Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

ønskebørn74

flowerpot3 skriver:

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

De må godt stå hjemme hos ham selv, hvis han også har kunder med hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Mama85

flowerpot3 skriver:

Jeg har en bekendt som er selvstændig. Vedkommende har købt en del varer (designer møbler og elektronik) til privatforbrug men angivet dem som varer, som er til firmaets brug. Han udnytter dermed en skattefordel som han har som selvstændig og får varerne meget billigere. 

Jeg synes i pricippet at det er forkert og i netop dette tilfælde grisk at vedkommende gør det (han tjener helt vildt godt og praler med det). Det er jo i bund og grund skattesnyd. Hvordan ser I på det - har man en pligt som borger at anmelde sådan en tilfælde eller ...? 

Der er så mange regler der kan bøjes så meget, at der skal meget til for at det kaldes snyd..selvom at det lyder og ser ud til at det er snyd, så er det langtfra sikkert at der er tale om snyd. Jeg ville passe mit hvis jeg var i dit sted.

Anmeld

23. februar 2015

Sitrani

Carina:-) skriver:

Prøv at google hvad socialt bedrageri koster samfundet- og bagefter kan du jo så tage sort arb.

Hvorfor tror du der er reformer? Fordi landet mangler penge-

Derfor bliver der sparet på børneområdet,på sundhedsområdet og på ældrepelejen.

Men hvis du synes folkeskole reformen er i orden- at vores børn ikke bliver passet ordentligog at det er helt fint at de ældre som har været med til at bygge vores samfund ikke kan få ordentligt mad og ikke kan få gjort rent- så kan jeg godt se at vi da bare skal lukke øjnene for de omkring 50 MILLIARDER der snydes for hvert år- de MILLIARDER ville kunne betaler pænt mange varme hænder 

Og så håber jeg dine venner sætter pris på din loyaltiet og betaler din regning på sygehuset den dag vi ikke længere har råd til at betale for at alle kan få lægehjælp i flæng-

Tror skam også nogle politikere er med i de 50 milliarder der blir snydt for i samfundet.... De er selv ret gode til at trække fra, bruge borgernes penge på private anliggender osv. Hvis vi skruede ned for alle politikeres løn og pensioner, så ville vi hurtigt få 50 milliarder ind... inkl. dem der der stor-snyder......

Jeg skrev også fx frisører og lign. tjener "småpenge" på deres sorte arbejde... ikke kæmpe firmaer der "går konkurs" og så bare opretter et nyt firma, som går konkurs!!! På den måde bliver der fanme også snydt med mange penge i samfundet.... tror ikke på det er "de små" beløb der vælter læsset......

Samfundet ku starte med at gøre det umuligt at opstarte et nyt firma med stråmænd, efter man er gået konkurs med et andet, eller sælge sit firma til "sig selv" og derved tjene på det.... det synes jeg er et langt større problem, end at jeg fx betaler en ven for at sætte et rækværk op for mig.... 

Anmeld

23. februar 2015

Carina:-)

Sitrani skriver:

Tror skam også nogle politikere er med i de 50 milliarder der blir snydt for i samfundet.... De er selv ret gode til at trække fra, bruge borgernes penge på private anliggender osv. Hvis vi skruede ned for alle politikeres løn og pensioner, så ville vi hurtigt få 50 milliarder ind... inkl. dem der der stor-snyder......

Jeg skrev også fx frisører og lign. tjener "småpenge" på deres sorte arbejde... ikke kæmpe firmaer der "går konkurs" og så bare opretter et nyt firma, som går konkurs!!! På den måde bliver der fanme også snydt med mange penge i samfundet.... tror ikke på det er "de små" beløb der vælter læsset......

Samfundet ku starte med at gøre det umuligt at opstarte et nyt firma med stråmænd, efter man er gået konkurs med et andet, eller sælge sit firma til "sig selv" og derved tjene på det.... det synes jeg er et langt større problem, end at jeg fx betaler en ven for at sætte et rækværk op for mig.... 

Nu ved jeg ikke hvor meget du tror at politikere tjener!

Men en statsminister lønning ligger pt. omkring 1,5 million årligt.

Der er 179 medlemmer af folketinget.

Et menig medlem tjerner omkring 740000 årligt.

Dertil kommer naturligvis pension, og div tilskud.

Det vil allerhøjest løbe op i én kvart milliard.

Altså ganske langt op til 50 milliarder.

Og skal vi endelig være retfærdige så arbejder de trods alt for deres løn - det andet er snyd og bedrag af penge der skulle komme alle til gode og ikke bare en selv. 

Jeg betaler jo også topskat selv om det kunne være enormt skønt at beholde de penge selv - men så kan jeg jo ikke samtidig forvente at jeg kan nyde alle samfundets goder hvis jeg bare vil have mere selv og så også lige forventer at andre betaler min del . 

Anmeld

23. februar 2015

Sitrani

Carina:-) skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget du tror at politikere tjener!

Men en statsminister lønning ligger pt. omkring 1,5 million årligt.

Der er 179 medlemmer af folketinget.

Et menig medlem tjerner omkring 740000 årligt.

Dertil kommer naturligvis pension, og div tilskud.

Det vil allerhøjest løbe op i én kvart milliard.

Altså ganske langt op til 50 milliarder.

Og skal vi endelig være retfærdige så arbejder de trods alt for deres løn - det andet er snyd og bedrag af penge der skulle komme alle til gode og ikke bare en selv. 

Jeg betaler jo også topskat selv om det kunne være enormt skønt at beholde de penge selv - men så kan jeg jo ikke samtidig forvente at jeg kan nyde alle samfundets goder hvis jeg bare vil have mere selv og så også lige forventer at andre betaler min del . 

Det synes jeg også er en høj løn... men der er vi så bare forskellige.... pensionen synes jeg er alt for høj og de kan pensionere langt før "os andre" og få sygt mange penge efter kun 1 år på posten!! Der er da grotesk og mega uretfærdigt!!!: 

Eftervederlag: Når et folketingsmedlem ryger ud af Folketinget pga. valg eller sygdom, får de et eftervederlag på 51.358 kr. om måneden i et-to år afhængigt af, hvor længe de har siddet i Folketinget. I det første år sker der ingen modregning for indtægter op til 134.596 kr. Derudover modregnes evt. indtægter, men der er ingen krav om, at ekspolitikeren skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Boligydelse: De folketingsmedlemmer som har bopæl langt væk Christiansborg, fx Fyn og Jylland, får ret til en særlig skattefri boliggodtgørelse på max 8.813,50 kroner. 

Pensionsalder: Et enkelt år som medlem af Folketinget udløser retten til livslang politikerpension. Til forskel fra resten af befolkningen, der må vente til folkepensionsalderen, kan politikere få pension allerede fra efterlønsalderen. Hvis de blev medlem før 2007, modtager de altså pension, fra de er 60 år. Er de blevet medlem senere end 2007, så modtager de pension, fra de er 61 år.

Pensionens størrelse: Har man blot siddet en enkelt periode i Folketinget, så udløser det en politikerpension på 79.142 kr. om året. 20 år eller mere i Folketinget giver hele 347.008 kr. om året i politikerpension. Politikerpensionen bliver udbetalt, også selvom personen stadig arbejder og får løn eller modtager andre pensioner ved siden af.

Og hvis man et minister får man endnu mere, inkl. ministerens børn, der får børnepension!!!!

Hvis man fjernede og skruede ned for al den spil af penge (som det er i mine øjne!) Så tror jeg man fik lidt mere end en kvart million ud af det!

Ingen tvivl om at de skal have en god løn for deres arbejde! Meeeeen alt set andet der følger med af goder er sgu for meget..

men men men... det var heller ikke det det handlede om - det var jo sort Arbejde! Men der er vi så bare uenige! Fred være med det 

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

ønskebørn74 skriver:

De må godt stå hjemme hos ham selv, hvis han også har kunder med hjem.

Han har hjemmekontor, dog aldrig kunder i hjemmet. Han har selv sagt at møblerne ikke må bruges privat da de blev købt til fiermaet. 

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Pigeeeeen skriver:

Jeg synes sgu det er småligt at melde sådan noget. Det er jo trods alt småtteri afdelingen af "snyd" vi snakker om. Der er ikke blevet snydt i stride strømme og for flere hundrede tusind kroner, så helt ærligt. Det ville jeg aldrig i mit liv gøre. Ville selv kunne finde på det.

og som en anden så rigtigt skriver; fej for ejen dør først. Ville i aldrig få sort rengørkngshjælp eller maler arbejde? Har i aldrig snydt på nogen uskyldig måde? Og ville i anmelde det hvis det var jeres mor der gjorde det? Tror jeg ikke. Synes man skal holde sig fra andres sager - med mindre vi snakker om million-snyd. Man kan godt gå i for små sko. 

Det drejer sig om omkring 30-40 000kr. DET synes jeg ikke er små penge. Grunden til at jeg skrev dette indlæg er for at høre andres mening. Havde egentlig ikke intentioner om at anmelde det; har nemlig kendt til denne problemstilling i længere tid men det er først nu det er gået op for mig at det er noget som burde måske anmeldes. 

Synes ikke dit argument med fej din egen dør først er passende. Hvis jeg skulle anmelde det ville det ikke være for at være ond ved ham, men fordi jeg vil synes det er Det rigtige/retfærdige at gøre.

Anmeld

23. februar 2015

Krydserfingre

flowerpot3 skriver:

Det drejer sig om omkring 30-40 000kr. DET synes jeg ikke er små penge. Grunden til at jeg skrev dette indlæg er for at høre andres mening. Havde egentlig ikke intentioner om at anmelde det; har nemlig kendt til denne problemstilling i længere tid men det er først nu det er gået op for mig at det er noget som burde måske anmeldes. 

Synes ikke dit argument med fej din egen dør først er passende. Hvis jeg skulle anmelde det ville det ikke være for at være ond ved ham, men fordi jeg vil synes det er Det rigtige/retfærdige at gøre.

Beklager hvis du ikke synes min kommentar var passende ville blot tilkendegive min mening  

Anmeld

23. februar 2015

Holst85

For ikke at snakke om alle de læger der bruger forskningspenge til private ting som iPhone, iPad, MacBook, restaurant besøg, rejser. Det er bl.a op i medierne nu. De kan sørme ikke redegøre hvad de har brugt alle de penge til, i hvert fald ikke forskning når det er telefoner og alt muligt andet det var brugt på.

så er det små ting at hr. Og fru Olsen som har en virksomhed køber dyre designer møbler til evt. Privat brug, og husk det er jo kun noget vi tror og ikke noget vi ved, så møblerne ku godt være noget til firmaet.

ej kom nu ind i kampen, det kan ikke kommes til livs og melde sin familiemedlemmer synes jeg godt nok er hul i hovedet.. Ja vi har alle vores meninger og holdninger men ligefrem at melde dem det forstår jeg ikke.

Men der er mange ting jeg ikke forstår 

Anmeld

23. februar 2015

sne190810

Jeg er målløs over at der er så mange som lukker øjnene, og syntes socialt bedrageri er OK!! 

Hvad i alverden sker der? 

I ved godt, at jo flere penge der mangler i fælleskassen fordi "det er småligt" at råbe vagt i gevær, når Peter "glemmer" at opgive ting til skat, Lone som har sort fuldtidarbejde ved siden dagpengene, og enlige Sophie bor med sin kæreste alligevel fordi det er hyggeligt - det rammer jer selv ellers jeres børn en dag? 

Jeg syntes det er en grotesk tankegang at have, og ikke mindst sørgelig.

, 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.