Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

flowerpot3

Holst85 skriver:

For ikke at snakke om alle de læger der bruger forskningspenge til private ting som iPhone, iPad, MacBook, restaurant besøg, rejser. Det er bl.a op i medierne nu. De kan sørme ikke redegøre hvad de har brugt alle de penge til, i hvert fald ikke forskning når det er telefoner og alt muligt andet det var brugt på.

så er det små ting at hr. Og fru Olsen som har en virksomhed køber dyre designer møbler til evt. Privat brug, og husk det er jo kun noget vi tror og ikke noget vi ved, så møblerne ku godt være noget til firmaet.

ej kom nu ind i kampen, det kan ikke kommes til livs og melde sin familiemedlemmer synes jeg godt nok er hul i hovedet.. Ja vi har alle vores meninger og holdninger men ligefrem at melde dem det forstår jeg ikke.

Men der er mange ting jeg ikke forstår 

Det at læger og andre ligeledes snyder gør handlingen ikke mindre kriminel, ej hellere mere acceptabel. Mener du at vi skal bare forholde os som passive tilskuere til denne slags ulovlige handlinger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Carina:-)

ekebiv skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst den pågældende artikel men den/dem om at kontanthjælpsmodtagere får 350.000 om året og de er jo ikke helt unuanceret. 

Derimod vd jeg fra en SKAT medarbejder at de bruger utrolig mange ressourcer på at forfølge anmeldelser der er himmelråbende chikane og uden "kød" på.

Det er så også tåbeligt hvis det bare er ren chikane-

Men troede egentligt at man ikke længere kunne melde ano ved SKAT?

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

Carina:-) skriver:

Jo jo, du kan jo bare sende et brev uden afsender. Jeg ved ikke om man kan være anonym på nettet.

jeg/vi er selv blevet meldt 2 gange af de samme, det er godtnok anonyme anmeldelser men vi ved godt hvem det er. De kunne have sparet os alle for en masse bøvl hvis de havde gidet komme og banke på døren så vi kunne have fortalt dem hvordan verden ser ud på denne side af vejen. 

Selvom vi absolut intet har at skjule og intet ulovligt foretager os, så er det VIRKELIG ubehageligt at vide man er overvåget. Heldigvis var anmeldelserne af en sådan karakter at SKAT anbefalede os at melde dem for chikane så det gjorde vi.

Anmeld

23. februar 2015

SS82

Chevro skriver:

Jeg tror vi i dk skal passe på at vi ikke får lidt for ondt i røven over hvad andre har

Hvis der reelt set er snyd - så er der teams fra skat der nok skal finde ud af det. Da man ikke kan blive ved med at trække ting fra 

Jeg tror ikke det gør noget godt at man går rundt og melder hinanden for alt muligt, leger politi og bestemmer over hinanden. 

Jeg er fuldstændig enig med dig. Og når jeg læser det ts skrev til st starte med er min første ranke at ts er missundelig på det den ven har. Sorry. 

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Carina:-) skriver:

Jo, har lige undersøgt det på nettet og det er fortsat muligt at anmelde snyd og bedrageri annonymt.

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Du må jo så også bare tage med i regnestykket at der er utrolig mange der anmelder i øst og vest og at det OGSÅ koster statskassen en formue i ressourcer på at undersøge anmeldelserne!!

På SKAT's hjemmeside står der at i 2014 fik de 4000 annonyme anmeldelse. Det synes jeg ikke er et forholdsvis lille antal, som jeg ikke umiddelbart synes afspejler et ustyrrelig trang i samfundet til at anmelde alt og alle og det bare fordi man vil chikanere.

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

flowerpot3 skriver:

På SKAT's hjemmeside står der at i 2014 fik de 4000 annonyme anmeldelse. Det synes jeg ikke er et forholdsvis lille antal, som jeg ikke umiddelbart synes afspejler et ustyrrelig trang i samfundet til at anmelde alt og alle og det bare fordi man vil chikanere.

Undskyld men jeg forstår ikke luge hvad du mener :-)

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Jeg mener at det forholdsvis lave antal af anmeldelser (4000/år) ser ikke ud til at afspejle et ustyrlig trang i samfundet til at anmelde bare for at chikanere. Jeg håber at de uberettigede anmeldelser som udgør ressourcespil er blot en lille brøkdel af de 4000.

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

ekebiv skriver:

Undskyld men jeg forstår ikke luge hvad du mener :-)

Har skrevet en uddybelse men glemte at citere dit sidste indlæg 

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

flowerpot3 skriver:

Jeg mener at det forholdsvis lave antal af anmeldelser (4000/år) ser ikke ud til at afspejle et ustyrlig trang i samfundet til at anmelde bare for at chikanere. Jeg håber at de uberettigede anmeldelser som udgør ressourcespil er blot en lille brøkdel af de 4000.

Jeg er blevet chikane anmeldt to gange af de samme og 2. gang vi talte med SKAT sagde de bare at de brugte mange ressourcer da de skal forfølge alle anmeldelser. 

4000 lyder heller ikke af mange på landsplan, ved ikke hvor meget tallet stiger hvis man tager de "ikke anonyme" anmeldelser med men det bliver jo nok ikke fordoblet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.