one night stand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
monedk skriver:

Ja det har man det ved jeg. Nu er det jo ikke mig vi taler om så det ved jeg intet om. men hvis der kommer noget udover det vi alle får hver 3. måned. vil jeg tro det er staten? 

Og det er så der det er galt - det er for det første ulovligt og for det andet kan jeg da ikke se hvorfor faren ikke selv betaler sit børnebidrqg? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

SandraXOXO

Få en abort og bliv tjekket for sexsygdomme. Og så vent med ubeskyttet sex til du har en fast kæreste der gerne vil være far. 

Anmeld

22. januar 2015

lineog4

monedk skriver:

Pointen er jo ikke i skal dømme hende på om hun har sagt noget i fuld skab eller ej. sket er sket. er i virkelig alle så hellige at i aldrig har gjort noget dumt? omg. 

Ja hun skulle have tænkt sig om, men det er jo ikke det hun beder om hjælp til. folk har sku gjort dummere ting.

i for vilde!

Hun spørger om der er okay (juridisk) at undlade at oplyse faderen til statsamtet. Grunden er så hun ikke ønsker manden i barnets liv.

svaret er meget enkelt: nej det er ulovligt!

Men det er meget svært ikke at fortsætte svaret: det er f..... Også moralsk forkert at lyve eller undlade sandheden i første omgang over for sit barn. Det at starte et forhold til sit eget barn bygge på en løgn og vel og mærke en løgn man skal fastholde resten af livet - jeg kunne ikke, jeg kunne ikke leve med den løgn inden i over for det menneske jeg elsker mere end livet. Og jeg ville være bange hver evig eneste dag om løgnen blev afsløret.

og så er der også lige manden. Er det okay at undlade at fortælle et menneske han er blevet far. Ved godt vi som kvinder ikke kan stå i den situation, men alligevel prøv at overveje du står om 18 år og får at vide du har et barn - er det okay?

faldt over dette billede i går lige efter jeg havde svaret på tråden:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. januar 2015

Patriark

monedk skriver:

Pointen er jo ikke i skal dømme hende på om hun har sagt noget i fuld skab eller ej. sket er sket. er i virkelig alle så hellige at i aldrig har gjort noget dumt? omg. 

Ja hun skulle have tænkt sig om, men det er jo ikke det hun beder om hjælp til. folk har sku gjort dummere ting.

i for vilde!

Hvorfor skal hun ikke mødes med fordømmelse, når hendes forkastelige adfærd er så himmelråbende amoralsk og usympatisk?

En abort og et længerevarende kursus i almen menneskelig adfærd er hvad trådstarter har behov for.

Anmeld

22. januar 2015

l.kjoeller

Mener altså der er nogen herinde der burde vaske deres mund med sæbe.  Folk som forståeligt  nok  bliver stødt  men har glemt at de taler til en person de ikke kender og åbenbart ikke selv har almen pli i forhold til hvordan man taler til fremmede. Nogen ting siger man højt andre gør man ikke. 

Anmeld

22. januar 2015

IngenKoPåIsen

monedk skriver:

Jeg vil give Maggiehs ret i at faren har ret til at vide det hvis du beholder barnet. Man skal to til tango, og hvordan ville du mon selv have det hvis du var i hans sko og havde et barn uden at vide det? (:

Men jeg bliver nød til at kommentere først og fremmest på din ( Maggiehs) beskeds tone som jeg syntes er hård i forhold til Kng1994 bare beder om råd - og så har hun på ingen måde ret i at dømme i forhold til ubeskyttet sex... det kan ske for selv den bedste og det man vel må lærer af det er at tage de konsekvenser der kan komme ud af det.. 

Tilbage til din graviditet - i bund og grund handler det jo også om hvad der er bedst for barnet og det må du jo vurdere, jeg har en meget tæt i familien der har valgt at hendes søn ingen far har på papirende, men det ved hendes søns far godt, og hun taler åbent og ærligt om hvorfor hun valgte det og hvem han er når hendes søn spørg.. her har de en aftale om når han bliver 17/18 kan han mødes sin far. 

God dag

Og det kan jeg slet ikke forstå man bare uden videre synes er okay! Hvis man ved hvem faderen er, skriver man ham selvfølgelig på! 

Anmeld

23. januar 2015

Kng1994

Fint med alle Jeres kommentarer. 

Jeg er kommet frem til at jeg kontakter ham i ugens løb, og så må vi se hvad der sker. 

Anmeld

23. januar 2015

Hønsemor

Kng1994 skriver:

Hej alle.

Jeg står i den situation at jeg har været sammen med en fyr(muslim), og er blevet gravid.

Det forholder sig sådan, at vi var sammen da jeg var rimelig fuld. Han spurgte om vi skulle bruge kondom eller om jeg var på p-piller så vi slap for det (og også slap for at blive gravide). Jeg svarede så i min fuldskab at jeg brugte p-piller, hvilket jeg IKKE gør. Dette har så resulteret i en graviditet. Hvilket jo i bund og grund er min egen skyld.

Jeg VED at han på ingen måde har ønsket at jeg skulle blive gravid, samt at han heller ikke har noget ønske om at skulle have noget med mig at gøre i fremtiden, da det bare var et one Night stand.

- mit spørgsmål lyder så på, hvad skal jeg gøre?

Skal jeg fortælle ham det? Som jeg jo ik har lyst til da det er mig der har løjet. Plus jeg heller ikke ønsker mit barn skal vokse op i en muslimsk kultur, samt evt blive påvirket til at konventere..

Eller skal jeg "lyve" for statsforvaltningen og retten og sige jeg ikke ønsker at oplyse hvem faderen er? Og så undlade at fortælle ham noget.

Synes godt om

Du har pligt til at oplyse hvem faderen er, og hvis du siger du ikke ved det, beder de dig finde navne osv. på dem du har haft sex med op til graviditeten og ham/disse vil derefter blive kontaktet/du kontakter dem og beder om en DNA prøve når barnet er født. Findes der ud af at du har hemmeligholdt oplysninger omkring faderens identitet, kan du blive pålagt en bøde og i værste fald få en dom - det er hvad jeg er oplyst..

Synes dog i alt det her at du glemmer faderen og barnet. Du bliver ved med at skrive dit barn, men i virkeligheden er det kun 50% dit. Dit barn vil altid dele DNA med den mand. Du nævner hans religion og ud fra den dømmer du hans kulturelle baggrund. Du skriver han er muslim, er det noget I har snakket om? Der findes også kristne tyrker mv. fx.

Synes du skal kontakte ham og lægge kortene på bordet. Vær ærlig og sig du har dummet dig ved at lyve..

Og lige en sidste info, kondom beskytter mod kønssygdomme, p-piller mod graviditet

Anmeld

4. februar 2015

monedk

mor:) skriver:

Og det er så der det er galt - det er for det første ulovligt og for det andet kan jeg da ikke se hvorfor faren ikke selv betaler sit børnebidrqg? 

fordi der ingen far står på dåbsattesten. 

Anmeld

4. februar 2015

monedk

Malunsesmutti skriver:

Og det kan jeg slet ikke forstå man bare uden videre synes er okay! Hvis man ved hvem faderen er, skriver man ham selvfølgelig på! 

Jeg siger jo heller ikke at jeg selv ville gøre sådan. nu ved jeg at lige netop dem jeg kender der ved faren det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.