Skouboe skriver:
Jeg har ikke så meget at sige, som andre ikke allerede har sagt, men jeg ville ikke gå uden et
.
Herhjemme er jeg også syg (jeg har sclerose), og det betyder at manden i perioder tager hele slæbet, og ungerne godt ved at når mors hoved har det skidt, så skal man være stille
. Jeg har et par tanker, jeg gerne vil dele med dig.
Først og fremmest så er det ikke meningen at din mand skal gå og sove dårligt, fordi du er så træls at leve sammen med. Det er ikke din skyld at han sover dårligt, og det er ikke et ansvar du skal påtage dig. Han skal tage en snak med sin læge og sammen skal de finde ud af hvorfor han sover dårligt, og hvad der kan gøres. Det kan fx være meditation, en lang gåtur om aftenen for at klare hovedet, sovepiller eller noget helt 4. Det er simpelthen for nemt at bare tørre den af på dig.
Dernæst så er træthed også en fast komponent af min sygdom, og det kan være voldsomt invaliderende. I perioder er der intet at gøre, men jeg har også med tiden lært at nogle ting er nemmere for mig, når mit hoved blander sig uden om, og min krop bare kører på rutinen. En af de måder jeg overlever på er lydbøger!
Jeg personligt bruger en iPod til mine lydbøger, men det er faktisk blevet super nemt også at gøre det via mobilen, via fx storytel.dk eller audible.com, hvis det skal være på engelsk. Det fungerer på den måde at når mit hoved ikke orker mere, eller når der skal ryddes op/laves mad/gøres rent eller lignende, så putter jeg iPod'en i lommen og den ene høretelefon i øret, og så går jeg og hører lydbog mens jeg arbejder (husk at sætte den anden høretelefon fast med en lille klemme eller clips til trøjen, så den ikke hele tiden kommer i vejen). Mit hoved kan så koncentrere sig om lydbogen og så føles det ikke trættende på samme måde at gå og ordne ting, for i virkeligheden hører jeg jo bare lydbog.
Jeg tror faktisk at storytel tilbyder en gratis prøvemåned, så jeg synes klart at du skal prøve det. Det kan godt være at det er en lille ting, men det er de små ting, der er nemme at ændre på og alting hjælper 
Hej.
Han har prøvet sovepiller og været til læge flere gange .. Seneste i dag. Her fik han nogle nye piller.
Lægen har henvist ham til psykolog, men han siger at vi ikke har råd (hvilket i hellere ikke har) Men det skal vi jo bare ha!