Vil I anmelde det? At snyde i SKAT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2015

ekebiv

Carina:-) skriver:

Jeg er altid åben om at jeg melder - og hvor meget sammenhæng er der i at en person sidder og siger at x har adresse hos hans mor for ellers ville jeg ikke få forsørger tillæg. 

Men ja siger altid min mening om deres svineri og gør dem klart at jeg melder uden at blinke - det har kostet et par venskaber men helt ærligt jeg gider ikke venner der stjæler fra mig - og det er tyveri at stjæle fra vores fælles kasse. 

Sålænge du fortæller folk at du melder dem så har jeg ikke noget problem med det. Det er al den anonyme "stikke hinanden" jeg ikke kan snuppe.

Men det lyder også som om du kender ualmindelig mange ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Carina:-)

ekebiv skriver:

Sålænge du fortæller folk at du melder dem så har jeg ikke noget problem med det. Det er al den anonyme "stikke hinanden" jeg ikke kan snuppe.

Men det lyder også som om du kender ualmindelig mange ��

Tror alle kender mange der udøver en eller anden form for snyd- 

Der bliver bedraget for 50 milliarder om året og det er jo ikke kun en eller to der står for det

Men ja jeg har lavet flere anmeldelser både til skat og udbetaling danmark - og ja jeg fortæller altid hvem jeg er både på anmeldelsen og til de involverede.

Har ingen mening om andre der vælger at være ano da jeg kunne forestille mig at der er mange der er bange for reaktionen hvis de står frem med deres anmeldelse - og jeg ser heller at folk anmelder ano end at de ikke gør det- Har det stramt med at der nu igen snakkes om brugerbetaling til lægen fordi der endnu engang konstanteres der mangler penge i kassen- Der ville de 50 milliarder jo så lune godt frem for at vi nu igen skal udsættes for ekstra udgifter fordi nogen ikke kender til alm pli og kun tager det der tilkommer dem og ikke bare rager til sig på ulovlig vis 

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

Tror alle kender mange der udøver en eller anden form for snyd- 

Der bliver bedraget for 50 milliarder om året og det er jo ikke kun en eller to der står for det

Men ja jeg har lavet flere anmeldelser både til skat og udbetaling danmark - og ja jeg fortæller altid hvem jeg er både på anmeldelsen og til de involverede.

Har ingen mening om andre der vælger at være ano da jeg kunne forestille mig at der er mange der er bange for reaktionen hvis de står frem med deres anmeldelse - og jeg ser heller at folk anmelder ano end at de ikke gør det- Har det stramt med at der nu igen snakkes om brugerbetaling til lægen fordi der endnu engang konstanteres der mangler penge i kassen- Der ville de 50 milliarder jo så lune godt frem for at vi nu igen skal udsættes for ekstra udgifter fordi nogen ikke kender til alm pli og kun tager det der tilkommer dem og ikke bare rager til sig på ulovlig vis 

Du må jo så også bare tage med i regnestykket at der er utrolig mange der anmelder i øst og vest og at det OGSÅ koster statskassen en formue i ressourcer på at undersøge anmeldelserne!!

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv skriver:

Du må jo så også bare tage med i regnestykket at der er utrolig mange der anmelder i øst og vest og at det OGSÅ koster statskassen en formue i ressourcer på at undersøge anmeldelserne!!

Det må man så gå udfra er fraregnet de 50 milliarder som der beregnes statkassen mister - og så er det jo skræmmende at tænke på at tallet måske er væsentligt højere...

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

Det må man så gå udfra er fraregnet de 50 milliarder som der beregnes statkassen mister - og så er det jo skræmmende at tænke på at tallet måske er væsentligt højere...

Personligt tager jeg den slags beregninger med et gran salt da de ofte er behæftet med diverse "fejl". 

Men af ren nysgerrighed, hvordan reagerer dem du melder? Kan de godt forstå det eller bliver de sure?

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv skriver:

Personligt tager jeg den slags beregninger med et gran salt da de ofte er behæftet med diverse "fejl". 

Men af ren nysgerrighed, hvordan reagerer dem du melder? Kan de godt forstå det eller bliver de sure?

Der er røget et par venskaber og en svigerinde snakkede ikke til mig i et halvt år - Men seriøst jeg er kold!

Jeg vil simpelthen ikke høre på at folk sidder og praler af hvor meget de scorer ved at snyde systemmet .

Jeg har også ringet til politiet engang da naboen kørte ind efter sin datter skidefuld en nytårsaften - Jeg er ikke lovbryderenes yngling men jeg har det godt med at vide at jeg ikke bare sidder og piver over vores høje skattetryk ,reformer og brugerbetaling- for jeg gør mit for at folk betaler det de skal og ikke får mere end det de skal have-

Og heldigvis så er flertallet i DK jo heldigvis med på at vi skal stoppe snyd for at de der virkelig har behovet også er de eneste der får

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv skriver:

Og artiklen om de 50 milliarder kan læse i Information hvor der er diverse forskere der giver deres besyv på hvorfor vores moral i DK er så lav at der kan snydes for så mange penge- Ret interessant læsning hvis man er int i et indblik i hvor tallene stammer fra og det ikke bare er et eller andet tal skatteministeren slynger ud. 

Anmeld

23. februar 2015

flowerpot3

Holst85 skriver:

For ikke at snakke om alle de læger der bruger forskningspenge til private ting som iPhone, iPad, MacBook, restaurant besøg, rejser. Det er bl.a op i medierne nu. De kan sørme ikke redegøre hvad de har brugt alle de penge til, i hvert fald ikke forskning når det er telefoner og alt muligt andet det var brugt på.

så er det små ting at hr. Og fru Olsen som har en virksomhed køber dyre designer møbler til evt. Privat brug, og husk det er jo kun noget vi tror og ikke noget vi ved, så møblerne ku godt være noget til firmaet.

ej kom nu ind i kampen, det kan ikke kommes til livs og melde sin familiemedlemmer synes jeg godt nok er hul i hovedet.. Ja vi har alle vores meninger og holdninger men ligefrem at melde dem det forstår jeg ikke.

Men der er mange ting jeg ikke forstår 

Det her er ikke noget "vi tror"; det er noget han selv fortæller når han praller med de "gode køb" han laver til sig selv og sin familie ved at bruge firmaet. Jeg er ofte i deres hus og ved præcist hvilke møbler og elektronik det er tale om og hvor de er placeret. Det er dog ikke sikkert han har "nævt" alle hans gode køb. Men ja, noget af designermøblementet er ganske rigtigt købt og brugt i hans kontor, helt efter bogen.

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

flowerpot3 skriver:

Det her er ikke noget "vi tror"; det er noget han selv fortæller når han praller med de "gode køb" han laver til sig selv og sin familie ved at bruge firmaet. Jeg er ofte i deres hus og ved præcist hvilke møbler og elektronik det er tale om og hvor de er placeret. Det er dog ikke sikkert han har "nævt" alle hans gode køb. Men ja, noget af designermøblementet er ganske rigtigt købt og brugt i hans kontor, helt efter bogen.

Jeg synes du skal tage en snak med ham om at du vil melde ham. Har ikke noget problem med at folk  melder hinanden, sålænge de står ved det og selv fortæller det til pågældende ��

Anmeld

23. februar 2015

ekebiv

Og artiklen om de 50 milliarder kan læse i Information hvor der er diverse forskere der giver deres besyv på hvorfor vores moral i DK er så lav at der kan snydes for så mange penge- Ret interessant læsning hvis man er int i et indblik i hvor tallene stammer fra og det ikke bare er et eller andet tal skatteministeren slynger ud. 

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst den pågældende artikel men den/dem om at kontanthjælpsmodtagere får 350.000 om året og de er jo ikke helt unuanceret. 

Derimod vd jeg fra en SKAT medarbejder at de bruger utrolig mange ressourcer på at forfølge anmeldelser der er himmelråbende chikane og uden "kød" på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.