ville I tage den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

GUSO skriver:

Med fare for at lyde som en dum ko ( og det er jeg bestemt ikke) så er jeg altså ikke kommet i supermarked for at snakke med ekspedienten, jeg skal handle og betale for mine varer set fra den anden side kan det også være irrieterende med snaksalige kasseekspedienter, god Kundeservice i mine øjne er at opfylde kundens behov, og hvis jeg har behov for at snakke i telefon så lad mig dog det, så må ekspedienten altså få opfyldt sine sociale behov et andet sted igen ikke for at være sur eller på tværs så hellere et Hej eller smil eller lignenede, og det kan jeg sagtens administrere god dag 

Tja, det lyder egentlig lidt usympatisk, nu du selv nævner det  Men ... med den indstilling, kan det da godt være at personalet blot skal sætte pris på at du hellere vil koncentrere dig om din telefon, fremfor at være til stede dér hvor de er.

Måske du alligevel kunne lokkes til at overveje, om verden ville blive et lidt rarere sted at være, hvis du anerkendte og imødekom dine omgivelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

Skouboe

Nej, det ville jeg ikke. Det er en vane fra dengang telefonerne forstyrrede dankort automaterne og kunne få dem til at fryse

Anmeld

23. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
GUSO skriver:

Med fare for at lyde som en dum ko ( og det er jeg bestemt ikke) så er jeg altså ikke kommet i supermarked for at snakke med ekspedienten, jeg skal handle og betale for mine varer set fra den anden side kan det også være irrieterende med snaksalige kasseekspedienter, god Kundeservice i mine øjne er at opfylde kundens behov, og hvis jeg har behov for at snakke i telefon så lad mig dog det, så må ekspedienten altså få opfyldt sine sociale behov et andet sted igen ikke for at være sur eller på tværs så hellere et Hej eller smil eller lignenede, og det kan jeg sagtens administrere god dag 

Jeg syntes det er mangel på almindelig høflighed og pli, og ganske simpel mangel på respekt for andre mennesker og deres arbejde, ikke at kunne smile, hilse og ønske god dag! Også selvom det ikke lige er dit behov, men hvad ville der gå af dig, ved lige at have fokus på et andet menneske og have respekt for deres job i de 2 min. det højest tager?

Anmeld

23. januar 2015

GUSO

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Tja, det lyder egentlig lidt usympatisk, nu du selv nævner det  Men ... med den indstilling, kan det da godt være at personalet blot skal sætte pris på at du hellere vil koncentrere dig om din telefon, fremfor at være til stede dér hvor de er.

Måske du alligevel kunne lokkes til at overveje, om verden ville blive et lidt rarere sted at være, hvis du anerkendte og imødekom dine omgivelser?

Nej stop nu lige, jeg skriver at jeg smiler og siger Hej og det kan jeg vel godt gøre selvom jeg har min telefon, jeg snakker nu ikke altid i telefon ved kassen men det hænder da og syntes nu godt man kan begge dele.. 

Anmeld

23. januar 2015

GUSO

Mom skriver:

Jeg syntes det er mangel på almindelig høflighed og pli, og ganske simpel mangel på respekt for andre mennesker og deres arbejde, ikke at kunne smile, hilse og ønske god dag! Også selvom det ikke lige er dit behov, men hvad ville der gå af dig, ved lige at have fokus på et andet menneske og have respekt for deres job i de 2 min. det højest tager?

Altså nu skriver jeg jo også at jeg smiler og siger Hej så helt uden pli er jeg vel ikke vi er åbenbart meget forskellige og heldigvis for det da, jeg ville telefon eller ej aldrig indlede en samtale med en kasseassistent medmindre jeg kendte vedkommende sådan er jeg bare og nu snakker jeg altså ikke i telefon hver gang jeg betaler i en kasse men det hænder da.. 

Anmeld

23. januar 2015

Magsen

KatjaBN skriver:

hvis den ringede, så ville jeg tage den! 

jeg kan sagtens pakke mine varer alligevel, mobilen på skulderen og skråt hoved! Bum. Så der stadig 2 hænder frie  multi tasking på højt plan! 

Jeg er dog altid opmærksom på personen bag kassen, og betaler aå snart jeg skal, jeg sku hurtigere end nogen af de andre mennesker som også pakker deres varer i poserne?

og jo hilser på kasse assistenten 

Word

Anmeld

23. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

GUSO skriver:

Nej stop nu lige, jeg skriver at jeg smiler og siger Hej og det kan jeg vel godt gøre selvom jeg har min telefon, jeg snakker nu ikke altid i telefon ved kassen men det hænder da og syntes nu godt man kan begge dele.. 

Hmm.. Det ved jeg ikke om du kan - du forsøger sikkert. Min holdning er nu alligevel, at det sender et signal om at du er i sving med alt muligt andet, som er vigtigere end dét sted du befinder dig rent fysisk. Så lidt uhøflig, det synes jeg egentligt at det er - uagtet dit forsøg på at gøre det hele samtidigt. 

Anmeld

23. januar 2015

namaha

Jeg ville taget den hvis det var nogen bestemte personer, ellers må jeg ringe tilbage når jeg er på vej ud, for så lang tid skal man heller ikke vente på der bliver ringet tilbage 

Anmeld

23. januar 2015

ErDetSnartNU

Jeg ringer ikke selv op til nogen, når jeg står i kø - ikke medmindre jeg pludselig er blevet i tvivl om jeg har glemt et eller andet. Hvis min telefon ringer, tager jeg  den. Jeg kan sagtens hilse pænt på ekspedienten, betale og pakke mine varer alligevel Desuden fortæller jeg gerne den jeg taler i telefon med, at jeg står i kø, så vedkommende er klar over at jeg kan være lidt fraværende når jeg betaler eller ønsker kasseassistenten en god dag. 

Anmeld

23. januar 2015

Nystart

namaha skriver:

Jeg ville taget den hvis det var nogen bestemte personer, ellers må jeg ringe tilbage når jeg er på vej ud, for så lang tid skal man heller ikke vente på der bliver ringet tilbage 

Bare fordi mobilen er opfundet, skal folk da ikke tag som en selvfølge og som en pligt at man skal tag den eller ringe tilbage med det samme...

Synes det er en mærkelig indstilling.. folk burde kunne ringe tilbage når de lyster uden peersonen i den anden ende mener at man skal ringe tilbage indefor en vis tidsramme...

mange i dag ville da dø hvis de havde skulle leve kun med fastnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.