Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

flowerpot3

Jeg er fuldstændig enig med dig. Og når jeg læser det ts skrev til st starte med er min første ranke at ts er missundelig på det den ven har. Sorry. 

Det er du velkommen til at synes. Jeg har faktisk ganske kortvarigt tænkt på om tråden vil afspejle misundelse. Men, for at være helt ærlig,er jeg ret ligeglad med hvordan folk tolker det, da det er i bund og grund absolut irelevant i forhold til sagens fakta.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

flowerpot3

ekebiv skriver:

Jo jo, du kan jo bare sende et brev uden afsender. Jeg ved ikke om man kan være anonym på nettet.

jeg/vi er selv blevet meldt 2 gange af de samme, det er godtnok anonyme anmeldelser men vi ved godt hvem det er. De kunne have sparet os alle for en masse bøvl hvis de havde gidet komme og banke på døren så vi kunne have fortalt dem hvordan verden ser ud på denne side af vejen. 

Selvom vi absolut intet har at skjule og intet ulovligt foretager os, så er det VIRKELIG ubehageligt at vide man er overvåget. Heldigvis var anmeldelserne af en sådan karakter at SKAT anbefalede os at melde dem for chikane så det gjorde vi.

Kan godt forstå, du synes det er ubehageligt at blive chikaneret på denne måde. Slet ikke ok 

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Chevro skriver:

Jeg tror vi i dk skal passe på at vi ikke får lidt for ondt i røven over hvad andre har

Hvis der reelt set er snyd - så er der teams fra skat der nok skal finde ud af det. Da man ikke kan blive ved med at trække ting fra 

Jeg tror ikke det gør noget godt at man går rundt og melder hinanden for alt muligt, leger politi og bestemmer over hinanden. 

Mange udfører sort arbejde for færre penge end det er tale om i den situation mit indlæg handler om. Mener du det ikke skal anmeldes hellere, for man skal lade være med at have "ondt i røven" over hvad andre har eller laver, lovligt eller ej?

Anmeld

24. februar 2015

Chevro

flowerpot3 skriver:

Mange udfører sort arbejde for færre penge end det er tale om i den situation mit indlæg handler om. Mener du det ikke skal anmeldes hellere, for man skal lade være med at have "ondt i røven" over hvad andre har eller laver, lovligt eller ej?

Kan ikke lige få din tekst til at hænge sammen? 

Men jeg mener det er nogles job at få fat i dem som snyder og bedrager - ikke alle vi andres!

Anmeld

24. februar 2015

Carina:-)

Chevro skriver:

Men jeg mener det er nogles job at få fat i dem som snyder og bedrager - ikke alle vi andres!

Så du ville også vende ryggen til hvis du overværede en kollega stjæle fra personalekassen  eller fra firmaet.-fordi det er din chefs job at få fat i tyven?

Eller hvis du overværer et indbrud fordi det er politiets job at fange tyven?

Og inden du nu siger det ikke kan sammenlignes- så jo det kan det - for tyveri fra fælleskassen er lige så slemt - der er det bare ikke få personer det går ud over ,men derimod alle os andre.

Anmeld

24. februar 2015

flowerpot3

Chevro skriver:

Undskyld jeg er så dårlig til at forklare mig; var mega træt i går da jeg skrev indlægget. Det jeg mente var at der findes rigtig mange, der udfører sort arbejde og snyder statskassen for færre penge end ham jeg referer til. Mener du at de hellere ikke skal anmeldes?

Myndighederne har brug for hjælp til at gøre deres job, nemlig at afsløre snyd; ellers har de ikke en jordisk chance for at fange dem, der snyder. Så jeg synes ikke argumentet med at det er "deres job" holder helt. Vi har allesammen et ansvar hvad det angår og dette er blevet mere og mere klart for mig efter diskussionerne i denne tråd. Er ikke i tvivl om hvad min pligt er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.