Børne med blå mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mjh1994 skriver:

Forældrene siger noget andet. 

Selvf. Gør de det... 

Jeg håber, at der snart er klarhed i sagen! 

Stakkels forældre hvis de er uskyldige men mest af alt stakkels børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Pikku Myy

Mjh1994 skriver:

Forældrene siger noget andet. 

Noget andet end hvad?

I artiklen fra BT, der bliver linket til her i tråden, siger advokaten netop at de 11 mærker er opstået efter børnene er kommet i plejefamilie. Som jeg forstår forløbet, vil det sige efter dokumentaren er slut. Eller er de også i plejefamilie før? Er de ikke på institution?

Mener du at mærkerne er sket inden anbringelsen som tv-programmet slutter med? I den periode hvor forældrene ikke måtte se/røre børnene?

Anmeld

29. januar 2015

Pikku Myy

Lukas&Liam<3 skriver:

Har ikke læst hele tråden, men kan se mange tvivler.. De glemte at fortælle at tvillingerne havde haft 11 tilfælde hvor forældrene ikke havde haft samvær 

Måske kan du hjælpe mig med at forstå

De 11 tilfælde af mærker der bliver omtalt, er det ikke efter anbringelsen hos plejefamilien? Altså efter dokumentaren stopper ...? Så er det vel ikke glemt ...

Anmeld

29. januar 2015

sne190810

Pikku Myy skriver:

De 11 tilfælde af mærker der bliver omtalt, er det ikke efter anbringelsen hos plejefamilien? Altså efter dokumentaren stopper ...? Så er det vel ikke glemt ...

Jo, de efterfølgende berømte 11 mærker er kommet dokumentaren blev lavet færdig, som jeg har forstået det. 

Men umiddelbart uden så meget andet dokumentation end "det har jeg hørt fra min veninde, som kender en moster til en som har gået i klasse med bla bla bla", BT og snak på nettet, så vidt jeg ved.  

Anmeld

29. januar 2015

Pikku Myy

sne190810 skriver:

Jo, de efterfølgende berømte 11 mærker er kommet dokumentaren blev lavet færdig, som jeg har forstået det. 

Men umiddelbart uden så meget andet dokumentation end "det har jeg hørt fra min veninde, som kender en moster til en som har gået i klasse med bla bla bla", BT og snak på nettet, så vidt jeg ved.  

Åh, det er den absolut bedste dokumentation

Anmeld

29. januar 2015

Mjh1994

Pikku Myy skriver:

Noget andet end hvad?

I artiklen fra BT, der bliver linket til her i tråden, siger advokaten netop at de 11 mærker er opstået efter børnene er kommet i plejefamilie. Som jeg forstår forløbet, vil det sige efter dokumentaren er slut. Eller er de også i plejefamilie før? Er de ikke på institution?

Mener du at mærkerne er sket inden anbringelsen som tv-programmet slutter med? I den periode hvor forældrene ikke måtte se/røre børnene?

De er i plejefamilie. Og ja Dokumentaren er vidst slut om dem (ved ikke om den forsætter med andre tilfælde). Nej mener at mærkerne er komme imens de har været i pleje, men hæng mig ikke op på det. Det er i hvert fald det alle skriver på FB. 

Her er noget dokumention hvor der står at børnene 11 gange har fået mærker uden forældrene var til stede.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2015

Lukas&Liam<3

Pikku Myy skriver:

Nej det har været i hele perioden

Anmeld

29. januar 2015

Pikku Myy

Mjh1994 skriver:

De er i plejefamilie. Og ja Dokumentaren er vidst slut om dem (ved ikke om den forsætter med andre tilfælde). Nej mener at mærkerne er komme imens de har været i pleje, men hæng mig ikke op på det. Det er i hvert fald det alle skriver på FB. 

Her er noget dokumention hvor der står at børnene 11 gange har fået mærker uden forældrene var til stede.. 

Jeg har kun lige skimmet "dit" dokument, men det lader da til at forældrene står rimelig godt. Jeg har bare utrolig svært ved at finde ud af hvad det er DR har gjort forkert, (jvf kritikken af at de ikke har de 11 tilfælde med). Tak for forklaringen

Anmeld

29. januar 2015

Pikku Myy

Lukas&Liam<3 skriver:

Nej det har været i hele perioden

Det er altså ikke mit indtryk. Hverken når jeg læser hvad advokaten har sagt eller når jeg læser svaret fra Mjh1994 ...

Anmeld

29. januar 2015

Røverdatter

Det dokument som bliver lagt op her på side 7 - jeg ved ikke om det er offentligt tilgængeligt (som i meget offentligt tilgængeligt), eller hvordan. Fordi igennem HELE dokumentaren er tvillingerne udtalt som "børnene", så jeg synes faktisk det er ret ærgerligt at dette dokument afslører børnenes navne! Der har været anonymitet omkring navnene i dokumentaren.. (Jeg har dog heller ikke læst den artikel folk også snakker om - med de 11 mærker... Måske børnenes navne også står dér?) Hvis den anonymitet er berettiget bør "dokumentet" slettes..

Nå, men jeg har også set dokumentaren nu, og jeg må sige at moren vækker en alarm klokke allerede ved første spørgsmål fra intervieweren. Jeg undskylder rigtig meget hvis det ikke er tilfældet, men jeg synes hun virker psykisk syg / psykisk ustabil (der bliver også sagt noget med angst og depression af den psykologiske vurdering/undersøgelse - hvilket den svenske læge påpeger er i spil ift MBP - og ja, selvfølgelig er situationen hård for hende, og udviklingen af angst kan ske heraf, men alligevel...)

Jeg vil igen understrege at jeg vitterligt ikke ønsker at pege fingre, men igennem hele den her sag synes jeg ikke hun virker helt "rask". Og det var endda også før, jeg hørte mere om sygdommen længere henne i dokumentaren. 

Mine tanker går til de kære tvillinger, som ikke er tjent med sådan en start 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.