Hold nu kæft en lorte aften !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

MyLove E

mor:) skriver:

Åh det er da også noget værre noget både for dig, din søn og din mand. Det kan da ikke være nemt

Det er ikke fordi jeg skal blande mig, men jeg tænker det er meget vigtigt at du får talt med ham. Det kan være han tænker at det er hans skyld.

Jeg var i praktik et sted hvor drengen havde en manio-depressiv mor og når hun var nede var han sikker på at det var hans skyld hun havde det sådan. 

Har du fået nogle redskaber (via indlæggelsen) om hvordan du kan tackle de her situationer så du undgår at blive så ked af det? 

Jeg tænker også om I har noget familierådgivning - for det må da også være hårdt for din mand? 

Selvom vi lige nu lyder helt håbløse er vi "desværre" alt for velfungerende til at vi kan få hjælp.

Vi har snakket med familieafdeling flere gange, men de kan ikke hjælpe os. 

På daghospitalet er der ikke så meget hjælp at hente, her i mens jeg har været under udredning. Den har stået på i et år nu og er ikke helt færdig endnu. 

Men det er også det der er galt for tiden. Der kommer et svar lige om lidt og mit hoved køre med 300 i timen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

MyLove E

årgang84 skriver:

Obs at disse kure jo også kan stresser din krop den første måned. Du er vel lidt på afvænning fra det søde det tager jo også i overskudsbunken. 

Ja det ved jeg godt. Men jeg vil ikke falde i !!! Jeg kan godt. Jeg får det bedre når jeg spiser sund. 

( sådan var det sidste år, hvor jeg tabte 10 kilo men tog dem desværre alle på igen)

Anmeld

29. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84
MyLove E skriver:

Ja det ved jeg godt. Men jeg vil ikke falde i !!! Jeg kan godt. Jeg får det bedre når jeg spiser sund. 

( sådan var det sidste år, hvor jeg tabte 10 kilo men tog dem desværre alle på igen)

Det er også rigtig flot klaret, husk bare at få din psyke med. 

Det er hårdt uden psykisk diagnose eller andet at omlægge kost / skære afhængigheden fra. Det er en fase der skal overstås. Men jo er dobbelt i dit tilfælde. 

Ment som husk at have dig selv med = overskud må være kvalitetstid med sønnike :-)<3 

Anmeld

30. januar 2015

Røverdatter

Øv det lyder hårdt. 

Jeg har ikke så mange råd, men ville ikke gå uden at anbefale dig noget som kan hjælpe dig på din kur. Kosttilskuddet Chrom. Jeg har "lidt" af sukkertrang, og efter 2 uger hvor jeg dagligt tager 125uq Chrom (af mærket Biosym) har jeg faktisk mistet min ellers svingende og enorme sukkertrang.

Chrom stabiliserer blodsukkeret og er 100 % naturligt for kroppen at optage. Der kan ingen skade ske.

Ift det psykiske - jeg har ikke læst hele tråden, men går du i nogen form for terapi/behandling? Ellers vil jeg råde dig til at opsøge noget som kan hjælpe dig. Japansk akupunktur (på mange måder mere effektivt end kinesisk), kognitiv terapi, kranio sakral (opløser spændinger), zoneterapi.

Ja jeg er til alternativ behandling, fordi det finder frem til årsagen frem for at symptom behandle.

Håber du vil få en god nats søvn og være klar på en god snak med din mand 

Anmeld

30. januar 2015

Loa

Kommer nok lidt i modvind her, men har alligevel lyst til at skrive at din mand har vel også lov til et break ind i mellem, især når han er syg? Tror ikke nogen kan holde ud af skulle tage hensyn til en anden udelukkende 24/7 resten af livet. 

Hvis du sover hver eneste dag stort set, så synes jeg faktisk det er helt fair at han når han er syg trækker stikket og ikke magter noget.

Anmeld

30. januar 2015

Skouboe

Jeg har ikke så meget at sige, som andre ikke allerede har sagt, men jeg ville ikke gå uden et .

Herhjemme er jeg også syg (jeg har sclerose), og det betyder at manden i perioder tager hele slæbet, og ungerne godt ved at når mors hoved har det skidt, så skal man være stille . Jeg har et par tanker, jeg gerne vil dele med dig.

Først og fremmest så er det ikke meningen at din mand skal gå og sove dårligt, fordi du er så træls at leve sammen med. Det er ikke din skyld at han sover dårligt, og det er ikke et ansvar du skal påtage dig. Han skal tage en snak med sin læge og sammen skal de finde ud af hvorfor han sover dårligt, og hvad der kan gøres. Det kan fx være meditation, en lang gåtur om aftenen for at klare hovedet, sovepiller eller noget helt 4. Det er simpelthen for nemt at bare tørre den af på dig.

Dernæst så er træthed også en fast komponent af min sygdom, og det kan være voldsomt invaliderende. I perioder er der intet at gøre, men jeg har også med tiden lært at nogle ting er nemmere for mig, når mit hoved blander sig uden om, og min krop bare kører på rutinen. En af de måder jeg overlever på er lydbøger!

Jeg personligt bruger en iPod til mine lydbøger, men det er faktisk blevet super nemt også at gøre det via mobilen, via fx storytel.dk eller audible.com, hvis det skal være på engelsk. Det fungerer på den måde at når mit hoved ikke orker mere, eller når der skal ryddes op/laves mad/gøres rent eller lignende, så putter jeg iPod'en i lommen og den ene høretelefon i øret, og så går jeg og hører lydbog mens jeg arbejder (husk at sætte den anden høretelefon fast med en lille klemme eller clips til trøjen, så den ikke hele tiden kommer i vejen). Mit hoved kan så koncentrere sig om lydbogen og så føles det ikke trættende på samme måde at gå og ordne ting, for i virkeligheden hører jeg jo bare lydbog.

Jeg tror faktisk at storytel tilbyder en gratis prøvemåned, så jeg synes klart at du skal prøve det. Det kan godt være at det er en lille ting, men det er de små ting, der er nemme at ændre på og alting hjælper 

Anmeld

30. januar 2015

EnGodMor

Loa skriver:

Kommer nok lidt i modvind her, men har alligevel lyst til at skrive at din mand har vel også lov til et break ind i mellem, især når han er syg? Tror ikke nogen kan holde ud af skulle tage hensyn til en anden udelukkende 24/7 resten af livet. 

Hvis du sover hver eneste dag stort set, så synes jeg faktisk det er helt fair at han når han er syg trækker stikket og ikke magter noget.

Helt enig her

Alle kan have en dårlig dag, være sløje eller syge. 

Anmeld

30. januar 2015

Studerendemor

MyLove E skriver:

Her kommer lige en LANG smøre! Det er ok hvis ikke magter at læse færdig, har bare brug for at få det ned på skrift!

Først, jeg har virkelig en dejlig mand som skulle altid er der for mig. Og jeg er ikke nem jeg har gået sygemeldt i 2 år, med psykisk sygdom. Jeg er ved at blive udredt for ADHD.

Jeg har meget brug for at sove om dagen. Jeg har også brug for ro.

Min mand sover rigtig dårligt. Han er så også blevet syg.  Jeg var syg i sidste uge, og når jeg er syg så skal jeg nok passe mit barn så godt jeg kan men ellers havde jeg det virkelig dårligt, og det ramte også min psyke.

Til selve problemet :

Jeg henter min mand på arbejde fordi hans bil er punktet og røget til mekaniker. Sår jeg kan ikke nå at sove i dag.

Men henter søn og køre så ud og henter ham så.

Han virker frisk og glad.  De køre så hjem i den ene bil og jeg køre i den anden, og skal hen til en Veninde. Vi har veje dag ( er med på Skive på vægten )

Jeg bliver der 45min. Da jeg så kommet hjem, hiver min søn i mig og siger vi skal spille et spil mor.

min mand ligger sløv på sofaen, og siger meget sølle "men jeg viste ikke hvad jeg skulle lave af mad" 

Jeg siger lidt surt, du kunne bare lave noget, eller ha skrevet.

Jeg må jo så sige til Elias at vi ikke kan spille nu, for jeg skal jo lave aftensmad. Men så kan far måske spille. "Nej det orker jeg ikke" siger han.

Så siger jeg til ham at han kunne jo bare sige at han havde det skidt, men jeg vidste det jo ikke. "Nej men jeg kan jo godt hjælpe", igen meget ynkelig.

Jeg bliver gal og siger jeg ikke gider det der pus med at han skal spille så hellig når han er syg og orden alting. Så må han jo ligge sig. ( forleden hvor han havde det skidt, gjorde han badeværelse rent og vaske vinduer)

Jeg siger så at han bare kan sætte sig hen. Han bliver så piske sur og smider med en kniv ned i kødet og skrider så i seng og smækker døre.

Da jeg så endelig får søn til at forstå at vi må vente med at spille til vi har spist. ( far havde jo lovet ham at jeg ville spille). Får vi så lavet mad, far ville ikke op og spise. Så jeg stod med det hele selv bagefter og skulle jo så også spille og putte.

Der er ingen kontakt til min mand, og sådan er han aldrig.

jeg havde så meget lyst til at skride. Jeg sidder bare og små tuder hele tiden.

Jeg mangler stadig at smøre madpakke og alt muligt. Og jeg kan ikke mere har ikke mere energi. ..

Han har så også Været så rar at købe cola, når han nu ved jeg er på kur og bruger at lade Være at drikke det, og det er så svært.

ja han spurgte hellere ikke om jeg havde tabt mig. Jeg er bare så sur og trist. Og alle selvmords tænker kommer tilbage 

I er jo virkelig under pres - vel nærmest konstant - og det er hårdt. Det er rigtig dejligt at din mand støtter dig og er der for dig, det har du brug for. Men det er svært at være sammen med et menneske, som lider... I aften blev bægeret fyldt, og han havde brug for at du tog over. Det kan blive for meget for enhver, og det selvom han elsker dig og vil dig alt godt. Prøv at finde det aller sidste overskud og lav en hurtig madpakke. I morgen, når han har fået lov til at sove, så synes jeg du skal fortælle ham, at du godt ved det ikke er nemt. Og fortæl ham at du sætter pris på ham. 

At gå rundt og hakke på hinanden, fremhæve det negative, vise utilfredshed, fortælle at den anden ikke er god nok/gør nok/er nok, er pest for parforholdet. Sæt pris på hinanden, hjælp hinanden, bær over med hinanden og tilgiv hinanden. 

Anmeld

30. januar 2015

MyLove E

Loa skriver:

Jeg ved godt han trænger til et break. Og jeg prøver virkelig at gøre alt hvad jeg kan.

Jeg spørg ham næsten dagligt hvad jeg kan gøre for ham. Jeg kan jo se han får det værre og værre for hver dag der går

Jeg har foreslåede flere gange at mig og søn kunne tage væk nogle dage, eller han tog væk alene. Men han vil ikke!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? 

Han er i en pårørende gruppe, men det er kun en gang om måneden. 

Jeg ved godt jeg var hård, men jeg har så mange tanker i mit hoved at jeg kan virkelig ikke rumme at skulle læse hans også.

Så må han sige, jeg ligger mig har det virkelig træls.. Først bliver træt af det men det går hurtigt over og det ved han!

Anmeld

30. januar 2015

MyLove E

Mor i Aarhus skriver:

I er jo virkelig under pres - vel nærmest konstant - og det er hårdt. Det er rigtig dejligt at din mand støtter dig og er der for dig, det har du brug for. Men det er svært at være sammen med et menneske, som lider... I aften blev bægeret fyldt, og han havde brug for at du tog over. Det kan blive for meget for enhver, og det selvom han elsker dig og vil dig alt godt. Prøv at finde det aller sidste overskud og lav en hurtig madpakke. I morgen, når han har fået lov til at sove, så synes jeg du skal fortælle ham, at du godt ved det ikke er nemt. Og fortæl ham at du sætter pris på ham. 

At gå rundt og hakke på hinanden, fremhæve det negative, vise utilfredshed, fortælle at den anden ikke er god nok/gør nok/er nok, er pest for parforholdet. Sæt pris på hinanden, hjælp hinanden, bær over med hinanden og tilgiv hinanden. 

Vi er RIGTIG meget under pres! Vi hænger i en meget tynd snor, som i går nærmest blev til en tråd.

Ingen af os kan siger noget til hinanden, uden at den er gået forsvarsposition men det sammen.!

Jeg fortæller ham titel at jeg ved det er hårdt og at jeg virkelig gerne vil hjælpe ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.