Hold nu kæft en lorte aften !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2015

MyLove E

EnGodMor skriver:

Helt enig her

Alle kan have en dårlig dag, være sløje eller syge. 

Svar længere oppe Og jeg er enig med dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

MyLove E

Skouboe skriver:

Jeg har ikke så meget at sige, som andre ikke allerede har sagt, men jeg ville ikke gå uden et .

Herhjemme er jeg også syg (jeg har sclerose), og det betyder at manden i perioder tager hele slæbet, og ungerne godt ved at når mors hoved har det skidt, så skal man være stille . Jeg har et par tanker, jeg gerne vil dele med dig.

Først og fremmest så er det ikke meningen at din mand skal gå og sove dårligt, fordi du er så træls at leve sammen med. Det er ikke din skyld at han sover dårligt, og det er ikke et ansvar du skal påtage dig. Han skal tage en snak med sin læge og sammen skal de finde ud af hvorfor han sover dårligt, og hvad der kan gøres. Det kan fx være meditation, en lang gåtur om aftenen for at klare hovedet, sovepiller eller noget helt 4. Det er simpelthen for nemt at bare tørre den af på dig.

Dernæst så er træthed også en fast komponent af min sygdom, og det kan være voldsomt invaliderende. I perioder er der intet at gøre, men jeg har også med tiden lært at nogle ting er nemmere for mig, når mit hoved blander sig uden om, og min krop bare kører på rutinen. En af de måder jeg overlever på er lydbøger!

Jeg personligt bruger en iPod til mine lydbøger, men det er faktisk blevet super nemt også at gøre det via mobilen, via fx storytel.dk eller audible.com, hvis det skal være på engelsk. Det fungerer på den måde at når mit hoved ikke orker mere, eller når der skal ryddes op/laves mad/gøres rent eller lignende, så putter jeg iPod'en i lommen og den ene høretelefon i øret, og så går jeg og hører lydbog mens jeg arbejder (husk at sætte den anden høretelefon fast med en lille klemme eller clips til trøjen, så den ikke hele tiden kommer i vejen). Mit hoved kan så koncentrere sig om lydbogen og så føles det ikke trættende på samme måde at gå og ordne ting, for i virkeligheden hører jeg jo bare lydbog.

Jeg tror faktisk at storytel tilbyder en gratis prøvemåned, så jeg synes klart at du skal prøve det. Det kan godt være at det er en lille ting, men det er de små ting, der er nemme at ændre på og alting hjælper 

Hej.

Han har prøvet sovepiller og været til læge flere gange .. Seneste i dag. Her fik han nogle nye piller.

Lægen har henvist ham til psykolog, men han siger at vi ikke har råd (hvilket  i hellere ikke har) Men det skal vi jo bare ha!

Anmeld

30. januar 2015

A&F

Loa skriver:

Kommer nok lidt i modvind her, men har alligevel lyst til at skrive at din mand har vel også lov til et break ind i mellem, især når han er syg? Tror ikke nogen kan holde ud af skulle tage hensyn til en anden udelukkende 24/7 resten af livet. 

Hvis du sover hver eneste dag stort set, så synes jeg faktisk det er helt fair at han når han er syg trækker stikket og ikke magter noget.

Du beskriver det godt, var også min tanke .

Anmeld

30. januar 2015

Loa

MyLove E skriver:

Jeg ved godt han trænger til et break. Og jeg prøver virkelig at gøre alt hvad jeg kan.

Jeg spørg ham næsten dagligt hvad jeg kan gøre for ham. Jeg kan jo se han får det værre og værre for hver dag der går

Jeg har foreslåede flere gange at mig og søn kunne tage væk nogle dage, eller han tog væk alene. Men han vil ikke!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? 

Han er i en pårørende gruppe, men det er kun en gang om måneden. 

Jeg ved godt jeg var hård, men jeg har så mange tanker i mit hoved at jeg kan virkelig ikke rumme at skulle læse hans også.

Så må han sige, jeg ligger mig har det virkelig træls.. Først bliver træt af det men det går hurtigt over og det ved han!

Okay det lyder som om du under ham det og prøver at give ham et break. 

Tolkede det som om du var sur over han var syg og ikke kunne deltage så meget. 

Tror du ikke du kan insistere på han måske kommer til lægen og bliver henvist til nogen der kan give ham/jer nogle redskaber.

Lyder ikke som om det er nemt at være jer.

Anmeld

31. januar 2015

MyLove E

Loa skriver:

Okay det lyder som om du under ham det og prøver at give ham et break. 

Tolkede det som om du var sur over han var syg og ikke kunne deltage så meget. 

Tror du ikke du kan insistere på han måske kommer til lægen og bliver henvist til nogen der kan give ham/jer nogle redskaber.

Lyder ikke som om det er nemt at være jer.

Jeg var sur over måden han gik på. Sur over han ikke fortælle mig hvor skidt han har. Sur over at han har det så skidt, at han så ikke bare ligger sig men altid skal vise sig og begge at gøre rent!

Selvfølgelig ønsker jeg ham det bedste og jeg ved det er hårdt for ham.

Han har Været ved læge flere gange. Lægen har givet ham en henvisning til psykolog, men han bruger den ikke han siger vi ikke har råd  Det har vi måske hellere ikke, men det jo så vigtigt at  han får det bedre

Anmeld

31. januar 2015

Linkaa

MyLove E skriver:

Han sover dårligt fordi,det er hårdt at bo sammen med dig.

Lægen har givet ham sove piller men de virker ikke.

Han  plejer bare aldrig blive så gal. MEN han har det også skidt, hvilket også er derfor jeg lader ham sove.

Hejsa Stort til dig. Det er ikke let at være dig i sådan en situation. Men hvor er det flot at du fik lavet mad, passet din søn osv. Apå trods af det du følte... Det er vigtigt at du fokuserer på de ting som lykkes for dig, da det jo ligger til folk med ADHD (som du måske har) at ville gøre alt PERFEKT! Derfor har man også en tendens til at forlange for meget af sig selv, og somme tider også af omgivelserne....

når din mand er kørt så langt ned, at han sover dårligt, bliver syg og ikke kan rumme uenigheder, kan det være fordi han har været stærk længe? Ikke fordi det er en trøst for dig, men måske det kan give dig større forståelse for ham. Ligesom han også forsøger st forstå og være der for dog...

I sådan en situation ville det måske være en god ide med blot at spise rugbrødsmadder til aftensmad, og så stå 20 min. tidligere op for st smøre madpakker? Så kan du få ro på inden du skal sove, så du ikke risikerer st miste din søvn

Jeg har ikke læst alle svarene, men vil blot fortælle at jeg har arbejdet med voksne med ADHD, så ved godt hvor meget du er på overarbejde ift. alm. dagligdagsting, som vi andre tager som en selvfølge

Anmeld

31. januar 2015

Studerendemor

MyLove E skriver:

Vi er RIGTIG meget under pres! Vi hænger i en meget tynd snor, som i går nærmest blev til en tråd.

Ingen af os kan siger noget til hinanden, uden at den er gået forsvarsposition men det sammen.!

Jeg fortæller ham titel at jeg ved det er hårdt og at jeg virkelig gerne vil hjælpe ham!

Får du samtaleterapi på psykiatrisk? Eller det kan måske først ske, når du er udredt...

Ellers vil jeg foreslå jer at tage kontakt til jeres lokale Mødrehjælp med henblik på at I kan få nogle samtaler hos en terapeut -enten individuel eller som par. 

Anmeld

31. januar 2015

MyLove E

Mor i Aarhus skriver:

Får du samtaleterapi på psykiatrisk? Eller det kan måske først ske, når du er udredt...

Ellers vil jeg foreslå jer at tage kontakt til jeres lokale Mødrehjælp med henblik på at I kan få nogle samtaler hos en terapeut -enten individuel eller som par. 

Jeg får lidt samtaler, men det er ikke meget hjælp at hente.

Jeg har mest hjælp i min mentor 

Jeg er bare inde i en periode hvor jeg virkelig er helt lost, jeg får meget snart svar på noget jeg har ventet på i et år . Så jeg er alle følelser igennem HELE tiden!

Anmeld

31. januar 2015

MyLove E

Linkaa skriver:

Hejsa Stort til dig. Det er ikke let at være dig i sådan en situation. Men hvor er det flot at du fik lavet mad, passet din søn osv. Apå trods af det du følte... Det er vigtigt at du fokuserer på de ting som lykkes for dig, da det jo ligger til folk med ADHD (som du måske har) at ville gøre alt PERFEKT! Derfor har man også en tendens til at forlange for meget af sig selv, og somme tider også af omgivelserne....

når din mand er kørt så langt ned, at han sover dårligt, bliver syg og ikke kan rumme uenigheder, kan det være fordi han har været stærk længe? Ikke fordi det er en trøst for dig, men måske det kan give dig større forståelse for ham. Ligesom han også forsøger st forstå og være der for dog...

I sådan en situation ville det måske være en god ide med blot at spise rugbrødsmadder til aftensmad, og så stå 20 min. tidligere op for st smøre madpakker? Så kan du få ro på inden du skal sove, så du ikke risikerer st miste din søvn

Jeg har ikke læst alle svarene, men vil blot fortælle at jeg har arbejdet med voksne med ADHD, så ved godt hvor meget du er på overarbejde ift. alm. dagligdagsting, som vi andre tager som en selvfølge

Jeg vil nemlig gerne være perfekt. Og jeg føler ikke at jeg kan eller får lov et at være en perfekt kone. Jeg må ikke gøre noget for ham, og jeg kan ikke selv overskue at finde ud af hvad jeg skal gøre for ham.

Jeg forstår ham godt, men har også sagt 1000 gange at hvis han ikke snart lader mig eller andre hjælp ham, så brænder han sammen.

Og det er jo der vi er nu...

Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre? ?

Anmeld

31. januar 2015

Studerendemor

MyLove E skriver:

Jeg får lidt samtaler, men det er ikke meget hjælp at hente.

Jeg har mest hjælp i min mentor 

Jeg er bare inde i en periode hvor jeg virkelig er helt lost, jeg får meget snart svar på noget jeg har ventet på i et år . Så jeg er alle følelser igennem HELE tiden!

Så synes jeg at du skal sende din mand derhen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.