Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil I anmelde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.504 visninger
55 svar
84 synes godt om
22. februar 2015

flowerpot3

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Carina:-)

Ja ligesom alt andet snyd så har man pligt til at melde det-

Jeg melder uden at blinke folk når jeg opdager snyd- har haft familemedlemmer der har siddet og pralet af at modtage kh som enlige forsørger selv om de boede sammen . Andre har lavet sort arb. og andre igen har været på sygedp og arbejdet sort ved siden af.

Ikke om jeg gider se på at folk udnytter systemmet og malker det for skattekr som skal gå til både min og din velfærd.

Vores veldfærd er i smadder og der er stor risiko for at vores børn står med ingenting når vi engang er færdige med at drive rovdrift på systemmet så ja jeg melder og jeg er fa*me ligeglad med at folk kalder det stikkeri og politiwannabe vil hellere kaldes det frem for en velfærdsrytter 

Socialt bedrageri og skattesnyd kan virkelig få mig i det røde felt- hader asociale mennesker der kun tænker på dem selv. ( og det er i princippet fuldstændigt ligegyldigt at han tjener godt ,så betaler han jo også godt med skat  Men ligegyldigt hvad man tjener så har man pligt til at betale det man skal og ikke rage noget til sig man ikke er berettiget til for at vi ALLE kan nyde -

Så ja er du sikker - så meld ham

Anmeld

22. februar 2015

CaWi

flowerpot3 skriver:

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

Ved du helt reelt at designermøblerne står i hans private stue, og ikke på hans kontor? Eller at elektronikken ikke er den telefon/computer/tablet man hvert år kan trække fra?

Hvis han direkte praler med hans snyd eller du kan bevise det, ja så vil jeg melde det.

Anmeld

22. februar 2015

Rengyduck

Jeg ville aldrig melde mine venner medmindre det var politisager. Jeg synes det er dybt usolidarisk. 

Anmeld

22. februar 2015

lineog4

Rengyduck skriver:

Jeg ville aldrig melde mine venner medmindre det var politisager. Jeg synes det er dybt usolidarisk. 

Det er vel lige så usoldairsk ikke at ville betale til vores fælles kasse?

Jeg er kidt konfliktsky som menneske så ville tænke, debattere og tale for og imod med mig selv mange gange før jeg meldte nogen. Men jeg ville på ingen måde føle mig usoldarisk, men som en knapt så god ven hvis ikke jeg havde varskoet først. 

Men jeg ville mene de som snyder i skat, de som snyder med bidrag osv er usoldariske.

Anmeld

22. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det lyder som et tilfælde hvor man bør melde det - men personligt tror jeg ikke at jeg ville gøre det. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om det. Tænker at der er andre der skal klare det job. Men ved godt at man jo burde gøre det. 

Anmeld

22. februar 2015

Mamacita til 2 piger

flowerpot3 skriver:

Den er svær.. Hvis du ikke præcis ved hvordan det er konteret i virksomhedens regnskab, så kan det jo reelt godt være at der ikke er tale om snyderi.. 

Man kan jo komme udenom at betale for varerne på mange måder, uden det nødvendigvis er kriminelt og skattesnyderi.. Selvom jeg også mener at det ikke er etisk korrekt! 

Jeg tror du skal passe lidt på hvis du reelt ikke har bevis for at der er tale om svindel.. Jeg ville aldrig selv melde noget, medmindre jeg var 100% sikker i min sag og kunne dokumentere min påstand!

- i det hele taget så synes jeg at det der med at folk melder hinanden for alt muligt... Det bryder jeg mig bare ikke om! Ikke fordi jeg personligt har noget at skjule, men jeg synes det er træls at samfundet er blevet så skeptisk over for alt og alle.. 

Det eneste jeg ville anmelde uden tøven er hvis det omhandler børn!!

Anmeld

22. februar 2015

ekebiv

Carina:-) skriver:

Ja ligesom alt andet snyd så har man pligt til at melde det-

Jeg melder uden at blinke folk når jeg opdager snyd- har haft familemedlemmer der har siddet og pralet af at modtage kh som enlige forsørger selv om de boede sammen . Andre har lavet sort arb. og andre igen har været på sygedp og arbejdet sort ved siden af.

Ikke om jeg gider se på at folk udnytter systemmet og malker det for skattekr som skal gå til både min og din velfærd.

Vores veldfærd er i smadder og der er stor risiko for at vores børn står med ingenting når vi engang er færdige med at drive rovdrift på systemmet så ja jeg melder og jeg er fa*me ligeglad med at folk kalder det stikkeri og politiwannabe vil hellere kaldes det frem for en velfærdsrytter 

Socialt bedrageri og skattesnyd kan virkelig få mig i det røde felt- hader asociale mennesker der kun tænker på dem selv. ( og det er i princippet fuldstændigt ligegyldigt at han tjener godt ,så betaler han jo også godt med skat  Men ligegyldigt hvad man tjener så har man pligt til at betale det man skal og ikke rage noget til sig man ikke er berettiget til for at vi ALLE kan nyde -

Så ja er du sikker - så meld ham

Tager du en snak med dem du melder så de får en mulighed for at forklare sammenhængen??

Anmeld

23. februar 2015

Carina:-)

Tager du en snak med dem du melder så de får en mulighed for at forklare sammenhængen??

Jeg er altid åben om at jeg melder - og hvor meget sammenhæng er der i at en person sidder og siger at x har adresse hos hans mor for ellers ville jeg ikke få forsørger tillæg. 

Men ja siger altid min mening om deres svineri og gør dem klart at jeg melder uden at blinke - det har kostet et par venskaber men helt ærligt jeg gider ikke venner der stjæler fra mig - og det er tyveri at stjæle fra vores fælles kasse. 

Anmeld

23. februar 2015

Chevro

flowerpot3 skriver:

Jeg tror vi i dk skal passe på at vi ikke får lidt for ondt i røven over hvad andre har

Hvis der reelt set er snyd - så er der teams fra skat der nok skal finde ud af det. Da man ikke kan blive ved med at trække ting fra 

Jeg tror ikke det gør noget godt at man går rundt og melder hinanden for alt muligt, leger politi og bestemmer over hinanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.