Børne med blå mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2015

Pikku Myy

Bshizzle skriver:

ØV!!! Havde glemt det... Og netop nu kom jeg i tanke om jeg havde noget "vigtigt" jeg skulle ha set  

Har at man mulighed for at se det på nettet ? 

http://www.dr.dk/tv/se/dr1-dokumentaren/dr1-dokumentaren-boernene-med-de-bla-maerker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Bshizzle

Så fik jeg set det   Tak 

Men puha... Det satte en kæmpe klump i halsen og våde øjne 

Syntes ikke man hører så meget om de blå mærker efter børnene er taget fra forældrene? - kun i ét tilfælde. 

Men fandme være hårdt for forældrene..  

Anmeld

28. januar 2015

et-ønske

l.kjoeller skriver:

Mener det overværede samvær hvor de blå mærker opstår ud af blå luft.  Ved godt vi ikke ser det hele men finder intet der tyder på münchausen by proxy da man så ikke vil se skader ydet under overvåget  samvær. De gør selv opmærksom  på problemet  som noget  af det aller første til sundhedsplejersker. Ja det er pudsigt det er stoppet men i og med de også kunne opstå af blå luft kan vi jo ikke vide om det kan stoppe af sig selv. Mener man er uskyldig til andet  er bevist. Her mener jeg de har samarbejdet  i alt og at man intet  har kunne finde. Så burde man som minimum  se om det også er ophørt når de er hjemme hos dem for what ever reason. Ja man skal tage børnenes tarv altid men her ødelægges en familie med garanti uden at vide om det overhovedet var nødvendigt.  Men igen. Vi ved måske ikke alt

En person med mbp vil selv gøre opmærksom på mærkerne, da det netop drejer sig om at ønske opmærksomhed fra fagfolk mm. 

Tvillingerne havde fødselsdag den 25/1 og er endnu ikke hjemme  

jeg har selv tvillinger og i gruppe med dem på facebook - synes det er svært hvad man skal tænke og tro i denne sag..... Det der forvirrer mig er at de ikke får mærker når de ikke er sammen med forældrene 

Anmeld

28. januar 2015

Chevro

et-ønske skriver:

En person med mbp vil selv gøre opmærksom på mærkerne, da det netop drejer sig om at ønske opmærksomhed fra fagfolk mm. 

jeg har selv tvillinger og i gruppe med dem på facebook - synes det er svært hvad man skal tænke og tro i denne sag..... Det der forvirrer mig er at de ikke får mærker når de ikke er sammen med forældrene 

Ja jeg studsede også en del over det 

Men de sagde i slutningen at børnene nu var et år og at de skulle være hos plejefamilie ihvertfald to år frem.

Anmeld

28. januar 2015

l.kjoeller

et-ønske skriver:

Nej men mbp skader ikke når de ikke er alene og her kom der jo mærker under overvågning? Vi ved jo ikke om tilstanden har ændret  sig med børnene så det er et tilfælde  det er nu de er stoppet og de fortsat heller ikke vil få hos forældrene?  

Anmeld

28. januar 2015

GUSO

Pyha har lige ser udsendelsen  Uanset hvordan man vender og drejer det så løber det koldt ned af ryggen tænk hvis de skader børnene og kommunen ikke fjernede dem og tænk hvis de er blevet fjernet uden det er forældrenes skyld sikke et dilemma, kan nu godt forstå de ikke lader tvivlen komme forældrene til gode men så alligevel, nej hvor ville jeg blive ulykkelig hvis det var mine børn der blev fjernet hvis ikke jeg havde nogen skyld   

Og så syntes jeg godt nok det er mere end mærkeligt de ikke får mærker når forældrene ikke er til stede  

Anmeld

28. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Skrækkelig sag! 

Ved heller ikke hvad jeg skal tro  

først var jeg sikre på forældrene var uskyldige men så blev jeg i tvivl da de blå mærker stoppede!

stakkels børn

Anmeld

28. januar 2015

Mamacita til 2 piger

Det er svært at vurdere hvad man skal tro i denne sag. 

Men jeg vil da lige smide dette link ind i tråden: 

http://m.bt.dk/nyheder/utilfreds-med-dr-dokumentar-dr-bondefanger-og-udstiller-det-unge-par 

Anmeld

29. januar 2015

Lukas&Liam<3

Har ikke læst hele tråden, men kan se mange tvivler.. De glemte at fortælle at tvillingerne havde haft 11 tilfælde hvor forældrene ikke havde haft samvær 

Anmeld

29. januar 2015

Sprit25

sessen1984 skriver:

Det er svært at vurdere hvad man skal tro i denne sag. 

Men jeg vil da lige smide dette link ind i tråden: 

http://m.bt.dk/nyheder/utilfreds-med-dr-dokumentar-dr-bondefanger-og-udstiller-det-unge-par 

Jeg er nu meget enig med DR. Synes mbp var ekstremt journalistisk vigtigt da hun jo var hun mistanke. Samtidig var det jo en oplagt mulighed for at gøre opmærksom på denne sygdom.

om de vidste de fik blå mærker efterfølgende: kan ikke helt se hvorfor DR skulle tilbageholde denne info hvis de vidste det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.