Børne med blå mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

lineog4

Nu har jeg også set programmet. 

En ting går igennem mit hoved: ligegyldigt hvad der er op og ned så er børnene tabere i det her 

Derudover har vi haft en historie i vores omgangskreds hvor et barn blev fjernet i en kortere periode grundet sygdom. Barnet var født med skøre knogler, men både læger og kommune mente de mishandlede deres barn. Tænk om de tvillinger rent faktisk er syge i en eller anden grad og man har ødelagt en lille familie....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Nu har jeg også set programmet. 

En ting går igennem mit hoved: ligegyldigt hvad der er op og ned så er børnene tabere i det her 

Derudover har vi haft en historie i vores omgangskreds hvor et barn blev fjernet i en kortere periode grundet sygdom. Barnet var født med skøre knogler, men både læger og kommune mente de mishandlede deres barn. Tænk om de tvillinger rent faktisk er syge i en eller anden grad og man har ødelagt en lille familie....

Det virker dog usandsynligt. Mærkerne er der hver gang far/mor må røre ved sine børn. De opstår ikke på noget tidspunkt under forbud mod berøring. Det synes jeg er nogle klare fakta. 

Anmeld

29. januar 2015

lineog4

mor:) skriver:

Det virker dog usandsynligt. Mærkerne er der hver gang far/mor må røre ved sine børn. De opstår ikke på noget tidspunkt under forbud mod berøring. Det synes jeg er nogle klare fakta. 

Hvis man læser artikel i BT, så får børnene også blå mærker hos plejefamilie og 11 gange hvor forældrene ikke har været tilstede. Hvis det er rigtigt (og det ved vi jo ikke) så er der sandsynlighed for det ikke er forældrene.

Men ligegyldigt hvad græder mit hjerte for de børn. For den start på livet giver ar.

Anmeld

29. januar 2015

Chevro

Saphiira skriver:

Skrækkelig sag! 

Ved heller ikke hvad jeg skal tro  

først var jeg sikre på forældrene var uskyldige men så blev jeg i tvivl da de blå mærker stoppede!

stakkels børn

Det samme gjorde jeg! Og så slog det mig lidt da de fortalte om Andreas-sagen, at jeg faktisk heller ikke synes de græd/var så kede af det  Bare tanken om ikke at have mit barn her, gør at jeg nærmest tuder! 

Den første kommentar på at børnene skulle fjernes i to år, og sagen kunne tages om - var at jeg skal ud og have en smøg! 

Anmeld

29. januar 2015

Mamacita til 2 piger

Sprit25 skriver:

Jeg er nu meget enig med DR. Synes mbp var ekstremt journalistisk vigtigt da hun jo var hun mistanke. Samtidig var det jo en oplagt mulighed for at gøre opmærksom på denne sygdom.

om de vidste de fik blå mærker efterfølgende: kan ikke helt se hvorfor DR skulle tilbageholde denne info hvis de vidste det!

Jeg tager slet ikke stilling til indholdet i artiklen. Jeg synes dog, at det at det er deres advokat der udtaler sig er rigtig fint. Og det gør for mig, oplysningerne mere troværdige. Men vi ved jo godt, at 1 års optagelser der er klippet ned til 1 times dokumentar ikke kan få det hele med, og man skal tage alt ned et gran salt. Medierne klipper og fremstiller folk som de vil. 

Uanset hvad, så er det en ulykkelig sag for alle parter. 

Det var blot til info om sagen at jeg lagde linket op.  

Anmeld

29. januar 2015

Sprit25

sessen1984 skriver:

Jeg tager slet ikke stilling til indholdet i artiklen. Jeg synes dog, at det at det er deres advokat der udtaler sig er rigtig fint. Og det gør for mig, oplysningerne mere troværdige. Men vi ved jo godt, at 1 års optagelser der er klippet ned til 1 times dokumentar ikke kan få det hele med, og man skal tage alt ned et gran salt. Medierne klipper og fremstiller folk som de vil. 

Uanset hvad, så er det en ulykkelig sag for alle parter. 

Det var blot til info om sagen at jeg lagde linket op.  

En kanal som DR fremstiller altså ikke folk som de ønsker de skal fremstille. Det vil jeg meget gerne skrive under på! bliver bare så irriteret over den holdning er der er til journalisme idag

Anmeld

29. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Hvis man læser artikel i BT, så får børnene også blå mærker hos plejefamilie og 11 gange hvor forældrene ikke har været tilstede. Hvis det er rigtigt (og det ved vi jo ikke) så er der sandsynlighed for det ikke er forældrene.

Men ligegyldigt hvad græder mit hjerte for de børn. For den start på livet giver ar.

Okay den del var jeg ikke klar over - det er da forfærdeligt for bådr børnene og forældrene hvis det er sandt. 

Anmeld

29. januar 2015

Mamacita til 2 piger

En kanal som DR fremstiller altså ikke folk som de ønsker de skal fremstille. Det vil jeg meget gerne skrive under på! bliver bare så irriteret over den holdning er der er til journalisme idag

Det tror jeg ikke vi skal diskutere.. 

Jeg kender en del inden for den branche, så jeg ved det det foregår alle steder - også DR. Det handler om at lave godt TV for seerne, og gerne noget der skaber debat. (Og det må man sige at en sag som denne gør!!) Men du har lov at have din mening. Jeg ved noget andet. 

Når det så er sagt, så synes jeg ikke ud fra dokumentaren at der konkluderes noget som helst. Ingen er frikendt - ingen er dømt. De skildrer bare en utrolig ulykkelig historie, som endnu ikke har fået nogen afslutning, fra det virkelige liv.

Journalistik er mange ting! Men lige med TV journalistik handler det om, at tiltrække seere. Og det er både på godt og ondt.. Desværre! 

Anmeld

29. januar 2015

flowerpot3

Sprit25 skriver:

Enig med dig. Synes også at det lykkes DR at forholde sig neutralt til sagen. Kan dog ikke forstå at advokaten beskylder DR for at de havde kendskab til at mistanken for Munchausen by proxy var ikke til stede mere? Endte børnene ikke i plejefamilie lige netop fordi der er mistanke om at forældrene påfører børnene skader muligvis pga en af dem lider af denne syndrom?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.