Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

Holst85

Det her virker som om nogen har ondt i røven over hvad andre har og kan få.

at han trækker noget fra i skat som er designer ting er jo hans egen sag, han kan sagtens ha sit kontor der hjemme, og hvis ikke han har, kommer det jo ikke andre ved. Nogle gange har folk for travlt med andre og hvad de gør, 

man skal nogle gange feje for sin egen dør før man gør det hos andre.

Tror det er er færreste der kan sige at de aldrig har gjort noget ulovligt, i forhold til at snyde skat, kommunen, staten ect.

hvem har ikke fået lavet sort arbejde, eller laver sort arbejde, hvem har ikke skiftet adresse til fordel for en selv.

Nogle gange skal man bare passe sig selv i stede for at ha så travlt med hvad andre laver. Og lad vær med at lave sine egne historier.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

modesty

flowerpot3 skriver:

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

Nej, jeg ville ikke anmelde.

Anmeld

23. februar 2015

Sitrani

flowerpot3 skriver:

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

Personligt ville jeg ikke melde en ven, for hverken sort arbejde eller skattesnyd.. jeg ville ikke ku få mig selv til det! Ved godt det er en pligt osv. Men må indrømme at jeg værdisætter mine venskaber noget højere end det fælles samfund.....

Hvis vi mangler penge i samfundet tror jeg ikke på at det er det sorte arbejde, som nogen udfører hist og her, der vælter læsset.... kig på den høje løn politikere får, og den alt for grotesk høje pension de får udbetalt!!!! Prøv at skru ned for det - så ku man hente mange penge til samfundet.... synes ikke det er "frisøren Bettina" længere nede af vejen, der tjener en skilling på at klippe sine veninder sort i fritiden, der får mit pis i kog... ærligt...

Anmeld

23. februar 2015

Carina:-)

Personligt ville jeg ikke melde en ven, for hverken sort arbejde eller skattesnyd.. jeg ville ikke ku få mig selv til det! Ved godt det er en pligt osv. Men må indrømme at jeg værdisætter mine venskaber noget højere end det fælles samfund.....

Hvis vi mangler penge i samfundet tror jeg ikke på at det er det sorte arbejde, som nogen udfører hist og her, der vælter læsset.... kig på den høje løn politikere får, og den alt for grotesk høje pension de får udbetalt!!!! Prøv at skru ned for det - så ku man hente mange penge til samfundet.... synes ikke det er "frisøren Bettina" længere nede af vejen, der tjener en skilling på at klippe sine veninder sort i fritiden, der får mit pis i kog... ærligt...

Prøv at google hvad socialt bedrageri koster samfundet- og bagefter kan du jo så tage sort arb.

Hvorfor tror du der er reformer? Fordi landet mangler penge-

Derfor bliver der sparet på børneområdet,på sundhedsområdet og på ældrepelejen.

Men hvis du synes folkeskole reformen er i orden- at vores børn ikke bliver passet ordentligog at det er helt fint at de ældre som har været med til at bygge vores samfund ikke kan få ordentligt mad og ikke kan få gjort rent- så kan jeg godt se at vi da bare skal lukke øjnene for de omkring 50 MILLIARDER der snydes for hvert år- de MILLIARDER ville kunne betaler pænt mange varme hænder 

Og så håber jeg dine venner sætter pris på din loyaltiet og betaler din regning på sygehuset den dag vi ikke længere har råd til at betale for at alle kan få lægehjælp i flæng-

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

Jeg synes sgu det er småligt at melde sådan noget. Det er jo trods alt småtteri afdelingen af "snyd" vi snakker om. Der er ikke blevet snydt i stride strømme og for flere hundrede tusind kroner, så helt ærligt. Det ville jeg aldrig i mit liv gøre. Ville selv kunne finde på det.

og som en anden så rigtigt skriver; fej for ejen dør først. Ville i aldrig få sort rengørkngshjælp eller maler arbejde? Har i aldrig snydt på nogen uskyldig måde? Og ville i anmelde det hvis det var jeres mor der gjorde det? Tror jeg ikke. Synes man skal holde sig fra andres sager - med mindre vi snakker om million-snyd. Man kan godt gå i for små sko. 

Anmeld

23. februar 2015

Pigeeeeen skriver:

Jeg synes sgu det er småligt at melde sådan noget. Det er jo trods alt småtteri afdelingen af "snyd" vi snakker om. Der er ikke blevet snydt i stride strømme og for flere hundrede tusind kroner, så helt ærligt. Det ville jeg aldrig i mit liv gøre. Ville selv kunne finde på det.

og som en anden så rigtigt skriver; fej for ejen dør først. Ville i aldrig få sort rengørkngshjælp eller maler arbejde? Har i aldrig snydt på nogen uskyldig måde? Og ville i anmelde det hvis det var jeres mor der gjorde det? Tror jeg ikke. Synes man skal holde sig fra andres sager - med mindre vi snakker om million-snyd. Man kan godt gå i for små sko. 

Prøv at google social snyd - vi snakker om 50 MILLIARDER om året.

Og ja jeg ville melde min mor - har meldt familiemedlemmer og ja er åben om det 

Nej har aldrig brugt sort arbejde- og nu har jeg selv en virksomhed hvor det er hvis man er så et ussselt menneske enormt nemt at skjule både sort arb og skattesnyd-Og selv min revisor har kredset om muligheder for at lempe reglerne sådan at jeg kunne putte mere i min egen lomme. 

Men jeg går ind for vores velfærdssamfund,og jeg går ind for ordentlige forhold sådan at alle kan få den samme lægehjælp.den samme skolegang og den samme uddannelsesmulighed.

Ergo går jeg ind for at vi alle yder med det vi skal for at vi alle kan nyde.

Nogen kalder det små sko,jeg kalder det retfærdighed. 

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

Carina:-) skriver:

Prøv at google social snyd - vi snakker om 50 MILLIARDER om året.

Og ja jeg ville melde min mor - har meldt familiemedlemmer og ja er åben om det 

Nej har aldrig brugt sort arbejde- og nu har jeg selv en virksomhed hvor det er hvis man er så et ussselt menneske enormt nemt at skjule både sort arb og skattesnyd-Og selv min revisor har kredset om muligheder for at lempe reglerne sådan at jeg kunne putte mere i min egen lomme. 

Men jeg går ind for vores velfærdssamfund,og jeg går ind for ordentlige forhold sådan at alle kan få den samme lægehjælp.den samme skolegang og den samme uddannelsesmulighed.

Ergo går jeg ind for at vi alle yder med det vi skal for at vi alle kan nyde.

Nogen kalder det små sko,jeg kalder det retfærdighed. 

Ja det er vi så forskellige. Men det jo også fint nok. 

Anmeld

23. februar 2015

Liiine!!

Jeg synes det er dybt småligt at melde sådan noget. Med mindre man selv har en skinnede glorie over hovedet synes jeg man skal blande sig fuldstændig uden om. 

Anmeld

23. februar 2015

Pigeeeeen skriver:

Ja det er vi så forskellige. Men det jo også fint nok. 

Ja jeg går heller ikke ind for indbrud ,butikstyveri eller underslæb - Men det er der jo også nogen der ser stort på 

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

Carina:-) skriver:

Ja jeg går heller ikke ind for indbrud ,butikstyveri eller underslæb - Men det er der jo også nogen der ser stort på 

Ja præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.