ville I tage den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Så hvis I bestiller mad på en restaurant ville I også snakke i telefon? 

Kassepersonalet snakker jo direkte til dig når de siger beløbet også synes jeg faktisk det er uhøfligt at snakke i telefon imens

Ja, så længe et kropssprog er i orden, ikke bare ignorer personerne bag disken, ser jeg ikke det slemme i det. Man ved jo ikke hvad det er for en samtale, før man har taget telefonen.

Jeg kan da godt svare tilbage, selvom at jeg har en telefon ved øret. Så længe man ikke er i vejen eller ikke lægger mærke til folk omkring sig.

Men som jeg skrev tidligere, jeg har altid kort/penge parat(ved hvad det bliver ca.) de siger det og jeg giver dem pengene eller siger på beløbet, jeg har ikke lange samtaler med personalet, da de jo skal videre til den næste. Man kan jo også godt lige sige til personen i røret, at man lige skal betale og er tilbage om 2sek.

Hvad jeg synes er uhøfligt, er folk der sidder begravet i mobilen hele tiden, og man nærmest ikke kan komme i kontakten, i hjemmet, på cafe, you name it.

Men at jeg lige tager et opkald midt i en kø, nej ikke rigtigt. så længe jeg ikke stopper køen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

problemet i lige præcis denne situation var at damen skulle betale med kontanter og i stedet for f.eks. at sætte telefonen i spænd mellem øret og skulderen, så brugte hun en hånd til at betale salgassitenten... og da hun så var i gang med at pakke varerne - igen kun med en hånd - så stod hun så jeg ikke kunne komme til kortsautomaten... og hendes samtale lød mere som en hyggesamtale...

Det er så også irriterende, fordi hun stopper køen/forsinker jer andre. Det ville jeg også blive irriteret over, fordi det lyder som hun er helt væk i samtalen og ikke lægger mærke til at der faktisk er andre.

Men hvis du kan håndtere mobil og betalingen, og mobil og pakning af varer uden at stóppe hele køen, synes jeg det er ok.

Anmeld

22. januar 2015

FruStolpe

Ms.Sunshine skriver:

Jeg var ude og handle og en dame i køen valgte at svare sin telefon så hun snakkede i telefon mens hun skulle betale. Jeg kunne se at den ansattes smil blev lettere anstrengt og det irriterende også mig, for hun ville ikke flytte sig så jeg kunne få mine varer.

Det fik mig til at tænke, hvad ville I Gøre? 

Ja det ville jeg. Hvorfor ikke.... 

Anmeld

22. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Yurie skriver:

Det er så også irriterende, fordi hun stopper køen/forsinker jer andre. Det ville jeg også blive irriteret over, fordi det lyder som hun er helt væk i samtalen og ikke lægger mærke til at der faktisk er andre.

Men hvis du kan håndtere mobil og betalingen, og mobil og pakning af varer uden at stóppe hele køen, synes jeg det er ok.

faktisk ringede min egen mobil da jeg skulle til at betale i en anden butik efter at have startet denne tråd... 

men der så jeg på caller-ID at det var fra en der kun ringer hvis det er vigtigt, så der undskyldte jeg overfor salgsassistenten, og besvarede opkaldet idet jeg fik betalt med mit kort og så stillede jeg mig sådan at jeg ikke stod i vejen for den næste kunde mens jeg pakkede varerne...

Anmeld

22. januar 2015

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

faktisk ringede min egen mobil da jeg skulle til at betale i en anden butik efter at have startet denne tråd... 

men der så jeg på caller-ID at det var fra en der kun ringer hvis det er vigtigt, så der undskyldte jeg overfor salgsassistenten, og besvarede opkaldet idet jeg fik betalt med mit kort og så stillede jeg mig sådan at jeg ikke stod i vejen for den næste kunde mens jeg pakkede varerne...

Man ved jo aldrig hvad samtalen vil være om, før man har taget den. Så hellere tag den og så flyt sig, så andre kan komme til.

Anmeld

22. januar 2015

Ms.Momo

FruStolpe skriver:

Ja det ville jeg. Hvorfor ikke.... 

jeg kunne da også godt selv finde på at svare på et opkald når jeg står i kø, men når det så bliver min tur vil jeg pænt enten sige at jeg ringede tilbage eller at h*n lige måtte hænge på mens jeg betalte, så jeg ikke genere resten af kunderne og salgsassistenten...

Anmeld

22. januar 2015

Ms.Momo

Yurie skriver:

Man ved jo aldrig hvad samtalen vil være om, før man har taget den. Så hellere tag den og så flyt sig, så andre kan komme til.

ja... men jeg har det sådan at hvis det f.eks. er en veninde, så kan hun godt vente det minut eller to det lige tager at betale før jeg ringer tilbage...

Anmeld

22. januar 2015

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

ja... men jeg har det sådan at hvis det f.eks. er en veninde, så kan hun godt vente det minut eller to det lige tager at betale før jeg ringer tilbage...

Ja, rigtigt nok.

Det er jo sådan hvis man ved hvem der ringer, om de kun ringer for snakke eller om de kun ringer, når der er noget vigtigt.
Men man kan altid tage den, og hvis det så er hyggesnak, kan de sagtens vente mens man betaler og pakker. så længe man ikke står i vejen.

Anmeld

22. januar 2015

FruStolpe

jeg kunne da også godt selv finde på at svare på et opkald når jeg står i kø, men når det så bliver min tur vil jeg pænt enten sige at jeg ringede tilbage eller at h*n lige måtte hænge på mens jeg betalte, så jeg ikke genere resten af kunderne og salgsassistenten...

Det ville jeg nu ikke. 

At handle er for mig et nødvendigt onde som jeg kun gør hvis jeg ikke kan lokke manden til det. Det skal derfor forstyrre min dag så lidt som muligt. Det betyder også at jeg vægter en telefonsamtale langt højere end det at engagerer mig i ekspedienten eller bekymre mig om hvad andre kunder måtte mene ... 

Sorry men sådan har jeg det -undskylder til alle der sidder i en kasse, det er ikke pesonligt 

Anmeld

22. januar 2015

Sprit25

Yurie skriver:

Ja, så længe et kropssprog er i orden, ikke bare ignorer personerne bag disken, ser jeg ikke det slemme i det. Man ved jo ikke hvad det er for en samtale, før man har taget telefonen.

Jeg kan da godt svare tilbage, selvom at jeg har en telefon ved øret. Så længe man ikke er i vejen eller ikke lægger mærke til folk omkring sig.

Men som jeg skrev tidligere, jeg har altid kort/penge parat(ved hvad det bliver ca.) de siger det og jeg giver dem pengene eller siger på beløbet, jeg har ikke lange samtaler med personalet, da de jo skal videre til den næste. Man kan jo også godt lige sige til personen i røret, at man lige skal betale og er tilbage om 2sek.

Hvad jeg synes er uhøfligt, er folk der sidder begravet i mobilen hele tiden, og man nærmest ikke kan komme i kontakten, i hjemmet, på cafe, you name it.

Men at jeg lige tager et opkald midt i en kø, nej ikke rigtigt. så længe jeg ikke stopper køen.

Jeg er nød til at spørge: har du nogensinde været i servicefaget? Fordi så ville du vide hvor irriterende det er! 

Men lad os være enige om at være uenig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.