Jeg har engang hørt, at før man kan være i et forhold med en anden skal man kunne være tilfreds i et forhold med sig selv. Og det gælder selvfølgelig jer begge.
Det lyder som om, at du prøver at gøre din kæreste til noget han ikke er, og det må virkelig slide på hans selvtillid. Mht overvægten så vil han nok få lettere ved at tabe sig hvis han ved at din kærlighed ikke er betinget af om han vejer det ene eller det andet. Mht sexlysten så er det jo kun dig der kan vurdere om han tænder dig - men igen, jo mere accepteret han føler sig, jo lettere vil han også have ved at tage en ny rolle i sengen. Måske det er svært for ham at blive mere dominerende fordi han ved det er noget du venter på - og kan han så leve op til dine forventninger?
Jeg tror du skal prøve at finde ud af, hvordan du har det med dig selv - lave nogle ting som gør dig glad (uden ham), mærke at du savner ham og så nyde jeres samvær i stedet for at fejlfinde. Jo mere man går op og ned af hinanden, jo større kan selv små frustrationer føles.
Hvordan er hans opfattelse af dig? Der er garanteret også nogle ting som irriterer ham ved dig - måske er han bare så overbærende at han ikke siger det? Det kan være du skal prøve at fokusere på at være en god kæreste for ham i stedet for at han skal være det for dig. Måske opdager du undervejs, at du rent faktisk kan ændre jeres situation og dynamik uden at hakke på ham og uden at forsøge at lave ham om. Jeg tror vi nemmere vokser og udvikler os, hvis vi føler os elskede for dem vi er. Og finder du ud af at du ikke kan elske og acceptere ham for den han er, så er I måske ikke rigtige for hinanden.
håber du finder den rigtige vej for dig og jer
Anmeld