.